RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

هشدار به روش های جدید کلاهبرداری از مشتریان بانکی

۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۹/۲۷کد خبر: 344934
ایستانیوز: بانک ملی ایران از مشتریان خود درخواست دارد با توجه به بکارگیری روش های متعدد کلاهبرداری اینترنتی و تلفنی از مشتریان و دارندگان کارت های بانکی، علاوه بر آشنایی با ترفندهای جدید، موارد را به ‌سرعت به پلیس فتا گزارش دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، یکی از این ترفندهای قدیمی اما با شیوه و سناریوهای متفاوت کلاهبرداران برای سوء استفاده از حساب های بانکی، روش های کلاهبرداری تلفنی است که با طرح موضوعاتی همچون برنده شدن در قرعه‌کشی و جشنواره‌ها یا جعل عناوین سازمانی و دولتی، توجه کاربران جلب و سپس اطلاعات کارت بانکی آنها مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
 
اخیرا نیز کلاهبرداران پس از برقراری تماس با کاربر، از پیش آمدن اشتباه یا موقعیتی می‌گویند که به موجب آن ممکن است حساب کاربر مسدود یا خالی ‌شود؛ قرار گرفتن در موقعیت‌های دردسرساز این چنینی باعث می‌شود که کاربران سریع‌تر و بدون درنظر گرفتن موارد احتیاطی، اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار دهند.
 
در روش دیگر که این روزها توسط کلاهبرداران برای جلب اعتماد کاربران بسیار به کار گرفته می‌شود، کلاهبردار پس از برقراری تماس اولیه از کاربر می خواهد که برای کسب اطمینان از صحت ادعاهایش، مجددا با او تماس بگیرد. در همین زمان کلاهبردار شماره‌ خود را بر مبنای جزئیات سناریویی که به کاربر ارائه کرده به یکی از سازمان‌ها یا نهادهای رسمی یا مرکز تماس آنها دایورت می‌کند و بدین ترتیب اعتماد کاربر پس از برقراری تماس و شنیدن نام آن سازمان یا نهاد رسمی از زبان اپراتور، جلب می شود.
 
برخی مواقع هم کلاهبردار با ارائه‌ی پاره‌ای از اطلاعات شخصی همچون نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، محل کار و... که به‌طور معمول در اختیار همگان نیست، سعی می‌کند اعتماد کاربر را جلب کند. به همین خاطر، ضروری است که کاربران نسبت به انواع کلاهبرداری‌های تلفنی آگاه باشند و در صورت ارائه پاره‌ای اطلاعات شخصی‌ از سوی فردی دیگر، دستپاچه نشده و خیلی ساده و سریع به وی اعتماد نکنند.
 
اعلام کلاهبرداری های تلفنی و اینترنتی به پلیس فتا
 
بانک ملی ایران از مشتریان گرانقدر تقاضا دارد ضمن مراجعه به سایت پلیس فتا و آشنایی با انواع روش‌های مورد استفاده کلاهبرداران، در صورت مواجهه با موارد کلاهبرداری، مراتب را سریعا به پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) به شماره 096380 در سراسر کشور گزارش کنند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *