RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

بازاری که نه افت می کند نه رشد!

۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۴/۶کد خبر: 351996
ایستانیوز: با توجه به وضعیت معاملات بورس، بعید نیست که به زودی یک روند صعودی آغاز شود. اما هنوز تردیدهایی در این مورد وجود دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، این روزها ابهامات زیادی درمورد وضعیت آینده بورس وجود دارد. اینکه بازار توان بالا رفتن دارد یا نه، یکی از سوالاتی است که اکثر تحلیلگران نمی توانند پاسخ دقیقی به آن بدهند.
 
البته افت قیمت سهم ها هم به اندازه ای بوده که تحلیلگرها معتقدند بعید است شاهد افت بیشتری باشیم، اما از طرفی فعلا محرک قوی برای صعود بازار وجود ندارد.
 
در شرایط فعلی بسیاری از نمادها افت های بیش از 20 درصد نسبت به اوج قیمت خود در اردیبهشت و فروردین ماه امسال دارند. از طرفی میزان رشد بورس هم به اندازه ای نبوده که کسی انتظار داشته باشد بازار یک سقوط سنگین را تجربه کند.
 
سال های 1399 و 1400 که بورس سقوط سنگینی را تجربه کرد، بازار چند سال رشد کرده بود و بسیاری از سهم ها واقعا حباب گرفته بودند. اما الان در چنین وضعیتی نیستیم. شاید نتوان قیمت بسیاری از نمادها را ارزان دانست، اما از طرفی قیمت آن ها گران هم نیست.
در انتظار گزارش های خرداد ماه
 
به همین دلیل انتظار افت سنگینی از بازار وجود ندارد و اگر هم کاهش قیمتی در نمادها اتفاق بیفتد، موقت خواهد بود و در اکثر موارد، به سرعت جبران می شود.
 
یکی از ابهاماتی که بازار دارد، درخصوص وضعیت عملکرد شرکت ها در فصل نخست سال 1402 است. اگر شرکت ها گزارش عملکرد خوبی از 3 ماه ابتدایی سال منتشر کنند و بازار به این قطعیت برسد که واقعا سود شرکت ها رشد پایداری خواهد داشت، وضعیت قطعا متفاوت خواهد شد.
 
به زودی شرکت ها گزارش عملکرد خردادماه خود را منتشر خواهند کرد که این می تواند محرک اصلی بازار باشد. البته کاهش قیمت دلار هم  نکته ای منفی از دید برخی از تحلیلگران است اما برخی دیگر از تحلیلگران معتقدند همچنان دلار شرکت های بورسی در کانال 30 و 40 هزار تومانی است و حتی افت قیمت دلار تا 40 هزار تومان هم نمی تواند سود آن ها را تحت تاثیر قرار بدهد.
نظر حقیقی ها چیست؟
 
دیروز مجددا ارزش معاملات خرد کاهشی شد و از 7000 میلیارد تومان در روز یکشنبه، به 6200 میلیارد تومان در روز دوشنبه رسید. اما شاخص قدرت خریداران حقیقی دوباره به بالای عدد یک بازگشته که این نکته مثبتی است.
 
دیروز 270 میلیارد تومان پول هم از بازار خارج شد که این نشان می دهد با وجود رشد شاخص، همچنان حقیقی ها در حال فروش سهام خود هستند.
 
با توجه به وضعیت معاملات روز گذشته، برای امروز می توان بازاری متعادل اما با تمایل به منفی شدن را پیش بینی کرد. البته درصورتی که ارزش معاملات رشد داشته باشد، شاخص ها هم می توانند وارد محدوده مثبت شوند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بازارسرمایه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *