RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بازارگردانیِ الزامی در بورس و فرابورس لغو شد

ادعاهای ضدونقیض آقای رئیس!

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

بانک سینا جایزه خوش حسابی گرفت

ارزهای دیجیتالی که باید زیر نظر داشته باشید

سقف معافیت مالیاتی اشخاص غیرتجاری مشخص شد

روند صعودی رشد وسودآوری همچنان ادامه دارد

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

طلا گران تر می شود؟

۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳کد خبر: 349365
ایستانیوز:در حالی که پیش بینی می‌شد تعطیلی یکی از ۲۰ بانک بزرگ آمریکا پیامدهای محدودی داشته باشد، رخدادهای ۲۴ ساعت گذشته تردیدها را در این زمینه افزایش داده و زنگ هشدار بحران مالی آمریکا به صدا در آمده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، طلا امروز نیز به روند صعودی خود ادامه دارد و باز هم نزدیک به ۲ درصد افزایش قیمت داشت تا پس از هفت هفته مجددا از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور کند.
 
مهم ترین عاملی که سبب شده است تا طلا روندی صعودی به خود بگیرد ورشکستگی بانک سیلیکون ولی آمریکا بود.
 
این موضوع سبب شده است تا سرمایه ها به سمت پناه گاه های امن سرمایه از جمله طلا هجوم بیاورند. البته امروز با توجه به حمایت فدرال رزرو از سرمایه داران بانک سیلیکون ولی کمی از شدت ترس در بازارها کاسته شده است.
 
از سوی دیگر یکی دیگر از مواردی که سبب شده است تا طلا با افزایش تقاضا مواجه شود، افزایش امیدواری به عقب نشینی فدرال رزرو از سیاست های انقباضی است.
 
همچنین کاهش شاخص دلار و نرخ سود اوراق قرضه آمریکا نیز راه طلا را برای عبور از مرز ۱۹۰۰ دلار هموار کرد.
هجوم طلا به کانال ۲۰۰۰ دلاری
 
قیمت طلا امروز بالاتر از سطح کلیدی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس باقی ماند زیرا انتظارات برای افزایش کمتر تهاجمی نرخ‌بهره فدرال رزرو پس از سقوط دو بانک بزرگ منطقه‌ای ایالات‌متحده، جذابیت شمش های بدون بازده را افزایش داد.
 
بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با ۲۳ دلار افزایش به ۱۹۰۳ دلار رسید .
 
قیمت طلا روز دوشنبه با وجود تلاش مقامات ایالات‌متحده برای محدو کردن اثرات تعطیلی بانک سیلیکون ولی و بازگشت اعتماد سرمایه گذاران به سیستم بانکی این کشور بیش از دو درصد جهش کرد و به بالاترین حد خود از سوم فوریه و ۱۹۱۴ دلار و ۵۸ سنت رسید.
 
غول بانکی اچ‌اس‌بی‌سی بازوی بریتانیایی بانک سیلیکون ولی را به قیمت نمادین یک پوند روز دوشنبه خرید و یک وام‌دهنده کلیدی برای استارت‌آپ‌های فناوری در بریتانیا را نجات داد.
 
در حال حاضر بازارها تا حد زیادی با افزایش ۲۵ واحدی نرخ‌بهره در جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو هفته آینده و احتمال ۳۱.۴ درصدی برای توقف در افزایش قیمت‌گذاری می‌کنند.
 
طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و با توجه به انتظارات نرخ‌های بهره پایین‌ترکه هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می دهد، تمایل به افزایش قیمت دارد.
 
تاجران حالا انتظار دارند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اجلاس آینده فدرال رزرو که هفته‌ بعد برگزار می‌شود، به‌جای ۵۰ واحد ۲۵ واحد افزایش یابد و برخی هم پیش‌بینی می‌کنند هیچ افزایش در کار نباشد.
 
به‌این‌ترتیب، تمایل برای خرید طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش می‌یابد.
 
آینده قیمت طلا تا حد زیادی بستگی به مؤثر بودن اقدامات فدرال رزرو دارد. اگر ورشکستگی سیلیکون ولی فقط مخصوص این بانک باشد، روند افزایش قیمت طلا متوقف می‌شود. اما اگر این بحران باعث تغییر سیاست‌های فدرال رزرو شود، قیمت طلا بازهم بالا خواهد رفت.
 
سایر فلزات گران‌بها هم در روز گذشته افزایش قیمت داشتند. نقره ۶.۳ درصد، پلاتین ۴ درصد و پالادیوم ۷.۸ درصد افزایش یافتند.
 
قیمت نقره امروز با ۰.۶۳ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۷۹ سنت رسید و پلاتین با ۸.۸۱ درصد افزایش ۹۹۳ دلار و ۶۷ سنت معامله می‌شود.
 
بانک سیلیکون ولی «اس وی بی» (Silicon Valley Bank) که در سال ۱۹۸۳ تاسیس شد، بانک مرجع برای شرکت های نوپای فن آوری ارتباطات آمریکا به شمار می رفت و مشتریان و سرمایه گذاران برجسته ‌ای را به خود جذب کرده بود.
 
گرچه «اس وی بی» در میان بانک های معروف آمریکایی چندان شناخته شده نبود با این حال در جمع ۲۰ بانک بزرگ این کشور حضور داشت و مجموع دارایی های آن تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۲۰۹ میلیارد دلار می رسید.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *