RSS
امروز جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سرمایه گذاری بیمه البرز در طرح های هلدینگ صبا انرژی

بیمه هاما به خانواده صنعت بیمه پیوست

حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی

مرکز تامین مالی در وزارت اقتصاد ایجاد می‌شود

تغییرات مبلغ فروش ۵۰ شرکت بزرگ بازار سرمایه از نظر ارزش بازار

رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲

۱۰ شرکت دولتی امسال واگذار می‌شود

پرسپولیس شفاف‌سازی کرد

چاپ تورم!

هراس طلافروشان از افشای اطلاعات

بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال پیشرو خواهد بود

آغاز طرح سراسری فرهنگ سازی برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث

تسهیلات بانک رفاه به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی

شرط صعود بازار سهام چیست؟

چرا بازار ارز آرام نمی‌شود؟

روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد

تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان

درخشش تیم کاراته بیمه تعاون در مسابقات گرندپری جمهوری چک ۲۰۲۴

تامین مالی شرکت‌های بورسی تسهیل می‌شود

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران

فروش دلار سهمیه ای متوقف شده است؟

۱۱.۵ درصد از چک‌ ها نقد نشد

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

رئیس سازمان بورس مطرح کرد؛

صندوق املاک و مستغلات؛ ابزاری کارا برای مولدسازی دارایی‌های راکد

۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۸/۲۱کد خبر: 342372
ایستانیوز:به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با راه‌اندازی صندوق‌های املاک و مستغلات وارد فاز جدیدی شده‌ایم که می‌توان با بهره‌گیری از این ابزار از دارایی‌های غیرمولد در اختیار بانک‌ها، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به درستی و در راستای مولدسازی استفاده کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، مجید عشقی در آیین رونمایی از نخستین صندوق املاک و مستغلات که صبح امروز، شنبه، ۲۱ آبان ماه در محل سازمان بورس برگزار شد با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان بورس، افزایش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم بوده است، اظهار کرد: همواره تلاش کرده‌ایم تا از طریق سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری کنیم تا این نوع سرمایه‌گذاری، جایگزین سرمایه‌گذاری مستقیم شود.
 
رئیس سازمان بورس ادامه داد: در ادامه راه‌اندازی صندوق‌های اهرمی، سال گذشته، صندوق تضمین اصل سرمایه راه‌اندازی شد. اکنون نیز با تلاش همکاران سازمان بورس و استقبال صندوق بازنشستگی یک ابزار جدید در صنعت املاک طراحی شد و به تصویب رسید.
 
او با بیان اینکه حوزه مسکن از جمله حوزه‌هایی است که در بازار سرمایه مغفول مانده، تصریح کرد: اگرچه بازار مسکن از جمله بزرگ‌ترین بازارهای کشور است، اما تاکنون ۴۴ شرکت در این حوزه در بورس پذیرش شدند و بخشی از مصالح ساختمانی هم در بورس کالا پذیرش شده است.
 
عشقی با اشاره به اینکه در بازار سرمایه نقطه تلاقی، در زمینه املاک و مستغلات نداشتیم، خاطرنشان کرد: صندوق املاک و مستغلات، اقدام متفاوتی است که می‌تواند در بحث جذب سرمایه‌گذاران جذاب و کارا باشد.
 
به گفته این مقام ارشد، با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن، کسی که بخواهد در این بازار سرمایه‌گذاری کند نیاز به سرمایه هنگفت دارد؛ اما در صندوق سرمایه‌گذاری املاک، سرمایه‌گذار با هر مبلغی می‌تواند در این بازار سرمایه‌گذاری کند و از سود این بازار بهره ببرد، همچنین می‌تواند به‌مرور سرمایه خود را افزایش دهد.
 
او با اشاره به فروش متری ملک در این دست از صندوق‌های سرمایه‌گذاری اذعان کرد: در صندوق املاک و مستغلات، از طریق فروش متری مسکن شخصی که نمی‌تواند یک ملک ۸۰ متری را خریداری کند، با اندک سرمایه خود بتواند یک تا دو متر یا متراژ کمتر خریداری کند.
 
رئیس سازمان بورس با تاکید بر این نکته که بخش بانکی از جمله بخش‌هایی است که می‌تواند با استفاده از این ابزار برای افزایش نقدشوندگی دارایی‌های راکد خود استفاده کند، عنوان کرد: با راه‌اندازی صندوق‌های املاک و مستغلات وارد فاز جدیدی شده‌ایم که می‌توان با بهره‌گیری از این ابزار از دارایی‌های غیرمولد در اختیار بانک‌ها، دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به درستی و در راستای مولدسازی استفاده کرد.
 
او موضوع نقدشوندگی را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی صندوق املاک و مستغلات معرفی کرد و ادامه داد: این ابزار می‌تواند ابزاری جذاب در بازار باشد و در قدم‌های بعدی بانک‌ها و دیگر دستگاه‌ها که از املاک‌های بزرگ برخوردارند می‌توانند از این ابزار استفاده کنند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *