RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

هشدار بازار بورس به سرمایه‌گذاران

۱۴:۶ - ۱۴۰۱/۹/۲۱کد خبر: 344811
ایستانیوز: استارت بورس در این هفته ناامید کننده بود و با افتی که در یک ماه گذشته کم سابقه بوده، بازار به سرمایه‌گذاران هشدار داد که فعلا باید با احتیاط بیشتری دست به خرید بزنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، دیروز نه تنها ارزش معاملات خرد به سطح 3500 میلیارد تومان کاهش یافت، بلکه افت نسبتا سنگین شاخص‌ها نیز اتفاق افتاد. البته کاهش ارزش معاملات هم خیلی سنگین نبود و در همین هفته ممکن است جبران شود، اما تا زمانی که ارزش معاملات خرد به بالای 4 هزار میلیارد تومان نرسیده، نمی‌توان انتظار رشد بازار را داشت همچنین موضوع مهمی که روز گذشته تحلیلگران به آن اشاره می‌کردند، رسیدن بسیاری از نمادها به محدوده‌های مقاومتی است.
 
طی یک ماه گذشته بسیاری از نمادها رشدهای نسبتا خوبی داشته‌اند. به خصوص در گروه خودرویی که حالا لیدر بازار هم شده، اکثر نمادها رشدهای بیش از 20- 30 درصد داشته‌اند که در این محدوده مقاومتی بسیاری از افرادی که در سود هستند دست به فروش سهام خود می‌زنند تا در قیمت‌های پایین‌تر دوباره خرید انجام دهند و اینکه اصلاح خودرویی‌ها تا زمانی طول می‌کشد مشخص نیست و فعلا باید تحرکات موجود در بازار را رصد کرد.
 
بورس دیروز افت سنگینی را تجربه کرد و شاخص یک میلیون و 400 هزار واحدی را از دست داد و شاخص بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افت 19 هزار و 93واحدی به یک میلیون و 383هزار و 737واحد رسید و کانال یک میلیون و 400هزار واحدی رو از دست داد و شاخص هم وزن هم که در روزهای گذشته مثبت بود، دیروز با افت 4255واحدی به 412هزار و 830واحد افت کرد و میدکو، فولاد، وپاسار، شبندر، خودرو، شپنا و فملی بیشترین تاثیر منفی را افت شاخص بورس داشتند و شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز گذشته با پنج هزار و 623 واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و 389 هزار واحدی ایستاد همچنین شاخص هم‌وزن با یک‌هزار و 419 واحد افزایش به 414 هزار و 250 واحد و شاخص قیمت با 844 واحد رشد به 246 هزار و 590 واحد رسید و شاخص بازار اول، هشتهزار و 200 واحد افزایش و شاخص بازار دوم، یک‌هزار و 324 واحد کاهش را ثبت کردند.
 
از سوی دیگر بیش از هفت میلیارد و 126 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 39 هزار و 138 میلیارد ریال معامله شد، همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با 2 هزار و 53 واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک‌هزار و 334 واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک‌هزار و 166 واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک‌هزار و 88 واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با 558 واحد و بانک ملت (وبملت) با 453 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با 2 هزار و 269 واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با 272 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 270 واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با 177 واحد، فولاد خراسان (فخاس) با 149 واحد و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با 136 واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به‌همراه داشت.
 
بر پایه این گزارش، دیروز نماد ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت تهران (شتران)، شرکت سرمایه‌گذاری رنا (ورنا) پالایش نفت اصفهان (شپنا) و بانک تجارت (وتجارت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند و گروه خودرو هم در معاملات دیروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و 786 میلیون برگه سهم به ارزش 6 هزار و 151 میلیارد ریال دادوستد شد.
 
شاخص فرابورس نیز بیش از 32 واحد افزایش داشت و به 18 هزار و 487 واحد رسید. در این بازار بیش از سه میلیارد و 631 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از 197 هزار و 618 نوبت بود. پالایش نفت لاوان (شاوان)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، فرابورس ایران (فرابورس)، داروسازی دانا (ددانا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و بانک دی (دی) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.
 
در ادامه پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، صنعتی مینو (غصینو)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پخش البرز (پخش)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، تاثیر منفی بر این شاخص داشتند. دیروز هم به جز کاهش ارزش معاملات خرد، قدرت خریداران حقیقی نیز کاهش یافت. در حالی که چهارشنبه هفته گذشته شاخص قدرت خریداران حقیقی عدد 0. 99 و یک روز پیش از آن عدد 1. 11 را ثبت کرده بود، در روز شنبه این هفته این شاخص به رقم 0. 9 رسید که به وضوع کاهش قدرت خریداران را نشان می‌دهد از طرفی روز گذشته دوباره خروج پول حقیقی‌ها از بازار دوباره شدت گرفت و سرمایه‌گذاران حقیقی حدود 400 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *