RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

کاهش ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس تهران

۱۵:۲ - ۱۴۰۲/۷/۸کد خبر: 355551
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز نسبت به روز قبل معاملات ۶۴ صدم درصد کاهش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 13 هزار و 426 واحد به رقم 2 میلیون و 84 هزار و 550 واحد رسید.
 
همچنین شاخص هم وزن بورس با کاهش 3311 واحد به رقم 715 هزار و 315 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 320 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 7.7 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 461 هزار معامله و به ارزش 5818 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند، اما میزان کاهش شاخص‌ها زیر یک درصد بود. شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با معیار وزنی ـ ارزشی به میزان 64 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 46 صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور 74 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 94 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس با 29 صدم درصد کاهش همراه شد.
 
امروز نماد پتروشیمی خلیج فارس، بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و نمادهای ملی مس ایران، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان و مخابرات ایران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.
 
در فرابورس هم شاخص کل امروز با 93 واحد کاهش به رقم 26 هزار و 12 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 436 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس بیش از 450 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 6.3 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 266 هزار فقره معامله و به ارزش 29 هزار و 226 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس نسبت به روز قبل معاملات 36 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 28 صدم درصد کاهش یافتند. شاخص بازار اول فرابورس 31 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس با 38 صدم درصد کاهش همراه شد.
 
امروز نماد گلد ایران بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و نمادهای ایران خودرو دیزل، بهمن دیزل، آریاساسول، صبا تامین، بانک دی و بیمه پاسارگاد به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.
 
به گزارش فارس، یکی از دلایل ریزش بازار دخالت‌های بی مورد برخی مقامات دولتی و تصمیمات عجیب و غریب مانند طرح خروج سیمان و فولاد از بورس کالا به بهانه افزایش قیمت است که البته بازار سرمایه و بورس کالا یک بازار شفاف و رقابتی است و قواعد بازار نشان می‌دهد، عمده شرکت‌های فولادی و سیمانی که در بورس حضور دارند، محصولات آنها نیز اگر از طریق بازار شفاف بورس عرضه شود، به شفافیت و قیمت رقابتی نزدیک می‌شود و به نفع تولیدکننده و مصرف کننده خواهد بود.
 
یکی از دلایل ریزش بازار دخالت‌های دولتی‌ها در بازار است. به هر حال قواعد بازار حکم می‌کند اگر بخواهیم پس‌انداز ملی افزایش پیدا کند و شرکت‌ها و افراد شفاف شوند، باید قواعد بازار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم بپذیریم و از دخالت در بازار خودداری شود. سهم بورس از تامین مالی اقتصاد در حدود 10 تا 12 درصد است، درحالی‌که این سهم باید به 30 درصد افزایش پیدا کند.
 
 
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *