RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

کاهش رشد جهانی، اقتصاد امریکا را درگیر می کند؟

حال اقتصاد جهانی خوب نیست

۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۶/۲۵کد خبر: 257119
ایستانیوز:شرکت های چند ملیتی امریکا مانند اپل، بوئینگ، مایکروسافت و نایت سود و درآمدشان هم در امریکا و هم خارج از این کشور در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،چرا رکود جهانی این بار به امریکا ضربه نخواهد زد؟ این سوالی است که سی ان ان مانی در گزارشی به آن پاسخ داده است.
 
طبق این گزارش، رشد اقتصاد چین در حال کند شدن است و جنگ تجاری می تواند این وضعیت را بدتر کند. بحران ارزی ترکیه و آرژانتین به بازارهای نوظهور دیگر کشیده شده است. اقتصاد ایتالیا شکننده است و اقتصاد انگلیس به دلیل آخرین مهلت برای اجرای برگزیت سرخورده است. با این حال، اقتصاد و بازار سهام امریکا همچنان پرقدرت رو به جلو حرکت می کند.
 
تولید ناخالص داخلی امریکا در دومین فصل رشد 4.2 درصدی داشته است. فدرال رزرو آتلانتا پیش بینی کرده است که در سه ماه سوم، رشد 3.8 درصدی رخ خواهد داد. نرخ بیکاری امریکا تقریبا در کمترین میزان نسبت به دو دهه پیش قرار دارد و دستمزدها هم با رشد همراه بوده است. بخش تولید حتی با وجود ترس افزایش تعرفه ها باز هم رشد کرده است. کسب و کارهای کوچک از همیشه خوش بین تر هستند و تورم هم همچنان متعادل است.
 
بعد از  یک پیچ سخت در اقتصاد امریکا، حالا داوجونز، نزدک و S&P 500 یک بار دیگر به بالاترین رکوردی که امسال داشتند، نزدیک می شوند.
 
شرکت های چند ملیتی امریکا مانند اپل، بوئینگ، مایکروسافت و نایت سود و درآمدشان هم در امریکا و هم خارج از این کشور در سال 2018 افزایش یافت.
 
*امریکا می تواند اقتصاد جهانی را بالاتر ببرد؟
 
اقتصاد و بازار سهام ایالات متحده در حالی که سایر اقتصادهای بزرگ جهان همچنان ضعیف هستند، نمی تواند برای مدت طولانی رشد کند. اگر بقیه دنیا سرفه کنند، در نهایت امریکا هم سرما می خورد.
 
اما شاید این بار اتفاق متفاوتی رخ دهد. تحلیل گران بازار پیش بینی می کنند که درآمد شرکت های امریکایی امسال و سال 2019 به رشد قوی خود ادامه می دهد. به گفته آنها رشد اقتصادی ایالات متحده همچنان رشد جهانی را هدایت خواهد کرد.
 
*ترس از جنگ تجاری یا افزایش نرخ رشد
 
افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث آسیب به بازارهای نوظهور شده است، چرا که اغلب بدهی این بازارها به دلار تعریف شده و هرچقدر دلار قدرتمند تر شود، بدهی آنها هم سنگین تر خواهد شد.
 
کارشناسان معتقدند که ممکن است فدرال رزرو طی سال جاری، دو مرحله، یا یک مرحله امسال و یک مرحله هم در سال 2019، نرخ های بهره را افزایش دهد.
 
از طرفی اما انتظار می رود که تنش های تجاری بین امریکا و چین و البته بقیه دنیا کاهش یابد. سرفصل های مربوط به مذاکرات امیدوارکننده است. اگر چنین اتفاقی افتد، افزایش ناگهانی ارز دلار نسبت به ارزهای دیگر، کاهش پیدا می کند. به این ترتیب ممکن است اقتصاد سالم منجر شود باقی جهان از ترس جمعی خارج شوند.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *