RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

معاون امور بانک، ‌بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در برج سپهر:

مسیر امیدبخش بانک صادرات مورد حمایت وزارت اقتصاد است

۱۷:۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۶کد خبر: 358017
ایستانیوز: معاون امور بانک، ‌بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره و هیئت‌عامل بانک صادرات ایران، ضمن قدردانی از اقدامات تیم جدید مدیریتی بانک، لزوم برنامه‌ریزی برای آینده بانک در ۱۰ سال آینده را مورد اشاره قرار داد و گفت: از بانک صادرات ایران در مسیر افزایش سرمایه و شرایط امیدبخش آن حمایت خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، محمدجواد شریف‌زاده در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی و کارشناسان این دفتر در جمع مدیران ارشد بانک صادرات ایران برگزار شد، با بیان اینکه فشار بر نظام بانکی خیلی زیاد است و حجم کار خیلی بالا است، تاکید کرد: سیاست ما حمایت از مجموعه نظام بانکی است. بانک‌ها به شدت تحت فشار هستند و اگر هم تقصیری متوجه بانک‌ها باشد، میزان آن حداقل ممکن است.​
 
او با یادآوری اینکه در تحریم‌های بانکی اول بانک صادرات ایران مورد تحریم قرار گرفت، افزود: اگر دشمن برای ضربه‌زدن به اقتصاد ما بر جای خاصی تمرکز کرده، باید بدانیم که آنجا نقطه قوت ماست.
 
شریف‌زاده گفت: بانک صادرات ایران از معدود بانک‌هایی است که در حال صعود و اوج گرفتن است و شرایط آن امیدبخش است. با اینکه افزایش سرمایه در بانک سال‌ها انجام نشده بود، از افزایش سرمایه حمایت کرده‌ایم و از این به بعد نیز حمایت خواهیم کرد.
 
معاون وزیر اقتصاد گفت: فروش دارایی‌ها و اموال مازاد بانک‌ها مورد نظر است و باید اموال مازاد بانک را بفروشیم. همچنین در زمینه وصول مطالبات ارزی و مدیریت نقدینگی انصافا تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و اگر مدیریت مناسبی صورت نمی‌گرفت میزان اضافه برداشت به حد زیادی می‌رسید. اگر بانک صادرات ایران امروز آسیب‌دیده است، به دلیل این است که مدیران 10 تا 15 سال گذشته آینده‌نگری نداشته‌اند.
 
او افزود: باید در بانک بخش آینده‌پژوهی شکل گرفته و برای آینده بانک و پورتفوی آن برنامه‌ریزی کند. برای برنامه‌ریزی باید چند عامل مورد توجه قرار گیرد. اولین عامل مساله نیروی انسانی است. نیروی انسانی جذب شده حتما باید نیروی انسانی نخبه باشد. نخبه‌ها از دانشگاه‌های خوب شناسایی و جذب شوند. نخبه‌گرایی، آینده بانک را تضمین می‌کند.
 
او مدل بانکداری را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: باید برنامه‌ریزی صورت گیرد که مدل بانکداری بانک صادرات ایران در 10 سال آینده چگونه خواهد بود. باید یک محصول متمایز و حوزه کاری متمایز برای بانک در آینده ترسیم شود.
 
کمیته محصول از دیگر مقولاتی بود که به عنوان عامل مهم برای برنامه‌ریزی کلان بانک مورد اشاره معاون وزیر اقتصاد بود.
 
 او افزود: باید در زمینه محصولات تسهیلاتی، سپرده‌ای و سایر موارد باید وقت بیشتری در نظر گرفته شود.
 
معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی تحول دیجیتال در بانک صادرات ایران را نیز مورد اشاره قرار داد و بر بهینه‌سازی و سودآور کردن شعب خارجی بانک صادرات ایران تاکید کرد و رعایت بهداشت اعتباری و تقویت نظام کنترل داخلی و همچنین رسیدگی بیشتر به حسابرسی داخلی را خواستار شد.
 
شریف‌زاده با بیان اینکه تعداد شعب بانک صادرات ایران از تعداد کارکنان برخی بانک‌ها بیشتر است، گفت: بانک صادرات ایران بانک بزرگ و منشاء خدمات بزرگی است، ظرفیت‌های بزرگی دارد و طبعا مشکلات آن نیز بزرگتر است. از این رو باید کنترل‌های داخلی با قدرت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
 
در این نشست، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز با تشریح شرایط بانک و اهداف پیش‌رو، به اقدامات موفق انجام شده در ماه‌های اخیر پرداخت و مشکلات و ایرادات ساختار مالی بانک را به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های مدیریتی برشمرد و افزود: موضوع افزایش سرمایه بانک مهمترین دغدغه بانک در این بخش بود که با حمایت دولت و مجموعه همکاران در سه ماه گذشته از وضعیت نامطلوب به سمت بهبودی حرکت کرده‌ایم و توانسته‌ایم با صرف سهام و روش سلب حق تقدم سهام با 40 هزار میلیارد ریال، روند افزایش سرمایه را آغاز کنیم. مجمع عمومی افزایش سرمایه نیز برگزار شد و با باز شدن نماد از روز شنبه روند آن سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.
 
محسن سیفی افزود: تلاش بر این است تا افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و اصلاح ساختارهای مالی بانک در ماه‌های باقی‌مانده سال نهایی شود.
 
مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین در این نشست موضوع ناترازی بانک را مشکل دیگر بانک عنوان کرد و افزود: فشار دولت برای خروج منابع دولتی بانک از دیگر مشکلات بانک بود که با وجود خروج منابع زیادی از بانک، بیشترین رشد منابع بانکی در سه ماه گذشته توسط بانک صادرات ایران رقم خورده است و در این مسیر حرکت از سمت منابع گران‌قیمت به سمت منابع ارزان قیمت شتاب بیشتری به خود گرفته است. برای اصلاح ساختارهای مالی، تمرکز بر جذب منابع ارزان‌قیمت است و در سه ماه گذشته در طرح‌هایی که منجر به رشد جذب منابع ارزان‌قیمت شده، 80 درصد رشد داشته‌ایم.
 
او وجود مشکلات جدی در حوزه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را از دیگر مشکلات گذشته بانک برشمرد و گفت: تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا زیرساخت‌های بانک توسعه یابد و قدرت پردازش بانک بیشتر شود و در حال خرید برخی دیگر از نیازهای زیرساختی بانک هستیم تا قدرت پردازش بانک به مراتب بیشتر شود. در این راستا چند پلتفرم به صورت همزمان در حال انجام است که از جمله آن می‌توان به نئوبانک اشاره کرد تا مشکلات سایر نرم‌افزارهای بانک را مرتفع کند ضمن اینکه نرم‌افزار توثیق الکترونیکی دارایی با نام تجاری «ست» نیز به عنوان اولین بانک در بانک صادرات ایران راه‌اندازی شد و رتبه اول را در جشنواره دکتر نوربخش دهمین همایش بانکداری الکترونیکی بانک مرکزی را کسب کرد و به عنوان محصول برتر شناخته شد.
 
سیفی با اشاره به بخش سرمایه‌گذاری بانک نیز گفت: بزرگترین مزایده املاک بانک برگزار می‌شود و تقریبا تمامی املاک مازاد بانک در این مزایده عرضه شده است. ضمن اینکه بخشی از سهام مازاد بانک نیز فروخته شده که رشد قابل ملاحظه‌ای در این زمینه به وجود آمده است.
 
وی از وصول مطالبات شعب خارج از کشور بانک طی سه ماه اخیر خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از 300 درصد در وصول مطالبات خارج از کشور رشد داشته‌ایم که در تلاش هستیم تا پایان سال این میزان به 400 درصد رشد برسد.
 
سیفی همچنین در بیان اقدامات پیش‌رو برای تقویت کنترل‌های داخلی گفت: در ساختار جدید، مدیر امور نظارت نداریم و بر اساس تصمیمات هیئت‌مدیره، مدل نظارتی بانک را تغییر دادیم و احکام آن صادر شده است.
 
مدیرعامل بانک صادرات ایران در خصوص توسعه محصولات بانک نیز افزود: تقویت بخش بین‌الملل بانک با مشارکت برخی دیگر از بانک‌ها و هم‌افزایی در نظام بانکی در خارج از کشور در دستور کار است. مدل کسب و کار جدید محصولات بانکی در خارج از کشور در حال نهایی شدن است.
 
سیفی با اشاره به اینکه از سال 1401 تاکنون بیش از 10 محصول جدید در بانک صادرات ایران ارائه شده است، گفت: واحد آینده‌پژوهی در بانک صادرات ایران راه‌اندازی خواهد شد و جذب 50 نفر نیروی جدید برای بخش فناوری اطلاعات و همچنین سرعت گرفتن روند تحول دیجیتال با جدیت در دستور کار است.
 
مدیرعامل بانک صادرات ایران کیفیت شرکت‌های زیرمجموعه بانک و مدیریت آنها را دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: سیاست بانک خروج از بنگاه‌داری است و تلاش داریم تا از شرکتی که مولد نیست و مزیتی برای بانک ندارد، خارج شویم.
 
سیفی با اشاره به تدوین پروتکل بازدید جامع از استان‌ها گفت: هر 15 روز یک‌بار، هیئت‌‌مدیره و هیئت‌عامل بانک در یکی از مراکز استان‌های کشور حاضر شده و در این سفرهای استانی، تمامی شعب بانک در هر استان توسط مدیران ارشد بانک مورد بازدید قرار می‌گیرد.
 
در این نشست همچنین گزارش دقیقی توسط یاسر مرادی عضو اجرایی هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در خصوص مشکلات و دغدغه‌های مطالبات بانک از دولت، موسسه میزان و پدیده شاندیز و مشکلات حقوقی مترتب بر آنها ارائه و پیشنهادهایی نیز برای حل این مشکلات مطرح کرد.
 
در این نشست، گزارشی از وضعیت عمومی و شاخص‌های عملکردی بانک صادرات ایران نیز توسط معاونت طرح و برنامه ارائه شد.​

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *