RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

نظارت سوت‌زن ها بر بانک‌‌ها و بیمه‌ها

۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۴/۲۹کد خبر: 338249
ایستانیوز:معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به راه‌‌اندازی دو سامانه سوت‌زنی اموال مازاد و مقابله با فساد از سوی این وزارتخانه، از مدیران استانی وزارت اقتصاد خواست که خود نخستین گزارشگران فساد باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،«ذبیح‌‌اله سلمانی» در نخستین گردهمایی حضوری مدیران استانی این وزارتخانه با اشاره به تفویض‌‌ اختیارات و وظایف و ماموریت‌‌های وزارت اقتصاد به استان‌ها، از مدیران استانی خواست تا با آسیب‌‌شناسی این حوزه، مواردی را که نیازمند بازنگری و اصلاح است، اعلام کنند.
 
او همچنین به ایجاد گروه پایش و نظارت بر عملکرد بانک‌‌ها و بیمه‌ها در هفت استان به‌صورت آزمایشی اشاره کرد و افزود: در این مورد هم گزارش‌های لازم از سوی مدیران استانی به وزارتخانه ارسال می‌‌شود تا اگر تجربه موفقی بود در سایر استان‌ها هم اجرا شود؛ چراکه ساختاری برای نظارت بر بانک‌‌ها و بیمه‌ها در استان‌ها وجود نداشت.
 
معاون وزیر اقتصاد همچنین به مولدسازی فروش اموال و املاک مازاد دولتی اشاره کرد و گفت: در این حوزه تاکید وزیر اقتصاد بر این بود که ما به‌عنوان وزارت اقتصاد باید پیشقدم باشیم و به‌طور جدی موضوع فروش اموال را پیگیری کنیم و به همین دلیل، برش استانی این برنامه به استان‌ها ابلاغ شده است.
 
سلمانی همچنین با اشاره به راه‌‌‌‌اندازی دو سامانه برای مبارزه با فساد از سوی وزارت اقتصاد یادآور شد: یکی از این دو سامانه، سامانه سوت‌زنی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی است که تکلیف قانونی بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز ناطر بر آن است تا برای گزارش‌های مردمی که از اموال مازاد داده می‌‌شود بعد از بازرسی‌‌های میدانی و بررسی در کارگروه، پاداشی تا سقف ۵۰میلیون تومان در نظر گرفته شود.
 
او گفت: همچنین دستورالعمل سامانه سوت‌زنی مقابله با فساد آماده شده است و افراد می‌‌توانند گزارشگر فساد مدیران و دستگاه‌های اجرایی باشند و مسوولیت این سامانه با مرکز بازرسی وزارتخانه است.
 
سلمانی از مدیران استانی وزارت اقتصاد خواست که خود نخستین گزارشگران فساد باشند و تاکید کرد: در راستای شفافیت و ارتقای سلامت اداری لازم است مدیران نیز خود از فساد دور باشد و هم اینکه خود نخستین گزارشگر فساد در زیر مجموعه‌شان باشند.
 
او مدیریت استعداد و جانشین‌پروری را از موضوعات مهم دانست که مدیران استانی باید به آن توجه کنند و گفت: این موضوع ضعف‌‌های بزرگ مدیریت بوده و لازم است هر مدیر در حوزه خود استعداد‌‌ها را شناسایی کند و آموزش‌های لازم را بدهد که در این مورد نیز دستورالعمل مربوطه از سوی وزارتخانه تدوین شده است که به زودی ابلاغ می‌‌شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین ضعف در انضباط مالی و تامین و تخصیص بهینه منابع را از آفت‌‌های بودجه‌‌ریزی کشور برشمرد و گفت: در مجموعه وزارت اقتصاد بودجه سازمان‌های تابعه را تجمیع کرده‌‌اند؛ اما بودجه‌های استانی را تجمیع نکرده‌‌اند و این از ایراداتی است که درباره آن به‌صورت مکتوب به سازمان برنامه نیز نامه نوشتیم که بودجه ما را برای سال بعد ملی کنند تا تامین و تخصیص اعتبار بر اساس پیشرفت کار و عملکردها انجام شود.
 
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *