RSS
امروز شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

نامه رئیس سازمان خصوصی سازی به وزیر صمت

واگذاری سهام شرکت های خودروسازی جدی شد

۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۳/۳۱کد خبر: 337686
ایستانیوز:همزمان با ارسال نامه رئیس سازمان خصوصی‌‌سازی‌ به وزیر صنعت، روز گذشته رضا فاطمی امین نیز تلویحا نظرات رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ را تأیید و اعلام کرد: صحبت مردم درخصوص تعلق خودروسازان به دولت هم می‌تواند درست باشد و هم می‌توان گفت که اینطور نیست، اما برای از‌بین‌رفتن این شائبه از اسفند سال گذشته (۱۴۰۰) اقدامی انجام شد که براساس آن مرکز کانون وکلا و کارشناس رسمی قوه قضاییه تمام اموال مربوط به ایران‌خودرو و سایپا را قیمت‌گذاری کردند .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت، نوشت: می‌توان سهام باقیمانده دولت و سهام تودلی شرکت‌های خودرو‌سازی‌ را با هم به‌صورت بلوک واحد عرضه کرد تا ارزندگی سهام این شرکت‌ها حفظ شود. حسین قربان‌زاده همچنین در نامه خود تأکید کرده است: سهام باقیمانده دولت در این دو شرکت بسیار ارزنده و طلایی است و به‌طور قطع، برای واگذاری آن به‌صورت بلوکی باید ارزش مدیریتی این سهام نیز ارزشگذاری و لحاظ شود که مطابق برآوردهای اولیه با محاسبه اضافه ارزش بلوکی سهام دولت قیمت پایه این بلوک‌ها بسیار بیشتر از قیمت‌های فعلی روی تابلو خواهد بود. به‌زعم کارشناسان، پیشنهاد سازمان خصوصی‌سازی‌ در مورد نحوه واگذاری سهام شرکت‌های خودرو‌سازی‌ یک پیشنهاد اصولی است و این موضوعی است که به‌نظر می‌رسد وزارت صنعت نیز با آن موافق است.
 
همزمان با ارسال نامه رئیس سازمان خصوصی‌‌سازی‌ به وزیر صنعت، روز گذشته رضا فاطمی امین نیز تلویحا نظرات رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ را تأیید و اعلام کرد: صحبت مردم درخصوص تعلق خودروسازان به دولت هم می‌تواند درست باشد و هم می‌توان گفت که اینطور نیست، اما برای از‌بین‌رفتن این شائبه از اسفند سال گذشته (۱۴۰۰) اقدامی انجام شد که براساس آن مرکز کانون وکلا و کارشناس رسمی قوه قضاییه تمام اموال مربوط به ایران‌خودرو و سایپا را قیمت‌گذاری کردند و نزدیک به ۷۰۰ ابلاغ در سایپا و ۶۰۰ ابلاغ در ایران‌خودرو برای کارهای مختلف صادر شد.
 
وزیر صنعت تأکید کرد: امیدواریم در هفته آینده قیمت‌گذاری تمام اموال این دو شرکت به‌پایان برسد تا بلافاصله واگذاری را آغاز کنیم، به‌طوری‌که در مرحله نخست شرکت‌های پارس‌خودرو، موندرو، سایپا سیترون و ایران‌خودرو خراسان خواهند بود و سهام مدیریتی واگذار خواهد شد. در اصل به سمتی خواهیم رفت تا اصلاح ساختار مدیریتی در صنعت خودرو محقق شود. همچنین در همین رابطه وزیر صنعت از نزدیک‌ بودن زمان واگذاری سهام شرکت‌های خودرو‌سازی‌ خبر داد و تأکید کرد: امیدواریم در هفته آینده قیمت‌گذاری تمام اموال این شرکت‌‌های خودرو‌سازی‌ به‌پایان برسد تا بلافاصله واگذاری را آغاز کنیم. همزمان با این سخنان رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت خواستار واگذاری بلوک‌های بزرگ‌تری از سهام شرکت‌های خودرو‌سازی‌ به‌صورت کنترلی شد.
 
ابتدای امسال سیدابراهیم رئیسی با حضور در شرکت‌های خودرو‌سازی‌ خواستار عرضه سهام دولت در این دو شرکت شد. بر همین اساس هیأت واگذاری 5اردیبهشت امسال طرح واگذاری سهام شرکت‌های خودرو‌سازی‌ را تأیید کرد و مصوب شد معادل 5.72درصد و 17.31درصد از سهام متعلق به دولت به‌ترتیب در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری سال۱۴۰۱ قرار بگیرد. رئیس‌جمهوری در جریان دیدار از شرکت‌های خودرو‌سازی‌ تأکید کرده بود، این واگذاری باید برای اصلاح ساختار مدیریتی این شرکت‌ها انجام شود. به این معنا که پس از واگذاری، مدیریت و راهبری این شرکت‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *