RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

شناسایی بالاترین نرخ سود در صندوق تداوم اطمینان تمدن

سمت وسوی آینده اقتصاد ایران

عوامل کاهنده قیمت دلار

بیمه مستمری باران با شاخص تورم رونمایی شد

روزهای درخشان بورس تکرار می‌شود؟

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

انقلاب صادراتی در راه است

گام نخست توافق پولی و بانکی ایران و روسیه

۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۴/۲۹کد خبر: 338255
ایستانیوز:با گشایش نماد معاملاتی جفت‌ ارز ریال-روبل در بازار متشکل ارزی، توافق ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی در گام اول عملیاتی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، دو هفته پیش رئیس‌کل بانک مرکزی که به مسکو رفته بود ؛ طی دیدار با مقامات ارشد روسیه، از توافقات راهبردی در حوزه پولی و بانکی خبر داد که به طور جدی توسط بانک‌های مرکزی دو کشور در حال پیگیری است و دیروز تسهیل‌گری بسیار خوبی در این حوزه رخ داد و آن اینکه نماد معاملاتی جفت‌ارز ریال-روبل در بازار متشکل ارزی ایران گشایش یافت.
 
نماد معاملات جفت‌ارز ریال - روبل در بازار متشکل ارزی کشور پس از توافق ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی در گام اول عملیاتی، دیروز سه‌شنبه، ۲۸ تیرماه گشایش یافت که براساس آن، صادرکنندگان از این پس مجاز خواهند بود روبل خود را با نرخ توافقی در صرافی‌های مجاز بفروشند. 
 
همچنین دانشجویان هم در چارچوب مقررات ارزی بانک مرکزی می‌توانند درخواست خود را در یکی از سرفصل‌های مصارف ارزی خدماتی (غیربازرگانی) که از سوی ‎بانک مرکزی تعیین شده است، ثبت کنند.
 
در واقع با گشایش نماد معاملاتی جفت‌ارز ریال-روبل در بازار متشکل ارزی ایران، توافق ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی در گام اول عملیاتی می‌شود که با این تسهیل‌گری برای صادرکنندگان نیز، شاهد انقلاب صادراتی خواهیم بود؛ البته به شرط اینکه از این شرایط پیش‌آمده بهره کامل را ببریم و فرصت طلایی را به نقره‌ای و یا برنزی تبدیل نکنیم! 
 
تسهیلات جدید برای تجاری که در روسیه فعالیت دارند
 
سید جلیل جلالی‌ فر؛ عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر اینکه توافقات بسیار خوبی در حوزه پولی و بانکی بین ایران و روسیه شکل گرفته است، اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی ایران به روسیه مذاکرات و توافقات خوبی حاصل شد که نتیجه آن افزایش صادرات ایران خواهد بود.
 
وی با تاکید براینکه دشمنان منتظر هستند تا موفقیت‌های اقتصادی ایران و راهکارهای آن را رصد کنند، گفت: باید متقاضیان دریافت تسهیلات توافق شده میان ایران و روسیه را هدایت کنیم تا به بانک‌ها مراجعه کنند و تسهیلات را دریافت کنند نه اینکه جزئیات توافق را رسانه‌ای کنیم و کشورهای با نیت سوء از آن برعلیه خودمان سواستفاده کنند. این در حالی است که روسیه هم اصلا این موارد را رسانه‌ای نکرده است.
 
جلالی‌فر تصریح کرد: بانک مرکزی در گذشته، در حق صادرکنندگان اجحاف می‌کرد به نحوی که روبل حاصل از صادرات آنها را با نرخ حتی کمتر از سامانه نیما خریداری می‌کرد. اما بانک مرکزی دولت سیزدهم تسهیل‌گری‌هایی در این زمینه انجام داده تا صادرکننده ارز خود را ارزان نفروشد.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *