RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

بانک ملی بر مدار بانکداری دیجیتال گام بر می دارد

۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۵/۷کد خبر: 353554
ایستانیوز:عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران در مسیر دیجیتالی شدن قرار دارد، گفت: زمانی بانک ملی ایران به عنوان یک بانک قدیمی و حتی بعضا با نگاه سنتی شناخته می شد اما امروز در بسیاری از حوزه های دیجیتال به عنوان یک بانک پیشرو بوده و قطعا سیاست های آتی آن نیز به خلق تجربه بهتر برای مشتریان کمک می کند تا بتوانند با کیفیت ترین خدمات را از بانکی با سرمایه بیش از ۵۲ میلیون مشتری دریافت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، علیرضا ماهیار با تاکید بر اینکه این پیشرو بودن را مدیون تلاش همکاران مختلف بانک به ویژه همکاران صف و ستاد و همینطور همکارانی هستیم که در بخش فنی سعی کردند تا بانک را از یک ساختار سنتی به یک ساختار چابک و دیجیتال هدایت کنند، افزود: اطمینان دارم که بانک ملی ایران ظرف یکی دو سال آینده به بزرگترین بانک دیجیتالی کشور تبدیل می شود. این بانک امروز به دنبال آن نیست که تنها خدمات بانکداری را به صورت دیجیتال ارایه کند، بلکه تلاش دارد خدمات فرا بانکی را نیز به صورت دیجیتالی انجام دهد که نمونه بارز آن را می توان در خدمت قلک سامانه بام و بحث سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری با منابع خرد مشتریان مشاهده کرد.
 
وی افزود: استقبال از این خدمت بسیار خوب بوده و پیش بینی می کنیم که مدل های جدید مدیریت دارایی نیز در آینده در پلتفرم های بانکداری بانک ملی ایران به منصه ظهور رسیده و با استقبال خوب مشتریان همراه شود. همین طور در حوزه هایی مانند لندتک هم تعامل خوبی با مجموعه های لندتک بیرونی به ویژه سرویس “الان بخر بعدا پرداخت کن” داشتیم که بعد از تخصیص اعتبار به جریان می افتد و می تواند با توجه به ابعاد و دامنه گستره مشتریان بانک ملی منشاء تحولات بزرگی باشد.
 
ماهیار ادامه داد: با این رخداد، مردم می توانند به راحتی از این خدمات و امکانات در زنجیره های خرید مختلف خود استفاده کنند و عملیات خرید کالاهای اساسی و حتی کالاهای مصرفی خود را انجام دهند.
 
عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران یکی از مباحث مطرح و مهم در بانک ملی ایران را بحث اجرای سند تحول دیجیتال عنوان کرد و گفت: این سند به روز رسانی شده و امروز به نقطه ای رسیدیم که بسیاری از پروژه های راهبردی بانک به بهره برداری رسیده اند. در بحث تحول دیجیتال شعب هم به دنبال تغییر کلاس شعب و مدرن کردن شعب به روش های جدید، اتوماسیون سازی عملیات شعب توسط تجهیزات و هوش مصنوعی، بحث تجربه کاربری دیجیتال مشتری و مکانیزه کردن فرآیندهای مربوط به عملیات مختلف بانکی هستیم.
 
وی اظهار کرد: زمانی که مشتری می خواهد خدمات مورد نیاز خود را از بانک دریافت کند، در گام نخست بحث احراز هویت الکترونیک و افتتاح حساب مطرح می شود که این افتتاح حساب الکترونیک در داخل بانک و سامانه بام پیاده سازی شده است. هرچند در نسخه های اولیه، چندان مورد استقبال قرار نگرفت اما پس از آن که پلتفرم بانکداری دیجیتال بام در زمستان سال گذشته رونمایی شد، شاهد بودیم که در بهار 1402 در حوزه افتتاح حساب های ریالی و ارزی روند خوب و رو به رشدی اتفاق افتاد.
 
ماهیار بیان کرد: در بخش افتتاح حساب غیرحضوری ریالی، از استقبال 5 درصدی کاربران در زمستان سال گذشته به حدود 50 درصد در خردادماه امسال رسیدیم و به عبارتی، 50 درصد افتتاح حساب های بخش ریالی به صورت غیرحضوری و آنلاین در داخل پلتفرم بام انجام و باقی با مراجعه به شعب صورت گرفته است. در بخش ارزی هم نکته جالب آن است که تمایل به افتتاح حساب دیجیتال و غیرحضوری بسیار بالاست و در خرداماه امسال حدود 84 درصد مشتریان افتتاح حساب ارزی خود را به صورت دیجیتال و غیرحضوری انجام داده اند.
 
وی تسهیل فرآیندها، اطلاع رسانی دقیق و فرهنگ سازی صورت گرفته از سوی شعب را از عوامل مهم خلق تجربه کاربری خوشایند برای مشتریان در دریافت خدمات غیرحضوری و دیجیتال عنوان و تصریح کرد: مشتریان به جای اینکه فرم های متعدد را به صورت دستی پر کنند یا مدارک خود را حضوری به شعبه بیاورند، می توانند از طریق بام احراز هویت شوند و از امکانات بانکداری دیجیتال استفاده کنند.
 
این عضو هیات عامل بانک ملی ایران اضافه کرد: یکی دیگر از خدماتی که خود را به خوبی در بانکداری دیجیتال نشان می دهد، درخواست صدور ملی کارت است که فرآیندهای آن کاملا به صورت کاملا غیرحضوری  انجام می شود و بحث ارسال کارت نیز به صورت پایلوت برای مشتری و در محل مشتری آغاز شده است. پیش بینی می کنیم این دیجیتالی شدن با توجه به صدور ماهانه بیش از یک میلیون ملی کارت و افتتاح حدود 400 تا 500 هزار حساب در بانک ملی ایران می تواند کمک شایانی به خلوت شدن شعب کند.
 
ماهیار تاکید کرد: یکی از دیگر مباحثی که به دنبال آن هستیم، بحث دیجیتالی شدن فرآیند اعطای تسهیلات خرد از زمان ثبت درخواست مشتری تا بارگذاری مدارک، انجام اعتبارسنجی و درنهایت پرداخت تسهیلات به صورت غیرحضوری است که این فرآیند پیاده سازی شده و به صورت پایلوت هم برای مشتریان سازمانی در حال انجام است. در این حوزه تجربه خوب کاربری را شاهد بودیم و در گام بعدی نیز این امکان برای سایر مشتریان فراهم می شود و می توانند از این خدمت استفاده کنند.
 
وی درخصوص رفع چالش های ارایه خدمات به اتباع بیگانه نیز افزود: بحث اتباع، بحث مهمی است. در کشور ما بیش از 5 میلیون تبعه خارجی داریم که بخش عمده آنها از کشور افغانستان هستند و در سیستم بانکی هم حساب دارند. با همکاری مرکز مبارزه با پولشویی و همچنین وزارت کشور تمهیداتی را برای ارایه خدمات مالی به اتباع اتخاذ کردیم و نتیجه آن هم این است که اتباع می توانند در بسیاری از سامانه ها وارد شده و از خدمات بانکداری دیجیتال در بانک ملی ایران استفاده کنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد بانک ملی ایران می‌تواند با کمک از فین‌تک‌ها با نگاه و رویکرد اکوسیستم‌محور و با سرمایه‌گذاری و ارائه‌ انواع حمایت‌ها به فین‌تک‌ها به توسعه‌ فراگیری مالی و نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت شتاب بیشتری ببخشد. از نظر من بانک ملی ایران و فین‌تک‌ها در همکاری با یکدیگر می‌توانند نقش مؤثری در توسعه‌ بانکداری دیجیتالی نوین در ایران ایفا کنند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *