RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

یک کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد؛

حذف مانعی بزرگ: قیمت‌گذاری دستوری و صنعت خودرو

۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۸/۱۹کد خبر: 329336
ایستانیوز:بالاخره پیگیری‌های سهامداران و سازمان بورس به نتیجه رسید و نخستین قدم برای حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو و مداخلات مخل بازار برداشته شد؛ عاملی که به زعم کارشناسان یکی از بزرگترین موانع در توسعه صنعت خودرو محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،یک کارشناس بازارسرمایه، با بیان این مطلب در خصوص حذف قیمت‌گذاری دستوری گفت: مدت ها است که عمده مشکلات و چالش‌های صنعت خودرو حول محور قیمت‌گذاری دستوری و تحریم‌ها می چرخد به طوری که این موضوع به مهمترین دغدغه فعالان این صنعت تبدیل شده است.
 
عباس اسپید افزود: موضوع حذف قیمت‌گذاری خودرو از ابتدای تشکیل هیات دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است به طوریکه رییس جمهور به صراحت بر لزوم حذف قیمت‌گذاری دستوری در صنایع و ضرورت حمایت از بورس تأکید کرد.
 
وی با اشاره به این که پیگیری‌ها برای اصلاح مداخلات دولت در سایر صنایع با قوت ادامه دارد، گفت: این اقدامات متضمن استمرار سودسازی صنایع و رشد پایدار بازار در سالیان متمادی خواهد بود. متأسفانه قیمت‌گذاری ترجیحی اگر منجر به افزایش رفاه عموم مردم شده بود شاید کمی قابل دفاع بود اما در حال حاضر قیمت‌گذاری دستوری نه‌ تنها به افزایش رفاه مردم منجر نشده، بلکه درنهایت موجب شده تا خودرو در بازار آزاد بسیار بالاتر از نرخ‌های تعیین‌شده به مردم عرضه شود.
 
بی‌اثری قیمت‌گذاری دستوری بر رفاه مصرف‌کننده
 
اسپید تصریح کرد: قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو نه تنها موجب افزایش رفاه مردم نشده بلکه با آسیب به بنیان تولید، زیان سهامداران شرکت‌های تولیدکننده خودرو را در برداشته است.
 
این کارشناس با تاکید بر لزوم تأمین مالی زنجیره تولید صنعت خودروسازی از طریق بازار سرمایه گفت: یکی از کارکردهای بازار سرمایه کمک به تأمین مالی زنجیره تولید در صنعت خودروسازی و بهره‌مندی از ابزارهای موجود است.  بازار سرمایه علاوه بر اوراق و ابزارهای موجود، این امکان را دارد تا از طریق طراحی ابزارهای جدید و متناسب با صنعت خودرو و قطعه‌سازی، به این صنعت کمک کند.
 
وی ادامه داد: همچنین می‌توان از طریق نهادهای مالی به‌خصوص تأمین سرمایه‌ها برای توسعه فضای تأمین مالی زنجیره تولید کمک گرفت. تأمین سرمایه‌ها می‌توانند ضمن طراحی محصولات جدید مالی برای آن محصول بازاریابی کرده و از این طریق جریان مالی از سمت بازار سرمایه به سمت صنعت خودرو را تقویت کنند.
 
لزوم تقویت بازارگردانی در صنعت خودرو
 
اسپید با اشاره به ‌ضرورت بازارگردانی ناشران خودرویی در بازارسرمایه تصریح کرد: تمامی ناشران باید در بازار سرمایه نسبت به سهم خود مسئولیت‌پذیری داشته باشند و همان‌طور که در زمان رونق از بازار سرمایه در جهت فروش سهام، افزایش سرمایه و تأمین مالی بهره می‌برند در زمان رکود بازار نیز باید از طریق بازارگردانی به حمایت از سهم خود بپردازند و مسئولیت‌پذیر باشند.
 
وی گفت: بازارگردانی به معنای انتقال سرمایه از خطوط تولیدی به بازار نیست بلکه به معنای آن است که ناشر به دنبال حفظ اعتبار و جایگاه سهام خود در بازار باشد و با این کار ضمن حمایت از سهم خود به‌ نوعی روی برند سهم خود سرمایه‌گذاری می کند.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *