RSS
امروز سه شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

عملکرد مثبت بانک‌های خصوصی در رونق تولید و اشتغال

۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰کد خبر: 331341
ایستانیوز:اهمیت و نقش نهادهای حساس در اقتصاد به‌ویژه در شرایط کنونی، مهم و تعیین‌کننده است. یکی از این نهادهای مهم و حساس، نظام بانکی است که همگان به نقش مؤثر آن در اقتصاد کشور و حل مشکلات مردم معترف و آگاهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)  به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، تأسیس بانک‌های خصوصی نویدبخش نوع جدیدی از بانکداری در کشور بود و همراه خود ابتکاراتی را نیز به دنبال داشت که امروز درتمامی بانک‌ها به اموری رایج تبدیل‌شده است. بهبود کیفیت خدمات، توسعه بانکداری الکترونیک و خدمات از راه دور، کاهش هزینه‌های بانکی ، افزایش اشتغال ، تنوع خدمات بانکی و ... ازجمله این ابتکارهاست.
 
علاوه بر این علیرغم شرایط سخت تحریم و پاندمی کرونا و غیره در سال‌های اخیر، بانک‌های خصوصی توانستند در بخش‌های مختلف؛ رونق تولید، اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و ارتقای عدالت اجتماعی مشارکتی چشمگیر و نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند و همچنین عملکرد خوبی در تسهیل کسب‌وکارهای داخلی و هم تجارت خارجی کشور داشته و بتوانند در چنین اوضاع و احوالی سرویس و خدمات بانکی خود را در حد استانداردهای نسبتاً مناسب ارائه کنند .
 
با توجه به نقش و جایگاه ویژه بانک‌های خصوصی در توسعه اقتصاد و رونق تولید کشور، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است، بانک پارسیان نمونه بارزی از بانک‌های خصوصی است که توانسته گام‌های مؤثری در مسیر رونق تولید و اشتغال کشور بردارد به‌طوری‌که این بانک در حوزه اعطای تسهیلات ازدواج و مشارکت در راستای پیشبرد پروژه‌های عمرانی و نفتی توانسته عملکرد مثبتی داشته باشد.
 
بانک پارسیان نمونه بارز و موفق بانک‌های خصوصی در پیشبرد پروژه‌های عمرانی کشور
 
محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم جهرم و خفر در خانه ملت ،گفت: طبیعی است که بانک‌ها می‌توانند در توسعه‌یافتگی کشور جایگاه ویژه و نقش پررنگی داشته باشند.
 
وی افزود: امروز انتظار داریم بانک‌های فعال کشور در زمینه کمک به واحدهای تولیدی، تولید مسکن، فعالیت‌های حوزه کشاورزی به‌ویژه در زمینه ورود و مساعدت درباره مدیریت بحران‌هایی مانند سیل و زلزله در مناطق مختلف کشور حضور پررنگ‌تری داشته باشند.
 
رضایی اضافه کرد: اعطای تسهیلات بانکی در کشورهای توسعه‌یافته به‌منظور مدیریت مباحث مالی، رشد اقتصادی و مدیریت بحران‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر همین اساس در ایران نیز این انتظار وجود دارد که بانک‌های سراسر کشور بر اساس تکالیفی که برای آن‌ها وضع‌شده عمل کنند.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از بانک‌ها در کنار عملیاتی کردن رسالت و تکالیفی که بر عهده آن‌ها گذاشته‌شده، اقدامات دیگری را در دستور کار خود قرار می‌دهند که قابل‌تحسین است. بانک پارسیان نمونه بارز و موفق از بانک‌های خصوصی است که توانسته در این راستا گام‌های مفیدی بردارد به‌طوری‌که این بانک در حوزه اعطای تسهیلات و مشارکت در پیشبرد پروژه‌های عمرانی و نفتی کشور توانسته عملکرد مطلوبی داشته باشد.
 
وی در واکنش به هجمه‌هایی که به فعالیت و عملکرد بانک‌های خصوصی وارد می‌شود، گفت: بانک‌ها متعلق به‌نظام و کشور هستند و معتقدم باید نگاه عادلانه‌ای به عملکرد بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی شود و در ارزیابی عملکرد بانک‌ها جانب انصاف را رعایت کنیم.
 
اقدامات اثرگذار بانک پارسیان در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی
 
در ادامه سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز به نقش انکارناپذیر بانک‌ها در رونق تولید و کسب‌وکار در کشور اشاره کرد و گفت: حرکت چرخ تولید بدون حمایت و دریافت تسهیلات مالی بانک‌ها عملاً اقدامی غیرممکن است.
 
ذاکر با اشاره به اهمیت و جایگاه بانک‌های خصوصی در صنعت بانکداری،گفت : بانک‌های خصوصی در بسیاری از مواقع بحران‌های مالی دولت را مرتفع کرده‌اند. به‌عنوان نمونه بانک پارسیان در راستای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی با اعطای تسهیلات به بخش تولید و کسب‌وکار توانست اقدامات ارزنده‌ای انجام دهد.
 
وی با اشاره به عملکرد مطلوب بانک‌های خصوصی در اعطای تسهیلات به مردم و حمایت از تولید و اشتغال‌زایی ، ابراز داشت: بر این اساس لازم است از بانک‌های خصوصی حمایت شود و در مواقعی چنانچه نیاز به اصلاح قوانین باشد این مهم نیز بر اساس شرایط کشور، اقتصاد مردم و جوانان و نیز حل مشکلات کشور موردتوجه قرار گیرد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *