RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

برخی بانک‌ها خانوادگی شده‌اند

۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۴/۲۵کد خبر: 353339
ایستانیوز: رئیس سازمان بازرسی در نشست با مدیران عامل بانک‌های غیردولتی از عدم پیگیری بانک‌ها در وصول مطالبات انتقاد کرد و افزود: بسیاری از مطالبات بانکی وصول نمی‌شود و حتی برخی اوقات بانک‌ها پیگیر وصول مطالبات خود نیستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ذبیح الله خداییان با اشاره به زیان انباشته بنگاه‌های متعلق به بانک‌ها گفت: ممکن است چند بانک با همکاری یکدیگر وارد سرمایه گذاری مشترک در یک پروژه مهم نفتی شده باشند که این موضوع فی النفسه اشکالی ندارد ؛ اما برخی بانک‌های خصوصی و دولتی از ناحیه بعضی بنگاه‌ها زیان انباشته بالایی دارند و حاضر به واگذاری آنها نیستند و این بنگاه‌ها به حیاط خلوت بانک‌ها تبدیل شده است.
 
وی ادامه داد: برخی از بانک‌ها مراکز تجاری و غیرتجاری ایجاد کرده اند که اگر تورم به داد آنها نمی‌رسید معلوم نبود چه بلایی بر سر آنها می‌آمد .
 
خداییان هدف از تاسیس بانک‌های خصوصی را ایجاد رقابت مثبت برای مشتری مداری و خدمات بهتر دانست وگفت : این موضوع اکنون به رقابت منفی ، زیان انباشته و اضافه برداشت تبدیل شده است.
 
خداییان با اشاره به نقش پررنگ بانک‌ها در کاهش نقدینگی و رشد تولید، همفکری و همگرایی برای رفع مشکلات و ایرادات موجود در بانک‌ها را مورد تاکید قرار داد و به صورت تخصصی به آسیب شناسی نظام بانکی پرداخت.
 
وی از افزایش مطالبات غیرجاری بانک‌ها به عنوان یکی از آسیب‌های نظام بانکی یاد کرد و نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات را غیراستاندارد خواندوبراستاندارد نبودن کفایت سرمایه بانک‌ها و اعطای تسهیلات به اشخاص مرتبط تاکیدکرد.
 
رئیس سازمان بازرسی به نقش بانک‌ها در سرمایه گذاری و رونق و توسعه کشور اشاره کردو به تشریح قوانینی که مجوز تاسیس بانک‌های خصوصی را صادر کرده‌اند، پرداخت.
 
خداییان با اشاره به الزام قانونی واگذاری بنگاه‌ها از سوی بانک‌ها اظهار داشت: قانون رفع موانع تولید بانک‌ها را موظف کرده است که باید ظرف سه سال از تصویب قانون بنگاهداری را کنار بگذارند، ولی متاسفانه قانون رعایت نمی‌شود.
 
وی با اشاره به ناترازی و رشد اضافه برداشت توسط بانک‌ها افزود: اگر بانکی زیان انباشته یا اضافه برداشتی دارد باید به آن فرصت جبران داده شود .
 
خداییان با تاکید بر این که اولویت سازمان بازرسی کل کشور پیشگیری است، اضافه کرد: تاکید ریاست قوه قضائیه و دیدگاه من این است که نظارت باید به کمک دستگاه اجرایی بیاید و جنبه پیشگیرانه داشته باشد، لذا سعی داریم ابتدا بدون تشکیل پرونده و با ارائه هشدار از تخلف و سوءجریان جلوگیری کنیم و سپس در صورت عدم توجه به هشدارهای سازمان بازرسی، برخورد صورت گیرد .
 
دراین نشست ، ستار شیرعالی بازرس کل امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل کشور هم گفت: بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های کلان محور سازمان بازرسی کل کشور طی یک سال گذشته، بسیاری از پرونده‌های مطالبات بانکی یا تعهدات ارزی ایفانشده شبکه بانکی اعم از دولتی و غیردولتی را ساماندهی کرده است .
 
وی با بیان این که ناترازی ارزی به شبکه بانکی باز می‌گردد اضافه کرد: توانسته ایم کمک کنیم دولت بخشی از مطالبات خود را به شبکه بانکی پرداخت کند.
 
در این نشست دبیر و رئیس کانون بانک‌های خصوصی، مدیران عامل بانک پاسارگاد، سرمایه، اقتصاد نوین، شهر، موسسه اعتباری ملل، کانون بانک‌ها و … نقطه نظرات خود را مطرح کردند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *