RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر شد؟

کوچ سپرده‌ها به سمت سپرده‌های بلندمدت؛ چرا؟

سکه صعود می کند یا سقوط؟

یارانه این افراد حذف می‌شود

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

روزگار سپری شده اسکناس ایرانی

طلا ۳۰۰۰ دلار را می بیند؟

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تورم یازدهم یا سیزدهم؟

معرفی سه محصول جدید بیمه‌ای توسط بیمه ایران

پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) میزبان مدیرعامل بیمه کوثر

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

بررسی نیازهای آموزشی نمایندگان بیمه

۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۳/۹کد خبر: 336268
ایستانیوز: روند گسترش شبکه فروش و افزایش فرصت‌های شغلی موجود در صنعت بیمه، حساسیت و لزوم توجه به شبکه فروش تازه وارد را دو چندان کرده است. بنابراین استانداردسازی و ارائه آموزش‌های صحیح و مناسب قبل از دریافت مجوز فعالیت و نیز آموزش‌های توانمندسازی در زمان فعالیت از اساسی‌ترین اقدامات در صنعت بیمه محسوب می گردد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، با توجه به نقش و اهمیت شبکه فروش در صنعت بیمه، چه به لحاظ سهم بازار و تولید حق‌بیمه و چه به لحاظ خط مقدم بودن، گستردگی و پراکندگی برای فروش بیمه، توجه به انتخاب، پرورش و توانمندسازی آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای ورود به صنعت بیمه و لزوم فعالیت در محیطی شبه رقابتی بعد از دریافت کدهای نمایندگی، نیاز به استانداردسازی محتوا، مراکز و موسسات آموزشی و مهم‌تر از آن‌ها آموزش‌های بدو ورود به صنعت اهمیت بیشتری می‌یابد. به این ترتیب استانداردسازی و ارائه آموزش‌های صحیح و مناسب قبل از دریافت مجوز فعالیت و نیز آموزش‌های توانمندسازی در زمان فعالیت از اساسی‌ترین اقدامات در صنعت بیمه محسوب می گردد.
با توجه به اهمیت این موضوع، بررسی نیازهای آموزشی نمایندگان بیمه در دستور کار پژوهشکده بیمه قرار گرفته و در قالب گزارش پژوهشی توسط محمود سبزی با همکاری مژده نظرزاده دناک و زهرا بدلی انجام شده است.
این پژوهش به دنبال یافتن دلایل اصلاح و بهینه‌سازی سرفصل‌های آموزشی متقاضیان نمایندگی بیمه بوده و در 5 فصل تنظیم شده است. فصل‌های اول تا سوم به ترتیب به «وضعیت موجود نمایندگان و شبکه فروش از منظر کمیت و کیفیت»، «بررسی دلایل اصلاح و بهینه‌سازی دوره‌ها و سرفصل‌های آموزشی» و «بررسی دلایل اصلاح و بهینه‌سازی دوره‌ها و سرفصل‌های آموزشی» اختصاص یافته و «متدولوژی پژوهش» و «تدوین الگوی پیشنهای اصلاح و بهینه‌سازی دوره‌ها و سرفصل‌های آموزشی» در فصل‌های چهارم و پنجم ارائه شده است.
بر اساس یافته‌های این مطالعه، در آموزش موفق، عوامل متعددی چون محتوا، محیط آموزش، ابزار آموزش و کیفیت آموزش پذیر نقش دارد. از آنجا که صنعت بیمه موضوعی انسان محور است ابعاد مختلف نیز بر توفیق یا شکست یک برنامه یا دوره آموزشی تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین لازم است ضمن نگاه سیستماتیک و نظام‌مند در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی به همه ابعاد آموزش موفق، به توازن و تعادل در همه بخش‌ها نیز پرداخته شود.
یافته‌های حاصل از پژوهش نشان دهنده آن است که به طور کلی تعیین و قراردادن شروطی برای ورود متقاضیان به حوزه بیمه، اهمیت زیادی دارد. برایند کلی مصاحبه با صاحب‌نظران صنعت بیمه حاکی از توافق اکثریت آن‌ها بر لزوم آموزش عملی و سپری کردن دوره‌های فروش و بازاریابی بیمه است.
 
علاقه‌مندان برای مشاهده و دریافت متن کامل این گزارش می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه به نشانیhttps://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1584/ مراجعه نمایند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *