RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

بانک ایران زمین مشاوره محور می شود

۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۶/۳کد خبر: 325329
ایستانیوز: برخلاف تصور همگان، بانکداری دیجیتال مترادف با بانکداری آنلاین یا بدون شعبه نیست. مطابق با نظر تحلیلگران بانکی، در این نوع بانکداری شعب فیزیکی بانک‌ها حذف نخواهند شد بلکه از وضعیت تراکنش محوری فعلی به سمت مشاوره محوری پیش خواهند رفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در واقع می‌توان گفت بانکداری دیجیتال پارادایم جدیدی است که منافع فراوانی را برای بانک عرضه داشته و سبب افزایش بهره‌وری و سودآوری می‌شود.  بانکداری دیجیتال به معنای دیجیتالی کردن تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های بانکداری است که پیش از این تنها در شعب فیزیکی، در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت.
 
این فعالیت‌ها عبارتند از: «سپرده گذاری، برداشت و انتقال پول، مدیریت حساب، مدیریت وام، پرداخت صورتحساب، خدمات حسابداری. » همچنین براساس تعریف موسسات  و مشاوران بین المللی، بانکداری دیجیتال مفهوم جدیدی در صنعت بانکداری است که هدف آن غنی سازی سرویس های استاندارد برخط و موبایلی از طریق به کارگیری فناوری های دیجیتال است.
 
 با بررسی بازیگران جدید حوزه بانکداری دیجیتال مشاهده می شود که بانک ایران زمین، از حدود 5 سال پیش اولین گام های دیجیتالی شدن را برداشت و با ایجاد زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات بانکداری دیجیتال وارد این عرصه شد. البته هنوز تعاریف زیادی از بانکداری دیجیتال در کشور مطرح است و صنعت بانکداری همچنان به دنبال یک تعریف واحد از بانکداری دیجیتال است.
 
*مشتری‌گرا و خدمت محور هستیم
 
مدیرعامل بانک ایران‌زمین در این خصوص معتقد است: بانکداری دیجیتال مستلزم تحول، فرهنگ‌سازی و مدرن سازی در تمام لایه‌های مدیریتی، فرایندی، عملیاتی و فناوری است که تحقق این امر نیازمند گذار از یک دیدگاه محصول گرا به مشتری‌گرا و خدمت محور است که این روند در بانک ایران‌زمین دنبال می‌شود.
 
 پورسعید با بیان این‌که در عصر دیجیتال آگاهی از نیازهای مشتریان ملاک تصمیم‌گیری در بانک است، می گوید: بانکداری دیجیتال داده محور است، ازاین‌رو در این بانک با تحلیل رفتارهای مشتریان سعی می‌شود با رویکرد مشتری محوری خدماتی به آن‌ها ارائه شود که موردنیاز و فراتر از انتظار مشتریان و از ارزش‌افزوده خوبی نیز برخوردار باشد.
 
 وی با اشاره به روند توسعه شبکه های اجتماعی در جهان و ضرورت های پیاده سازی آن در کشور یاداور شد: شبکه های اجتماعی و خدمات در بستر آنها یکی از زمین های بازی بانکداری دیجیتال هستند، و در برگیری آنها به حدی است که ایجاد تغییر در آنها می تواند اقتصاد یک کشور را با چالش مواجه سازد. و کسب و کارهای امروزی نیز دیگر بدون شبکه های اجتماعی نمی توانند به ارائه خدمات بپردازند.
 
*بهره‌برداری از رسانه‌های اجتماعی
 
بهره‌برداری از رسانه‌های اجتماعی برای رشد و تعالی توسط بنگاه های اقتصادی بر هیچ کسی پوشیده نیست.
 شرکت اکسنچر در گزارش خود در حوزه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، نتایج و منافع ملموس بهره‌برداری از رسانه‌های اجتماعی برای بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی را به صورت زیر دسته‌بندی کرده است:
- دستیابی به رشد پویا از طریق افزایش فروش خدمات و محصولات، توسعه ارتباطات با مشتریان کنونی و جذب مشتریان جدید
-  افزایش بهره‌وری عملیاتی در اثر کاهش هزینه خدمات‌دهی به مشتریان، بهینه نمودن هزینه‌های بازاریابی و کاهش نسبت هزینه به درآمد
- کاهش ریسک‌ها در اثر مدیریت مؤثر اعتبار برند و بهبود فرآیند نوآوری
 
همچنین شرکت دیلویت در گزارش خود، موارد زیر را به عنوان مهم‌ترین منافع بهره‌برداری بانک‌ها از رسانه‌های اجتماعی عنوان کرده است:
-  بهبود فرآیند خدمات‌رسانی به مشتریان
- بهبود فرآیند نوآوری محصولات و خدمات
- افزایش میزان وفاداری و اعتماد مشتریان
-  افزایش اعتبار برند
بانک ایران زمین در این پروسه نیز گام های اساسی برداشته و با تعامل مناسب با رسانه های اجتماعی توانسته است بخوبی گام های علمی و تخصصی را برای دیجیتالی شدن بردارد.
 
*در همه حال کنار مشتری هستیم
 
 سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین نیز با اشاره به اهمیت رسانه های اجتماعی برای تعامل دوطرفه(بانک-مشتری) معتقد است: مشتری در فضای دیجیتال منتظر نخواهد بود، در واقع ما باید در همه حال کنار مشتری باشیم در تمامی کنالهایی که او در آنها حضور دارد، خواه شبکه های اجتماعی و یا کانال های آنلاین تعریف شده در سایت بانک ها و فضاهای دیگر باشد.
 
وی در خصوص اجرای روابط عمومی دیجیتال در بانک ایران زمین و همسویی آن در ارتباط نزدیک با مشتریان گفت: در حال حاضر بسیاری از این موارد از جمله تعامل با مشتریان در شبکه های اجتماعی در راستای بانکداری دیجیتال، برقراری کانال های مختلف ارتباطی برای مشتریان و همچنین برنامه ریزی برای ارائه خدمات در این حوزه انجام شده است و بزودی اتفاقات مهمی در این حوزه خواهد افتاد.
 
وی خاطر نشان کرد: بانکداری دیجیتال الزاماتی مانند ابزار دیجیتال، روابط عمومی دیجیتال، ارتباط با مشتری دیجیتال و مشتریان دیجیتال می خواهد و هر کدام از اینها که نباشد خللی در کار ایجاد خواهد کرد.
 
گفتنی است، براساس نتایج ارزیابی دپارتمان مانیتورینگ و آنالیز شبکه های اجتماعی که بر مبنای پنج فاکتور کیفیت محتوا، تعامل با مخاطب، کیفیت مدیریت صفحه، محبوبیت محتوا و متوسط پست انجام می شود، بانک ایران زمین در میان بانک های ایرانی توانسته است رتبه قابل قبولی را کسب کند.
 
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *