RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

برترین دریافت کنندگان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان

واردات پول، بهترین نوع واردات

۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۹/۲۷کد خبر: 330176
ایستانیوز:علیرغم عدم قطعیت های ایجاد شده توسط همه گیری کووید ۱۹، افزایش موقعیت های سرمایه گذاری مستقیم خارجی تا حد زیادی با میانگین افزایش سالانه طی ۵ سال گذشته مطابقت دارد.
به گزارش پایگاه خبری تومان نیوز(toomannews)،شرکت خودروساز ژاپنی، کارخانه ای مونتاژ در مکزیک می سازد. یک شرکت نرم افزار ایتالیایی، دفتر فروشی در کنیا افتتاح می کند تا با خدمات خود بازار کنیا را به دست آورد. یک شرکت بزرگ معدنی استرالیایی، شرکتی کوچکتر در آنگولا راه اندازی می کند. همه اینها، نمونه هایی از سرمایه گذاری مستقیم خارجی هستند که در آن تصمیم تجاری برای گرفتن سهم یا حضور در یک شرکت توسط سرمایه گذار خارج از مرزهای آن گرفته می شود. صندوق بین المللی پول در گزارشی برترین دریافت کنندگان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان را معرفی کرده است.
 
طبق آخرین نتایج نظرسنجی هماهنگ سرمایه گذاری مستقیم (Coordinated Direct Investment Survey) این صندوق، ده کشور برتر دریافت کننده سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان تا پایان سال 2020، ایالات متحده، هلند، لوکزامبورگ، چین، بریتانیا، هنگ کنگ، سنگاپور، سوئیس، ایرلند و آلمان بوده اند. مجموعه موقعیت های سرمایه گذاری مستقیم خارجی گزارش شده 2.2 تریلیون دلار یا 6 درصد از سال 2019 تا 2020 افزایش یافته است.
 
علیرغم عدم قطعیت های ایجاد شده توسط همه گیری کووید 19، افزایش موقعیت های سرمایه گذاری مستقیم خارجی تا حد زیادی با میانگین افزایش سالانه طی 5 سال گذشته مطابقت دارد. 
 
این افزایش از سال 2019 تا 2020 با افزایش در اروپا و آسیا پاسیفیک انجام شد. در اروپا، بریتانیا و آلمان به ترتیب با 18 و 15 درصد در صدر لیست قرار دارند.
 
در آسیا و پاسیفیک این افزایش عمدتا توسط چین انجام شد. در واقع، چین بیشترین افزایش گزارش شده را در سرمایه گذاری مستقیم داخلی و خارجی در سراسر جهان نشان داده است. در عین حال، موقعیت های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آفریقا نسبت به سال 2019 اندکی کاهش یافته است. این وضعیت هم به دلیل موقعیت های پایین تر در نیجریه بوده است.
 
ایالات متحده امریکا به عنوان بزرگترین دریافت کننده سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2019، جایگاه رهبری را به خود اختصاص داد و این موقعیت را در سال 2020 هم تثبیت کرد که عمدتا ناشی از سرمایه گذاری مستقیم بالاتر ژاپن، آلمان و هلند بوده است.
 
این سه اقتصاد با یکدیگر، بیشترین افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایالات متحده را در سه سال گذشته به خود اختصاص داده اند.
 
قلمروهای کم مالیات مانند هلند، لوکزامبورگ، هنگ کنگ، سنگاپور و ایرلند در بین سرمایه گذاران مستقیم و اقتصادهای سرمایه پذیر باقی ماندند. آنها همچنان مقاصد جذابی برای انواع مختلف سرمایه گذاری از جمله نهادهایی با هدف خاص (شرکت های تابعه ایجاد شده توسط شرکت های مادر در کشورهای مناسب و راحت) بودند.
 
نظرسنجی هماهنگ شده سرمایه گذاری مستقیم تنها نظرسنجی از موقعیت های سرمایه گذاری مستقیم خارجی است که سالانه توسط صندوق بین المللی پول انجام می شود. پایگاه داده، اطلاعات دقیقی در مورد روابط سرمایه گذاری مستقیم دو جانبه بین اقتصادها ارائه می کند. هدف آن ارائه توزیع جغرافیایی سرمایه گذاری مستقیم داخلی و خارجی در سراسر جهان است تا به درک بهتر از گسترده جهانی سازی کمک کند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *