RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

از نگاه یک نماینده مجلس

نتیجه واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا

۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۲/۶کد خبر: 333581
ایستانیوز:یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس واگذاری سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا را باعث بهبود عملکرد و کیفیت خودروهای تولید داخل و همچنین ایجاد رقابت مثبت در بازار خودرو دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،فتح الله توسلی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه نباید عزت مردم به خاطر وضعیت خودروها نادیده گرفته شود، اظهار کرد: مردم برای آنکه یک خودرو داشته باشند مجبورند در صف مانده و بعد از ماه ها نوبت‌شان شود. تازه اگر قرعه به نام آن ها بیرون آید یک ماشین با حداقل کیفیت در اختیارشان قرار می گیرد که حتی ایربک آن خودرو در شرایط بحران باز نمی شود حال اینکه باید ضامن سلامت و امنیت مردم باشد.
 
وی ادامه داد: در دنیا کشورهای محدودی خودرو تولید می کنند که از جمله آن ها فرانسه، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن است. آن ها هم به تنهایی خودرو تولید نکرده بلکه شرکت های متعددی در دنیا قطعات برایشان می سازد و تمامی تلاش هم صورت می گیرد تا خودروهای باکیفیت تحویل مردم بدهند و هم اینکه بازار را حفظ می کنند. اما در کشور ما به خاطر نبود رقابت در تولید خودرو در شبکه توزیع و تولید فساد ایجاد شده و هم اینکه جان مردم به خطر می افتد.
 
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس تأکید کرد: ما معتقدیم واردات خودرو هم می تواند رقابت در بازار ایجاد کرده و باعث کاهش قیمت شود و هم اینکه شرکت ها را وادار به تولید خودروهای باکیفیت می کند. وقتی مردم ببینند خودرویی با قیمت مناسب و باکیفیت بهتر در بازار است طبیعتا به سمت آن خودرو رفته تا هم جانشان حفظ شود و هم امنیت بیشتری داشته باشند. اگر واردات خودرو وجود داشته باشد شرکت های دیگر هم برای اینکه از بازار جا نمانند با استفاده از دانش جدید در صنایع، نوسازی ایجاد کرده و با به روز کردن تجهیزاتشان کیفیت خودروها را بالا می برند و در نهایت خودروی مناسبی تحویل مردم می دهند.
 
توسلی با اشاره به صحبت های اخیر وزیر صمت درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا گفت: بازار باید رقابتی باشد. این اتفاق باعث می شود که کنترل دولت روی شرکت ها کم شده و شرکت ها هم رقابتی باشند. نتیجه آنکه خودروی باکیفیت تری تحویل مردم می دهند. وقتی خودرو بی کیفیت تولید می شود مردم سهام آن شرکت را نخریده و سودی هم نخواهند برد.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: این دستور باعث رقابت مثبت در بازار خودرو شده چون شرکت ها مجبورند منافع سهامداران را در نظر گرفته و به تبع آن باید با بهبود عملکرد خودروهای با کیفیت تر تحویل دهند.
 
 
  
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *