RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

مذاکرات نفتی با کره جنوبی، ژاپن و هند شروع شده است

نفت ایران در آستانه روزهای بدون تحریم

۱۲:۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰کد خبر: 331489
ایستانیوز:براساس گزارش رسانه‌های مختلف خارجی، پالایشگاه‌های هند، ژاپن و کره‌ جنوبی مذاکره برای واردات مجدد نفت از ایران را آغاز کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در حالی که خبرهای خوبی از وین مخابره می شود و رسیدن به توافق هسته ای را مقامات ایرانی و کشورهای مذاکره کننده نزدیک پیش بینی می کنند؛ امیدها به لغو تحریم های نفتی و بازگشت نفت ایران به بازارها هم به صورت رسمی افزایش یافته است.
 
براساس گزارش رسانه‌های مختلف خارجی، پالایشگاه‌های هند، ژاپن و کره‌ جنوبی مذاکره برای واردات مجدد نفت از ایران را آغاز کرده‌اند. ‏ دیروز خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی گزارش داد: بانکداران ایرانی و مقامات شرکت ملی نفت ایران در کره‌جنوبی هستند تا با مقامات ‏سئول دیدار و درباره مسائل اقتصادی معلق گفت‌وگو کنند. براساس بیانیه وزارت خارجه کره‌جنوبی، یک هیأت ایرانی متشکل از ‏مقامات بانک مرکزی، وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ فوریه در سئول برای گفت‌وگوهای کاری در مورد ‏مسائل مالی و نفتی حضور دارند. به موازات این اخبار دیروز مدیرکل روابط ‌عمومی بانک مرکزی نیز اعلام کرد: مذاکرات ایران و ‏کره‌جنوبی در سئول برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران انجام شده است‎. همچنین در بیانیه وزارت خارجه کره‌ جنوبی تاکید شده: بخش مهمی از مذکرات شامل افزایش صادرات نفت ایران به این کشور ‏است.
 
گفته می شود مقامات شرکت ملی نفت ایران که به سئول سفر کرده‌اند قرار است از چند پالایشگاه کره‌ جنوبی دیدار ‌کنند تا ‏درباره صادرات مجدد نفت گفت‌وگو صورت گیرد.  یک منبع تجاری در کره‌جنوبی نیز گفته است: زمانی که 2 کشور تصمیم بگیرند تجارت نفت ‏را از سر بگیرند، ما می‌توانیم از ایران نفت خام بخریم. ازآنجا که قبلاً از نفت خام ایران استفاده کرده‌ایم، به آزمایش نفت در تاسیسات ‏خود نیازی نداریم.
 
همچنین خبرگزاری رویترز هم به نقل از مدیرعامل بزرگ‌ ترین پالایشگاه نفت ژاپن اعلام کرد: ژاپن به‌ دنبال از ‏سرگیری واردات نفت از ایران است. به‌گفته تسوتومو سوگیموری پس از فراهم شدن شرایط، از سرگیری واردات نفت از ایران 2تا ‏‏3ماه طول خواهد کشید که این شرکت بتواند واردات نفت از ایران را آغاز کند زیرا باید در زمینه بیمه و کشتیرانی اقداماتی را در ‏دستور کار قرار دهد. یک منبع پالایشگاهی هندی هم به رویترز گفته است: یک پالایشگاه هندی، به‌عنوان مشتری شماره‌۲ ایران، درحال ‏مذاکره با ایران برای تأمین نفت خود است. خبرگزاری بلومبرگ نیز در این زمینه نوشت: به‌نظر می‌رسد ایران در حال برداشتن ‏گام‌هایی برای بازگشت رسمی خود به بازار بین‌المللی نفت پس از 3سال است‎.‎
 
در این بین امیدهای تازه برای برداشته شدن تحریم های نفت ایران در شرایطی در بازار جهانی جدی شده است که قیمت نفت به بالاترین عدد خود در سال های گذشته رسیده و در آستانه 100 دلار در هر بشکه قرار گرفته است. سرد شدن هوا در نیم کره شمالی و از سوی دیگر تنش های سیاسی همچون احتمال وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین به افزایش قیمت نفت دامن زده است و حالا بسیاری از کشورها امیدوار هستند که با برداشته شدن تحریم های نفتی ایران روزانه بیش از 500 هزار بشکه نفت به ظرفیت عرضه جهانی افزوده شود و بازار متعادل شود و جهش قیمت ها کنترل شود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *