RSS
امروز یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

افزایش ۲۶ هزار و ۴۳ واحدی شاخص بورس

۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۴/۱۲کد خبر: 352118
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش ۲۶ هزار و ۴۳ واحد همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با رشد 1.21 درصد به روز گذشته با افزایش 26 هزار و 43 واحد به رقم 2 میلیون و 183 هزار و 420 واحد رسید.
 
همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 8 هزار و 454 واحد به رقم 763 هزار و 351 واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است، به بیش از 7 میلیون و 950 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران امروز بیش از 11.4 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 557 هزار فقره معامله و به ارزش8 هزار و 522 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته 1.21 درصد افزایش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن 1.12 درصد رشد کرده‌اند. شاخص آزاد شناور 1.27 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.35 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.04 درصد افزایش یافت.
 
امروز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس، پتروشیمی نوری، پالایش نفت اصفهان و گسترش  نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.
 
در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش 264 واحد به رقم 28 هزار و 266 واحد رسید. شاخص کل فرابورس با افزایش 0.94 درصد نسبت به روز گذشته همراه شد.
 
شاخص قیمت فرابورس هم 0.94درصد رشد کرد. شاخص کل هموزن فرابورس 1.13درصد رشد کرد، شاخص قیمت هموزن فرابورس 1.13 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.71 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم فرابورس 1.06 درصد افزایش یافت.
 
معامله‌گران امروز بیش از 7.9 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب بیش از یک میلیون معامله و به ارزش 255 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند البته لازم به یادآوری است مطابق روال دوشنبه‌ها امروز عملیات بازار باز در فرابورس انجام شد که طی آن 2.7 میلیارد اوراق مالی دولت در قالب 350 نوبت معامله و به ارزش 255 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان  جنوب، پتروشیمی زاگرس، جهان فولاد سیرجان و دارویی دانا بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و آریا ساسول بیشترین اثر کاهشی را در شاخص فرابورس از خود به جای گذاشته‌اند.
 
 با توجه به نامه روز گذشته سازمان بورس سیاست سازمان بورس جلوگیری از قیمت‌گذاری دستوری در بازار سرمایه است و کسانی که به ظن داشتن اطلاعات نهانی اقدام به معامله کنند، با آنها برخورد می‌شود.
 
بازار سرمایه با توجه به روند رو به رشدی که امسال دارد می‌تواند سکوی مهمی برای تأمین مالی شرکت‌های بزرگ بورسی و فرابورسی باشد و شرکت‌ها با انواع روش‌های تبیین مالی مانند انتشار اوراق، اوراق بدهی، افزایش شناوری سهام و صرف سهم اقدام به تأمین مالی کنند.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *