RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

سیگنال برجامی برای کنترل قیمت دلار

۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۴/۱۷کد خبر: 352173
تومان نیوز:قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته جاری به ۵۰ هزار تومان رسید و حالا سازمان برنامه و بوجه ادعا کرده که قیمت دلار در هشت ماه آینده تنها دو هزار تومان بیشتر می‌شود. اما آیا این قیمت واقعی است؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این ادعای سازمان برنامه و بودجه در حالی است که برزو حق‌شناس، کارشناس اقتصادی پیش از این گفته بود قیمت دلار به شکل سنتی در خرداد و تیر در کف قیمت سالانه خود قرار دارد.
 
قیمت دلار در خرداد‌ و تیر ماه در محدوده ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان بود. این کارشناس اقتصادی شرایط کنونی قیمت‌ دلار را نگران‌کننده خوانده‌ و گفته بود«اگر کف قیمت دلار را ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان در نظر بگیریم کار برای باقیمانده سال سخت می‌شود.» چون بعید است که قیمت دلار در ابتدا و انتهای‌ سال یکسان باشد.
 
مروری‌ بر قیمت دلار از ابتدا تا انتهای سال گذشته هم نشان می‌دهد که دولت نتوانسته قیمت دلار را در یک محدوده ثابت نگه دارد و دلار ۲۷ هزار تومان ابتدای سال، در انتهای سال به ۴۷ هزار تومان رسید.
 
تنها امیدواری که برای کاهش قیمت دلار وجود دارد این است که دولت بتواند برجام را احیا کند. در این شرایط می‌توان امید داشت که قیمت دلار تا محدوده ۴۵ هزار تومان پایین بیاید و کنترل انتظارات تورمی منجر به ثبات قیمت دلار تا پایان سال شود. این تنها سناریویی است که بر اساس آن قیمت دلار می‌تواند تا پایان سال در محدوده کنونی بماند‌.
 
علی قنبری، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در پاسخ به این سئوال که قیمت ارز در ایران به کدام سو خواهد رفت به خبرآنلاین گفته اگر توانستید وقایع سیاسی را پیش‌بینی کنید، قادر خواهید بود به این سوال هم پاسخ دهید.
 
همه تصور می‌کردند دولت سیزدهم قصد دارد با یک توافق همه جانبه وضعیت را در عرصه جهانی بهبود دهد اما این اتفاق نه تنها رخ نداد بلکه فرسایشی شدن روند مذاکرات اقتصاد را بیش از پیش شرطی کرد.
 
حالا بازارهای دیگر به اخبار مثبت واکنش چنانی نشان نمی‌دهند اما به واسطه شنیدن هر خبری منفی دستخوش روند افزایش قیمت می‌شوند .
 
وی گفت: دست بازارساز بسته است، طبیعتا نمی‌تواند در حد تقاضا ارز به بازار تزریق کند و در نتیجه من مطمئن نیستم که بتوان رقمی یا محدوده‌ای را برای نرخ ارز مشخص کرد.
 
او گفت: مشکل اقتصاد ایران پیش بینی قیمت ارز نیست، مشکل این است که این اقتصاد غیر قابل پیش‌بینی شده است، در حقیقت هر اتفاق مثبتی منوط به اتفاقاتی است که رخ دادنش از حوزه اختیارات ما خارج است و این شرایط برای هر کشوری ناگوار است و برای ایران نیز طبیعتا چنین خواهد بود.
منبع: tejaratnews
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *