RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

با تسهیل گری بیمه البرز، مسیر دریافت کارت سبز هموار شد

سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

تولید ۲۹.۴ هزار میلیارد تومانی بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲

جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها

بازارگردانیِ الزامی در بورس و فرابورس لغو شد

ادعاهای ضدونقیض آقای رئیس!

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

بانک سینا جایزه خوش حسابی گرفت

ارزهای دیجیتالی که باید زیر نظر داشته باشید

سقف معافیت مالیاتی اشخاص غیرتجاری مشخص شد

روند صعودی رشد وسودآوری همچنان ادامه دارد

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

بازدهی بلندمدت سکه آب می‌رود

آیا وقت خروج از بازار سکه فرا رسیده؟

۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۳/۲۷کد خبر: 351805
ایستانیوز:قیمت سکه امامی فروردین سال گذشته ۱۲ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان بود؛ اگر آن موقع یک قطعه سکه خریده بودید و آن را در نخستین روز‌های امسال می‌فروختید، ۲۵۵ درصد سود می‌کردید. اگر هنوز آن سکه را نگه داشته‌اید، میزان سود شما به ۲۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دلار و طلا در هفته منتهی به ۲۶ خرداد، روی مدار صعودی حرکت می‌کردند، اما وقتی برگه‌های تقویم ورق خورد و پنجشنبه از راه رسید، روند بازار معکوس شد.
 
به‌گزارش فرارو، سکه امامی در معاملات تک‌فروشی، پیش از شروع معاملات روز شنبه ۲۷ خرداد، روی سکوی ۲۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان ایستاده و آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند حباب قیمت سکه امامی نیز شش میلیون و ۱۶۴ هزار تومان است. سکه امامی در معاملات هفته قبل به‌طور کلی ۲.۵ درصد بالا رفته، اما ظرف یک‌ماه اخیر حدود ۹ درصد کاهش را تجربه می‌کند. بررسی روند قیمت سکه در بازه بلندمدت نکات آموزنده‌ای در خود پنهان کرده است.
 
فروش سکه در روز‌های اول فروردین ۱۴۰۲، برای کسانی که یک‌سال دندان روی جگر گذاشته بودند سود شگفت‌انگیز ۲۵۵ درصدی همراه داشت، اما آن‌هایی که در آن زمان از بازار خارج نشدند، الان همان سکه را باید با ۲۲۸ درصد سود بفروشند. بازدهی بلندمدت سایر انواع سکه به‌همین ترتیب در حال آب‌رفتن است. در این نوشته با بررسی آخرین تغییرات قیمت ارز و طلا و سکه، تلاش می‌کنیم بفهمیم بهترین موقعیت برای خروج از بازار فرا رسیده یا هنوز باید صبر پیشه کرد.
روند قیمت دلار، یورو، درهم و لیر در هفته قبل
 
قیمت دلار که پیش از شروع معاملات شنبه ۲۷ خرداد، روی جایگاه ۴۸ هزار و ۸۱۰ تومان ایستاده، در طول معاملات هفته قبل تا ۴۹ هزار و ۸۸۱ تومان پیش رفته بود.
 
قیمت دلار روز شنبه ۲۰ خرداد صبح اول صبح یعنی دقیقا وقتی صرافی‌ها کرکره مغازه‌های خود را بالا می‌کشیدند، ۴۹ هزار تومان بود و در همان روز اول ۳۳۹ تومان گران شد، اما روز یکشنبه ۲۱ خرداد، دلار با سرعت زیاد تا ۴۶ هزار و ۹۸۳ تومان سقوط کرد. سپس در روز‌های بعد دوباره اوج گرفت و نزدیک بود دوباره وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود، اما وقتی معاملات در روز پنجشنبه به پایان رسید، دلار ترجیح در پله ۴۸ هزار و ۸۱۰ تومان آرام بگیرد. اگرچه ظرف مدت یک‌ماه دلار شش درصد ارزان شده، اما هنوز با بازدهی مثبت ۶۰ درصدی در طول یکسال، می‌تواند سرش را بالا بگیرد. بازدهی دلار در طول روز‌های سپری شده از خرداد به‌طور مداوم آب رفته است.
 
یورو روندی کاملا مشابه را پشت‌سر گذاشته؛ در طول یک‌ماه شش درصد ارزان شده و در بازه یک‌ساله با بازدهی مثبت ۶۷ درصد روبرو است. یورو که پیش از شروع معاملات روز شنبه، روی جایگاه ۵۳ هزار و ۱۸۶ تومان قرار دارد، در هفته گذشته تا ۵۳ هزار و ۸۷۴ تومان بالا رفته بود.
 
درهم امارات در نقطه اوج هفته گذشته تا ۱۳ هزار و ۵۹۰ تومان پیش‌روی کرد، ولی با نزدیک شدن به روز‌های پایانی مثل سایر انواع ارز، عقب‌نشینی کرد و بالاخره در جایگاه ۱۳ هزار و ۲۹۷ تومان آرام گرفت. لیر ترکیه را هم پنجشنبه در حالی با قیمت دو هزار و ۶۰ تومان فروختند که در اولین روز هفته قیمتش به دو هزار و ۱۱۰ تومان می‌رسید. کاهش ۵۰ تومانی قیمت لیر بیشتر به کام مسافرانی است که این روز‌ها عازم ترکیه می‌شوند. خریداران آنلاین‌شاپ‌ها هم از این اتفاق بهره می‌برند.
روند قیمت طلا و انواع سکه در هفته قبل
 
قیمت طلای ۱۸ عیار پیش از شروع معاملات روز شنبه ۲۷ خرداد دو میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان به ازای هر گرم است. ابتدای هفته قبل همین مقدار طلا دو میلیون و ۳۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می‌شد و وسط هفته ارزش آن تا دو میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌رفت.
آیا وقت خروج از بازار سکه فرا رسیده؟خرید سکه بهار آزادی طرح قدیم به‌قصد سرمایه‌گذاری، در مقایسه با سکه امامی یک تصمیم شکست‌خورده بوده
 
قیمت طلا در معاملات دو روز بعد به ترتیب ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان تومان و ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و در نهایت روی پله دو میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان ایستاد. قیمت طلا ظرف یک‌هفته گذشته حدود دو درصد و در مدت یک‌ماه اخیر، ۱۱ درصد ارزان شده اما نسبت به شش ماه پیش و یک‌سال قبل به ترتیب با ۳۶ درصد و ۶۳ درصد رشد روبرو است.
 
قیمت انواع سکه با پیروی از نرخ دلار و طلای ۱۸ عیار پایین می‌آید. مثلا سکه امامی پنجشنبه در عرض یک‌روز ۴۲۱ هزار تومان ارزان شد و به ۲۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید. اگر کل هفته را مدنظر قرار دهیم، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۲.۵ درصد افزایش پیدا کرده است، اما نسبت به یک‌ماه قبل حدود ۹ درصد کاهش را تجربه می‌کند.
 
بازدهی سکه امامی در بازه شش‌ماهه معادل ۵۵ درصد ارزیابی می‌شود و در طول یک‌سال اخیر با رشد ۸۹ درصدی هنوز وضعیت خوبی دارد. هرچند بازدهی بلندمدت آن مدام در حال آب رفتن است و در صورت تداوم اخبار مثبت سیاسی احتمالا بیشتر از این ارزان خواهد شد.
 
خرید سکه بهار آزادی طرح قدیم به‌قصد سرمایه‌گذاری، در مقایسه با سکه امامی یک تصمیم شکست‌خورده بوده. اگر یک‌سال پیش این کار را کرده باشید حق دارید الان کمی دلخور باشید، چون پولتان در بهترین حالت ۷۷ درصد رشد کرده است. همچنین وقتی پای ضرر و زیان وسط می‌آید، شما با تحمل ۱۰ درصد بازدهی منفی در طول یک‌ماه اخیر بیشتر از بقیه حرص خورده‌اید.
 
قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم پیش از شروع معاملات هفته قبل ۲۴ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان بود، روز شنبه ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شد و وسط هفته تا ۲۵ میلیون و ۶۸۷ هزار تومان پیش رفت، اما در آخرین روز هفته به ۲۴ میلیون و ۸۸۱ هزار تومان رسید. پنجشنبه برای سکه طرح قدیم حکم کابوس داشته، چون ۸۰۶ هزار تومان (معادل ۳.۲ درصد) ارزان شده است.
 
قیمت سکه نیم بهار آزادی پنجشنبه نیم‌سکه ۱.۲ درصد کاهش داشت و به ۱۵ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسید. همین سکه را روز شنبه هفته قبل ۱۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و روز چهارشنبه ۱۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان می‌فروختند. خلاصه اینکه قیمت سکه نیم بهار آزادی در طول یک‌ماه اخیر حدود ۱۴ درصد آب رفته است. اگر یک‌سال پیش برای خرید نیم‌سکه دست به جیب شده باشید و همچنان به سرمایه‌گذاری خود وفادار باقی‌مانده‌اید الان این فرصت هست که با حدود ۷۸ درصد سود از بازار خارج شوید.
 
سکه ربع بهار آزادی در طول یک‌سال اخیر بازدهی ۸۴ درصد را تجربه کرده است. این سکه هفته قبل کار خود را با ۱۰ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان آغاز کرد و در اولین روز هفته به ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید. چهارشنبه سکه ربع بهار آزادی را ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان هم فروختند، اما روز پنجشنبه، قیمت ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسید.
 
سکه گرمی تنها عضو گروه است که هفته قبل سه درصد رشد کرده و معاملات شنبه ۲۷ خرداد را با نرخ شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آغاز خواهد کرد. سکه گرمی پیش از شروع معاملات هفته قبل شش میلیون و ۲۰ هزار تومان قیمت داشت و تا چهارشنبه به شش میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید. از سخت‌جانی سکه گرمی همین بس که روز پنجشنبه فقط ۲۰ هزار تومان یا به‌عبارتی کمتر از نیم‌درصد ارزان شده است.
 
قیمت سکه گرمی در طول هفته قبل، سه درصد افزایش پیدا کرده و سرمایه‌گذاران در بازه‌های شش‌ماهه و یک‌ساله به سود ۴۵ درصد و ۹۳ درصدی خود دلخوش کرده‌اند.



برچسب‌ها:بازار سکه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *