RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

با تسهیل گری بیمه البرز، مسیر دریافت کارت سبز هموار شد

سازوکار اخذ مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

تولید ۲۹.۴ هزار میلیارد تومانی بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲

جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها

بازارگردانیِ الزامی در بورس و فرابورس لغو شد

ادعاهای ضدونقیض آقای رئیس!

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

بانک سینا جایزه خوش حسابی گرفت

ارزهای دیجیتالی که باید زیر نظر داشته باشید

سقف معافیت مالیاتی اشخاص غیرتجاری مشخص شد

روند صعودی رشد وسودآوری همچنان ادامه دارد

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

شناسایی فرار مالیاتی با کنترل تراکنش های بانکی مشکوک

۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱/۱۶کد خبر: 350508
ایستانیوز:رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی فرارهای مالیاتی با کنترل تراکنش‌های بانکی مشکوک و افزایش بازرسی‌های میدانی مالیاتی جهت احقاق حقوق مردم خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به منظور شفاف‌سازی هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی مؤدیان، اقدامات گسترده‌ای در سال ۱۴۰۱ با تأکید بر ارتقا سامانه دریافت، پالایش و بارگذاری ریز تراکنش‌های بانکی و انتقال سیستمی پرونده‌های مرتبط با تراکنش‌های بانکی مشکوک بین ادارات امور مالیاتی و با اعمال قواعد جدید پالایش تراکنش‌ها صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به میزان صدور اوراق تشخیص مؤدیان دارای فرارهای مالیاتی عنوان کرد: از محل کنترل تراکنش‌های بانکی مشکوک در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان اوراق تشخیص مربوط به مؤدیان دارای فرارهای مالیاتی صادر شده است.
 
منظور در ادامه با تاکید بر عدالت مالیاتی به ارائه آمار درخصوص شناسایی مصادیق بزرگ فرار مالیاتی در سال گذشته پرداخت و افزود: در سال گذشته علاوه بر شناسایی حساب‌های اجاره‌ای، بیش از یکصد فعال اقتصادی که با سوءاستفاده از صندوق‌های قرض‌الحسنه سعی در کتمان فعالیت‌های اقتصادی خود داشتند و دارای فرار مالیاتی بودند شناسایی شدند.
 
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با تأکید بر اجرای هر چه بهتر و با کیفیت‌تر ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم ناظر بر موضوع بازرسی‌های میدانی مالیاتی اظهار داشت: در اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم، با تقویت ساختار و نیروی انسانی واحدهای اجرایی بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی در ادارات کل امور مالیاتی و نیز با اجرای ۳۰۲ مورد عملیات بازرسی مالیاتی در سال گذشته از مؤدیان مشکوک به فرار مالیاتی، بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق تشخیص مالیاتی برای این دسته از مؤدیان مالیاتی صادر، ابلاغ و در فرایند قطعیت و وصول مالیات قرار گرفته است.
 
وی افزایش بازرسی‌های میدانی مالیاتی را با هدف شناسایی هر چه گسترده‌تر فرارهای مالیاتی توصیف کرد و افزود: در سال گذشته علاوه بر بازرسی‌های میدانی جدید بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان اوراق تشخیص برای پرونده‌های مربوط به بازرسی‌های به عمل آمده در سال‌های قبل که تاکنون بلاتکلیف مانده بودند صادر شد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *