RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

تداوم برتری بانک آینده در مشتری مداری و شفافیت

۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۵کد خبر: 316833
ایستانیوز:بانک آینده در میان ۲۶ بانک دولتی و خصوصی کشور توانست رکورد دیگری را در راستای تبیین قوانین و الزامات بانک مرکزی برای سپره گذاران و سهامداران خود به ثبت رساند.پس از بانک آینده نیز بانک های تجارت و ملت رتبه های دوم تا سوم این رده بندی را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بانک مرکزی در راستای اجرای قانون جدید چک و طرح چکاوک، پس از بررسی و ارزیابی عملکرد بانک ها در زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی مستمر و همچنین پاسخ گویی شفاف و پیوسته به ارباب رجوع، پیرامون این قانون مهم ، بانک آینده را به عنوان برترین بانک کشور در ارایه مفید و موثر این دو اقدام مهم معرفی کرده است.
 
تیم جدید مدیریتی بانک آینده با شناخت و اشراف بر قانون جدید چک و چکاوک، آنرا تحولی بزرگ در تعمیق ثبات نظام اقتصادی کشور و افرایش ضریب اعتماد مردم به عملیات اطمینان بخش بانکداری کشور دانسته و در این راستا با تبیین این قانون برای همکاران و پرسنل شریف بانک آینده و در راستای تکریم مشتریان ، نسبت به فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی مستمر جزییات الزامات جدید قانون چک به همه ذی نفعان از طریق ابزار های موثر ارتباطی و رسانه ای اقدام کرده است.
 
همچنین حوزه ارتباط با مشتریان بانک آینده نیز با هدف پاسخگویی شفاف و کارآمد ، بطور شبانه روزی در خدمت ارباب رجوع و عموم اشخاصی بوده که پیرامون قوانین جدید چک و چکاوک دچار ابهام و یا نیازمند راهنمایی و دریافت خدمات هستند.
 
کارشناسان معتقدند، با اجرای دقیق و منسجم قانون جدید چک علاوه بر جلوگیری از تلاطم های قیمتی در بازار ارز، می توان به ایجاد ثبات در معاملات و آرامش در کسب و کارها امیدوار بود؛ چرا که با کنار رفتن چک های صادره در وجه حامل و شناسایی منشاء چک ، ابزارهای کنترلی و نظارتی در بازار پول و ارز به شکل موثر و کارآمد تری می توانند مسیرهای هزینه کرد وجوه و فرد صادر کننده چک را رصد و شفاف کنند. به این ترتیب از بروز تخلفات ناشی از دست به دست شدن انواع چک های حامل و پشت نویشی شده در معاملات جلوگیری خواهد شد.
 
اصلاحیه جدید قانون چک در آبان ماه 1397 از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و پس از تایید شورای نگهبان، در دوازدهم آذرماه همان سال به بانک‌ها ابلاغ شد.
 
اگر چه بانک مرکزی اجرای کامل و صحیح این قانون را در دستور کار قرار داده و هم اکنون نیز اغلب مقدمات مربوط به اجرای این قانون فراهم شده است، اما به دلیل تغییرات ساختاری در رویه صدور، انتقال، وصول و سایر عملیات مربوط به چک در قانون جدید و آثار و تبعات آن و همچنین به دلیل پیامدهای ناشی از شیوع بیماری کرونا برای کسب و کارها ،مقرر شد اجرای این قانون به صورت تدریجی انجام شود تا ضمن فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی مستمر، زمینه آگاهی افراد جامعه از قواعد جدید چک میسر شود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *