RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

چهار راهبرد بانک سینا اعلام شد

۱۱:۷ - ۱۴۰۱/۸/۲۱کد خبر: 342365
ایستانیوز:براساس آمارهای ارائه شده روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون تراکنش الکترونیکی در ایران انجام می‌شود. اگر میزان تراکنش‌های نظام بانکی ایران را در کنار توسعه بانکداری نوین در جهان و انقضای بانکداری سنتی بگذاریم، راهی جز پیشرفت در بانکداری نمی‌ماند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، گسترش فناورانه بانکداری مدرن، از جمله ضروریاتی است که در چند سال گذشته در اولویت برنامه‌های نظام بانکی کشور قرار گرفته و جدای از ضرورت‌های بین‌المللی، لازمه باقی ماندن در فضای رقابتی به روز رسانی و راهبردهای علمی توسعه گرا بر بستر مالی است.
 
به عقیده کارشناسان هر بانکی در ایران از جمله بانک سینا برای موفقیت در ایجاد تحول نیازمند گذار از بانکداری سنتی به بانکداری مدرن، تغییر و بازنگری در فرایندها، زیرساخت‌ها و محصولات نیاز دارد که همه این‌ها باید متناسب با برنامه کسب‌وکار بانک تعریف شود و به این به پرسش‌ اساسی پاسخ داده شود که اولویت‌های بانک در جذب مشتری، طراحی و ارائه محصولات و کانال‌های ارائه خدمات چیست؟
 
مروری بر کارنامه عملکرد بانک سینا گویای آن است که نسبت کفایت سرمایه، نسبت مطالبات غیرجاری، مسئولیت اجتماعی و... نسبت به مدت مشابه در دوره گذشته نشان می‌دهد، شرایط بانک سینا رضایت‌بخش است؛ اما همان گونه که تیم جدید مدیریتی در این بانک تأکید دارند حفظ این شرایط و همچنین دستیابی به جایگاهی درخور نام این بانک نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و نقشه راهی تازه است.
 
تغییر خطوط کسب و کار سینا
 
در همین رابطه سرپرست بانک سینا می گوید یکی از راهبردهای اساسی بانک سینا توسعه خطوط کسب و کار است که این مسیر به لحاظ قابلیت‌ها و کارکردها، بانک را بر مدار تحول و موفقیت قرار می‌دهد.
 
غلامرضا فتحعلی با اشاره به اینکه خطوط کسب و کار جدید این بانک، تأکید بر توسعه بانکداری خرد است تا با ارائه خدمت به صنوف، کسبه و مشاغل خرد سهم بازار بانک افزایش یابد ، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بانکداری اختصاصی نیز از دیگر برنامه‌های این بانک است و با وجود ظرفیت و پتانسیل شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان، با راه‌اندازی این بخش، تعامل و همکاری بیشتری با این شرکت‌ها برقرار خواهد شد.
 
او از بانکداری تجاری برای همکاری با شرکت‌های کوچک و متوسط به عنوان سومین راهبرد یاد کرد و اظهار داشت: چهارمین راهبرد بانک سینا بانکداری اجتماعی است که طی آن به قاطبه مردم و قشر کمتربرخوردار جامعه خدمات بانکی ارائه می‌شود.
 
دیجیتالی شدن فرآیندها و محصولات
 
وی در ادامه با بیان آنکه در راستای اجرای برنامه راهبردی بانک، نسبت به بررسی و آسیب‌شناسی عملکردها اقدام شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا یک هزار و 319 مسئله در بانک شناسایی شده که در مسیر تحول به رفع آن‌ها توجه خواهد شد.
 
فتحعلی بیان داشت: برای اجرای برنامه راهبردی بانک به سه حوزه کار، پیکار و ابتکار پرداخته خواهد شد که در حوزه کار به قابلیت‌ها و سلایق مشتری در چهار بخش بانکداری خرد، بانکداری تجاری، بانکداری اختصاصی و بانکداری اجتماعی توجه می‌شود و در حوزه پیکار نیز نگاه‌ها به سمت بازار، رقبا و صنعت پیش خواهد رفت.
 
وی تصریح کرد: در حوزه ابتکار نیز نسبت به چابک‌سازی بانک از طریق تغییر و بازنگری در ساختارها، فرآیندها و سیستم‌ها اقدام خواهیم کرد.
 
سرپرست بانک سینا دیجیتالی شدن فرآیندها و محصولات، بهبود تجربه مشتری و شخصی‌سازی محصولات بر اساس سلایق مشتری را از دیگر برنامه‌های بانک برشمرد.
 
رشد همچنان ادامه دارد
 
براساس گزارش بنکر، مروری بر کارنامه عملکرد بانک سینا گویای آن است که ارزش تسهیلات پرداختی توسط این بانک در سال 1400 حدود 49 درصد رشد داشته است. در این سال حدود 387 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این رقم در سال قبل از آن 259 هزار میلیارد ریال بوده است.
 
همچنین بانک سینا در پایان اسفندماه سال 1400 شاهد رشد 42 درصدی منابع بوده است و به‌این‌ترتیب منابع بانک در پایان سال 1400 به بیش از 467 هزار میلیارد ریال رسید. علاوه بر این با انجام اقداماتی نظیر اصلاح ترکیب منابع، گام‌های مؤثری در جهت کاهش قیمت تمام‌شده پول برداشته شده که در نتیجه آن قیمت تمام‌شده پول از 16.89 درصد در پایان سال 99 به 16.48 درصد در پایان اسفندماه سال 1400 کاهش یافته است.
 
حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یکی دیگر از اقدامات موفق بانک سینا در سال مالی گذشته بوده؛ تا پایان سال 1400 با اعطای پنج هزار و 448 میلیارد ریال تسهیلات و بیش از 3 هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها، اقدامات مؤثری برای حمایت از تولید و اشتغال‌آفرینی این شرکت‌ها توسط بانک سینا برداشته شده است.
 
در کنار این دستاوردها، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات در بانک سینا با کاهشی دو درصدی از 4.5 درصد در پایان سال 99 به 2.5 درصد در پایان اسفندماه 1400 رسیده که طبیعتاً توان اعطای تسهیلات توسط این بانک را بالا برده است.
 
نتایج این بهبود در عملکرد را می‌توان در سود خالص بانک سینا مشاهده کرد؛ این بانک در پایان سال 1400 با کسب مبلغ هفت هزار و 298 میلیارد ریال سود خالص، توانسته به میزان 51 درصد نسبت به سال قبل از آن، سود خالص خود را افزایش دهد.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *