RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط

آمار جدید از فقر در کشور+ نمودار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

بانک‌های مرکزی ناجی اقتصاد جهان خواهند شد؟

۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۶/۲۷کد خبر: 341411
ایستانیوز:پس از سیر منفی بازارهای جهانی به دلیل فشارهای تورمی و افزایش خطر رکود در هفته گذشته، تمرکز سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بر روی مجامع بانک‌های مرکزی قرار گرفته است که در هفته آینده تصمیم نرخ سود را اعلام می‌کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از اکونومیک، نرخ تورم بیش از حد انتظار ایالات‌متحده در ماه آگوست طی هفته گذشته با رقم ۸.۳ درصد، انتظارات برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داد، درحالی که برخی از تحلیلگران انتظار دارند که این نرخ ۱۰۰ واحد پایه افزایش یابد.
 
هفته گذشته، بورس‌ آمریکا سقوط کرد؛ داوجونز با ۴.۱۳ درصد، نزدک با ۵.۴۸ درصد و اس اند ۵۰۰ با ۴.۰۸ درصد به صورت هفتگی نزول کردند.
 
فدرال رزرو، روز پنجشنبه هفته آینده تصمیم خود برای نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. در اروپا، بحران انرژی و خطرات رکود، موضوعات اصلی دستور کار هفته گذشته بود.
 
در مقابل قیمت بالای انرژی و کمبود انرژی، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو اقداماتی مانند مالیات اضافی بر شرکت‌های انرژی، کاهش مالیات بر قبوض انرژی، محدود کردن دمای ساختمان‌های عمومی و ارائه کمک‌های پولی به خانوارها را اعلام کردند.
 
هفته گذشته، در مقایسه با هفته قبل آن، شاخص دکس آلمان ۲.۶۵ درصد کاهش یافت، کک ۴۰ فرانسه ۲.۱۷ درصد کاهش یافت، FTSE ۱۰۰ انگلیس ۱.۵۶ درصد کاهش یافت.
 
انتظار می‌رود بانک انگلستان که در هفته آینده تصمیم‌گیری درباره نرخ بهره را اعلام می‌کند، نرخ بهره را با ۵۰ واحد افزایش به ۲.۲۵ درصد افزایش دهد.
 
در آسیا، رکود اقتصادی چین و ضعیف شدن ین ژاپن موضوعات اصلی هستند. هفته گذشته، بانک مرکزی چین تصمیم گرفت نرخ بهره خود را در ۲.۷۵ درصد نگه دارد.
 
بانک مرکزی ژاپن (BoJ) روز چهارشنبه یک بررسی نرخ انجام داد که پیشروی در مداخله برای اقدام مستقیم بازار پس از رسیدن برابری  ین و دلار به سطح ۱۴۵ است همچنین تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد.
 
هفته گذشته شاخص شانگهای چین ۴.۱۶ درصد، نیکی ۲۲۵ ژاپن با ۲.۲۹ درصد، هانگ سنگ هنگ کنگ ۳.۱ درصد، کوسپی کره جنوبی ۰.۰۶ درصد و شاخص سهام هند ۱.۵۹ درصد به صورت هفتگی کاهش یافت.
 
هفته آینده، بانک مرکزی ترکیه نیز تصمیم خود در مورد نرخ بهره روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد و بازارها انتظار دارند که نرخ را ثابت نگه دارد.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *