RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

پیش بینی بازار سهام امروز ۱۹ تیر ۱۴۰۲

۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۴/۱۹کد خبر: 353212
ایستانیوز: معاملات دیروز بازار سهام نشان داد مقاومت ۲.۲ میلیون واحدی شاخص کل کار خود را به خوبی انجام داده و مانع رشد بیشتر بازار شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، تا دو روز قبل با این تصور که شاخص کل بورس در برخورد با مقاومت خود فشار فروش سنگینی را تجربه نکرده، این امیدواری وجود داشت که بازار بتواند این مقاومت را بشکند و از آن عبور کند.
 
اما دیروز اتفاقی رخ داد که این امیدواری ها کمی کاهش یافت. البته همچنان عده ای از تحلیلگران بر این باورند که شاخص کل در حال بازگشت به خط روند شکسته شده خود است و پس از لمس کردن این خط روند، دوباره روند صعودی می گیرد. اما عده دیگری از تحلیلگران هم معتقدند که شاخص دوباره وارد فاز اصلاحی شده است.
 
سناریو خوشبینانه تحلیلگران تنها در این صورت تایید می شود که شاخص کل از محدوده فعلی، افت زیادی نکند و دوباره گارد صعودی بگیرد. در غیر این صورت باید گفت که شاخص مجددا برای مدتی وارد فاز اصلاحی و درجا زدن خواهد شد.
 
البته شرایط بورس به حدی متناقض است که هر لحظه ممکن است سناریو بدبینانه جای خود را به سناریو خوش بینانه بدهد و شانس صعود بورس بیشتر از احتمال افت آن شود.
 
یکی از مهم ترین موارد، انتشار گزارش های 3 ماهه شرکت ها است. شنبه شب یکی از شرکت های فولادی گزارش خوبی از عملکرد 3 ماهه خود منتشر کرد که انتشار این گزارش، امیدواری ها نسبت به بهبود وضعیت درآمدی شرکت ها را افزایش داد.
 
اما تا زمانی که سایر شرکت ها هم گزارش های 3 ماهه خود را منتشر نکرده اند نمی توان با اطمینان گفت که قطعا وضعیت شرکت ها بهبود یافته است.
دوباره رشد ارزش معاملات
 
اتفاقی که دیروز رخ داد و جنبه مثبت داشت، افزایش ارزش معاملات خرد بود. روز گذشته 6500 میلیارد تومان معامله خرد در بازار انجام شد که البته 500 میلیارد تومان از آن متعلق به نماد «وآیند» بود که پس از 22 ماه توقف، بالاخره بازگشایی شد.
 
حتی درصورتی که ارزش معاملات این نماد را هم از معاملات بازار خارج کنیم، باز هم شاهد انجام 6000 میلیارد تومان معامله خرد در بازار هستیم که نسبت به روز شنبه، حدودا 15 درصد افزایش داشته است.
 
البته برای امروز، با توجه به اینکه شدت عرضه ها در نیمه دوم زمان معاملات دیروز افزایش یافت، می توان افت شاخص ها در ابتدای بازار را متصور بود. اما درصورتی که ارزش معاملات خرد رشد کند، می توان امیدوار بود که بازار در نیمه دوم زمان معاملات وضعیت بهتری داشته باشد و متعادل تر دنبال شود.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *