RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

آینده دلار از نگاه تکنیکال‌کاران

۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۲/۲۰کد خبر: 351139
ایستانیوز: دلار هرات در مرز مقاومت ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان باز شد و بعد از اینکه نتوانست این مرز را بشکند کاهشی شد و به کف ۵۳ هزار رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، البته معامله‌گران هرات یک‌بار دیگر به این مقاومت حمله کردند و قیمت هم بالای آن رفت اما چون گفته شد این مرزشکنی فیک بوده نرخ به سمت حمایت مهم ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان برگشت.
 
اما در روز سه‌شنبه دلار تهران کلا بالای ۵۳ هزار تومان معامله شد و فعلا با ۵۲ غریبه است. دلیل معامله‌گران برای مقاومت تهران بالای کانال ۵۲، قیمت درهم امارات و کمبود جنس در بازار بود.
 
قیمت درهم در روز سه‌شنبه با یک حرکت صعودی به مرز مقاومت ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. با این رقم درهم، قیمت دلار در کانال ۵۴ برآورد می‌شود که تقریبا هزار تومان بالاتر از نرخ اسمی دلار است.
 
به عقیده معامله‌گران دلار در کانال ۵۲ هزار تومان واگرایی مثبت دارد و در شلی‌ها خریدار می‌شوند تا مرز مقاومت. با رسیدن نرخ هرات به مرز مقاومت هم اعلام می‌شد که در هرات فروش سنگین است به همین خاطر نرخ پایین آمد. نکته نرخ هرات هم این بود که از صبح سه‌شنبه اعلام شد که ریال در بازار کم است و برای همین هم نقدی پایین بود.
 
رفت و برگشت‌های روز سه‌شنبه و ماندن نرخ بین حمایت ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان و مقاومت ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان معامله‌گران گیج کرده و یکسری‌ها دو دل شدند.
 
روز دوشنبه اکثر معامله‌گران تصورشان این بود که دلار با روند افزایشی که شکل داده از کاهش دست کشیده است اما روز سه‌شنبه یکسری از معامله‌گران نظرشان عوض شد و افزایش دوشنبه را اصلاح اشباع فروش می‌دانستند.
 
بر این اساس معتقدند که اگر نرخ بالای حمایت مهم ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد می‌شود گفت که روند صعودی شده و دست از کاهش کشیده است اما در غیر این صورت همچنان نرخ می‌تواند به سمت حمایت پایینتر که ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان است حرکت کند.
تکنیکال‌کاران چه می‌گویند
 
تکنیکال‌کاران می‌گویند اگر دلار دوباره به سمت ۵۵ هزار حرکت کند ممکن است تا ۵۷ هزار برود، به عقیده آن‌ها با این اتفاق کف دلار بالاتر می‌آید و می‌شود گفت که شکست کف ۵۲ هزار دیگر سخت می‌شود. علاوه بر این طبق تحلیل آن‌ها دلار در خرداد ماه در چارت یک سقف نشان می‌دهد و از آنجا می‌تواند با فاندهای مثبت به دامنه ۴۰ برگردد.
 
در کوتاه‌مدت هم معامله‌گران می‌گویند با شروع شدن ثبت‌نام خودرو از چهارشنبه بعید است که نرخ بتواند صعود آنچنانی داشته باشد مگر اینکه با وجود عمق کم بازار نوسانگیرها سواستفاده کنند.
 
طلای آبشده صبح سه‌شنبه با گپ مثبت ۱۰۰ هزار تومانی در ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شروع به کار کرد و آن هم مثل هرات به سمت مقاومت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حرکت کرد اما در شکست این سطح ناکام ماند.
 
نکته طلای آبشده این بود که وقتی به حمایت ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار رسید از حبابش کم شد. معامله‌گران می‌گفتند این کم شدن حباب آبشده نشان می‌دهد که دلار با آبشده همراهی نکرده است.
 
نکته بازار هم صحبت‌های رییس کل بانک مرکزی و رجزخانی آن برای بازار آزاد بود. فرزین در روز سه‌شنبه گفته از این به بعد بانک مرکزی ارز را به صورت مستقیم خریداری خواهد کرد و به طور مستقیم هم خواهد فروخت. علاوه بر این فرزین برای بازار آزاد از واژه بازار قاچاق استفاده کرده که برای معامله‌گران جالب توجه بود.
منبع: ecoiran
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *