RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

فدرال رزرو آینده رو بهبودی را برای امریکا پیش‌بینی نمی‌کند

مسیر بازگشت به رشد امریکا تیره‌وتار است

۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۳/۲۵کد خبر: 307390
ایستانیوز:بانک فدرال رزرو یادآور شد که کارفرمایان از ماه فوریه حدود ۲۰ میلیون کارمند را از لیست حقوق و دستمزد خود حذف کرده‌اند. این اتفاق می‌تواند دستاوردهای شغلی یک دهه را از بین ببرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بانک فدرال رزرو آمریکا روز جمعه تصویری دیگر از اقتصاد این کشور ترسیم کرد. طبق گزارش این بانک، به دلیل شیوع کرونا، سیستم مالی همچنان تحت استرس است و مسیر بازگشت به رشد پایدار و بازار کار قوی، متزلزل است. نیویورک‌تایمز در گزارشی به وضعیت اقتصاد امریکا در کرونا و چشم‌انداز آن پرداخته است.
 
بر این اساس، طبق گزارش سیاست پولی ماهانه به کنگره، برای اولین باز بعد از همه‌گیری کرونا، فدرال رزرو گفت: تولید ناخالص داخلی کشور احتمالاً در سه‌ماهه دوم با سرعتی بیشتر بعد سقوط مرحله اول، منقبض خواهد شد.
 
فدرال رزرو گفت: فعالیت‌های اقتصادی در نیمه اول سال، انقباض شدیدتر از بحران مالی جهانی در یک دهه گذشته را تجربه خواهند کرد. طبق گزارش این سازمان، مسیر پیش رو فوق‌العاده نامشخص است.
 
بعدازاینکه دولت‌ها برای مبارزه با شیوع کرونا، اقتصاد خود را بستند، کاهش سرعت رشد در سراسر جهان اتفاق افتاد. در ایالات‌متحده، ایالت‌ها به‌آرامی دستورات اقامت در خانه را برمی‌دارند که از اواسط ماه مارس شروع‌شده بود.
 
بانک مرکزی امریکا اقداماتی انجام داده است تا پیامدهای شوک به بازار مالی را از بین ببرد. شرایط وام برای خانواده‌های دارای سابقه اعتبار ضعیف‌تر، همچنان سفت‌وسخت است. وضعیت به‌گونه‌ای شده است که می‌تواند بانک‌ها و سایر اشخاص مالی را از پای درآورد.
 
طبق این گزارش، انتظار می‌رود آسیب‌پذیری‌های بخش مالی در آینده نزدیک قابل‌توجه باشد. فشارهای موجود در ترازنامه‌های کسب‌وکارها که از شوک اقتصادی و مالی ماه مارس نشات گرفته است، احتمالاً شکنندگی‌های مداوم ایجاد خواهد کرد.
 
دونالد ترامپ، روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار بازگشت سریع اقتصاد به مسیر را دارد و حتی از در توییتر خود از فدرال رزرو به دلیل شفاف عمل کردن، انتقاد کرد. اما فدرال رزرو همچنان تاکید دارد که چالش‌های اقتصادی حتی با بازگشایی دولت‌ها همچنان برای اقتصاد باقی خواهد ماند.
 
طبق این گزارش، ممکن است برخی مشاغل کوچک و بنگاه‌ها مجبور به تعطیلی دائم یا اعلام ورشکستگی شوند. این ماجرا می‌تواند پیامدهای طولانی‌مدت برای ظرفیت تولید به همراه داشته باشد.
 
علاوه بر این، عدم اطمینانی که در مورد تقاضای نیروی کار و بهره‌وری در شرکت‌ها وجود دارد، می‌تواند فرایندهای تولید را تغییر دهد.
 
بانک فدرال رزرو یادآور شد که کارفرمایان از ماه فوریه حدود 20 میلیون کارمند را از لیست حقوق و دستمزد خود حذف کرده‌اند. این اتفاق می‌تواند دستاوردهای شغلی یک دهه را از بین ببرد.
 
نرخ بیکاری در ماه می پس از جهش به 14.7 درصد ماه آوریل به 13.3 درصد کاهش یافت، اما فدرال رزرو همچنان معتقد است که این نرخ بسیار بالاست.
 
طبق این گزارش در ماه‌های پیشرو، چشم‌انداز بازار کار برای بیکاران و کم‌کاران تا حدی زیادی به روند شیوع ویروس کرونا و اقدامات انجام‌شده برای جلوگیری از گسترش آن وابسته است.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *