RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

تولید ۲۹.۴ هزار میلیارد تومانی بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲

جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها

بازارگردانیِ الزامی در بورس و فرابورس لغو شد

ادعاهای ضدونقیض آقای رئیس!

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

بانک سینا جایزه خوش حسابی گرفت

ارزهای دیجیتالی که باید زیر نظر داشته باشید

سقف معافیت مالیاتی اشخاص غیرتجاری مشخص شد

روند صعودی رشد وسودآوری همچنان ادامه دارد

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

کاهش ۴۴۹۷ واحدی شاخص بورس تهران

۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۵/۲۵کد خبر: 354852
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۴۴۹۷ واحد همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز معاملاتی هفته با روند کاهشی همراه شد و شاخص کل بورس در پایان معاملات با کاهش 4497 واحد به رقم یک میلیون و 973 هزار و 685 واحد رسید.
 
همچنین شاخص هموزن با کاهش 2165 واحد به رقم 684 هزار و 957 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 964 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 9 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 332 هزار فقره معامله و به ارزش 7491 میلیارد تومان دادوستد کردند.
 
همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 23 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن با 32 صدم درصد همراه شدند. شاخص آزاد شناور 15 صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 21 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 25 صدم درصد کاهش یافت.
 
امروز نمادهای کشتیرانی، همراه اول، مپنا، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی بوعلی، فولاد مبارکه و مبین انرژی خلیج فارس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.
 
در فرابورس ایران هم امروز با وجود آنکه شاهد عرضه اولیه بمولد بودیم، شاخص کل با 94 واحد کاهش به رقم 25 هزار و 420 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 390 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 447 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 3.4 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 471 هزار فقره معامله و به ارزش 3620 میلیارد تومان دادوستد شد.
 
امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس با 37 صدم درصد کاهش همراه شدند. این دو شاخص با معیار هموزن 48 صدم درصد افت کردند. شاخص بازار اول فرابورس 61 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس 26 صدم درصد افت کرد.
 
امروز نماد پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت و نمادهای جهان فولاد سیرجان، انتخاب الکتریک، اریاساسول، سیمان ساوه، بیمه پاسارگاد و مس سرچشمه به ترتیب بیشترین اثر کاهشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر شاخص فرابورس از خود به‌جای گذاشتند.
 
 امسال قرار است شرکت‌های سهامی عام پروژه و شرکت‌های دانش بنیان وارد بازار سرمایه شوند و به این طریق تامین مالی برای انجام پروژه‌های اقتصادی انجام خواهد شد.
 
به گفته کارشناسان؛ بهترین مکان برای جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردم و تزریق به سرمایه‌گذاری و تولید، بازار سرمایه است، اما برای در امان ماندن مردم از ریسک‌های بازار بهتر است از طریق سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و صندوق‌های پروژه انجام شود.
 
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *