RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

۲۱ منطقه از ۲۲ منطقه تهران با کاهش فروش مسکن رو به رو شده اند

رکود مسکن با وجود رشد قیمت ها

۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴کد خبر: 331741
ایستانیوز:نکته مهم دیگری که در بازار مسکن وجود دارد رشد عجیب اجاره بهاست؛ کارشناسان و آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که در بخش زیادی از مناطق تهران اجاره خانه ۲ تا ۳ برابر شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،میزان افت تعداد معاملات در 12منطقه بیش از میانگین شهر بوده و جالب اینکه از منظر میانگین قیمت فقط 8 منطقه کمتر از میانگین شهر رشد کرده‌اند. در بهمن ماه، با وجود کاهش 13.1درصدی تعداد معاملات مسکن در شهر تهران، میانگین قیمت مسکن 0.4 درصد افزایش پیدا کرد؛ اما بررسی جزئیات این بازار به تفکیک مناطق 22گانه حاکی از این است که در این ماه میزان افت تعداد معاملات در 12منطقه بیش از میانگین شهر بوده و جالب اینکه از منظر میانگین قیمت فقط 8 منطقه کمتر از میانگین شهر رشد کرده‌اند. در بهمن امسال، 8 هزار و 532 معامله در بازار مسکن تهران انجام شده که این تعداد 13.1درصد کمتر از ماه قبل است. نکته قابل ‌توجه اینکه از میان مناطق 22گانه شهرداری تهران، فقط تعداد معاملات مسکن در منطقه 6حدود 5 درصد نسبت به دی‌ ماه افزایش پیدا کرده است و 21منطقه دیگر بدون استثنا با کاهش خرید و فروش مواجه بوده ‌اند. از منظر قیمت نیز گرچه در این ماه میانگین یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران کمتر از 0.4درصد رشد کرده؛ اما رشد قیمت در 14منطقه از میانگین شهر فراتر رفته و فقط به ‌دلیل پایین بودن تعداد معاملات، قدرت اثرگذاری چندانی بر قیمت میانگین نداشته ‌اند.
 
بررسی مناطق 22گانه شهرداری تهران به تفکیک میزان تغییر تعداد معاملات و میانگین قیمت در بهمن 1400حاکی از این است که در این ماه، منطقه 19با کاهش 31.2درصدی تعداد معاملات نسبت به ماه قبل، کسادترین بازار مسکن را تجربه کرده و در مقابل منطقه 6به‌عنوان تنها منطقه‌ای که با رشد تعداد معاملات در شهر تهران مواجه بوده، توانسته افزایش 5.5درصدی تعداد معاملات را تجربه کند. بررسی وضعیت مناطق 22گانه از منظر قیمت نیز حاکی از این است که در بهمن‌ماه، منطقه 15با کاهش 2.1درصدی میانگین قیمت، رکورددار بیشترین افت قیمت مسکن بوده و در مقابل منطقه 16با افزایش 1.8درصدی میانگین قیمت، بالاترین افزایش را تجربه کرده است. 
 
در این بین نکته مهم دیگری که در بازار مسکن وجود دارد رشد عجیب اجاره بهاست؛ کارشناسان و آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که در بخش زیادی از مناطق تهران اجاره خانه 2 تا 3 برابر شده است و این نشان می دهد که بخش زیادی از اجاره نشینان شهر تهران در سال و ماه های گذشته مجبور به جا به جایی و تغییر مناطق زندگی خود در تهران شده اند.  

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *