RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

بانک ملی هشدار داد؛

اطلاعات حسابتان را در اختیار کلاهبرداران نگذارید!

۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳کد خبر: 301980
ایستانیوز:طی روزهای گذشته افراد کلاهبردار طی تماس هایی با مشتریان بانکی و اعلام خبر برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی ها، سعی در دریافت اطلاعات محرمانه و هک حساب آنها دارند که بانک ملی ایران نسبت به هر گونه تماس مشکوک و افشای اطلاعات محرمانه از سوی مشتریان هشدار می دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، با بالاتر رفتن سطح آگاهی عموم در ارتباط با لزوم و اهمیت حفظ اطلاعات و حریم خصوصی افراد و عدم افشای آن به ویژه توسط مشتریان خدمات بانکی و کاربران خدمات غیرحضوری بانک ها، کلاهبرداران نیز شگردهای کلاهبرداری خود را به روزتر کرده و سعی می کنند با بازطراحی روش های قبلی، اقدامات سوء خود را پیاده کنند.
 
یکی از این تکنیک ها، مهندسی اجتماعی است که در این روش کلاهبردار سعی می کند تا به جای استفاده از روش‌های معمول و مستقیم نفوذ و جمع‌آوری اطلاعات، فرد را به فاش کردن اطلاعات خود با روش های ایجاد اعتماد مانند اعلام خبر برنده شدن در قرعه کشی و ادعای پخش گفت و گوی تلفنی با شخص به عنوان برنده در رادیو و… متقاعد و پس از ایجاد باورپذیری، اطلاعات حساب وی را دریافت کند.
 
طی روزهای اخیر تماس هایی از این دست با تعدادی از مشتریان بانک ملی ایران گرفته شده که کلاهبردار پس از دادن اطلاعاتی از مشتری از جمله نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و یا نام بانک، درخواست شماره ملی، شماره کارت و… برای واریز وجه جایزه می کند.
 
همچنین در روشی دیگر، برخی افراد سودجو نیز پیامک هایی حاوی شماره کارت بانکی به مشتریان ارسال و درخواست واریز مبلغ بدهی یا وجه می کنند.
 
در این روش شیادان با توجه به عدم آگاهی و کنترل اطلاعات توسط گیرندگان پیامک، نسبت به فریب هموطنان اقدام نموده و از مشتریان کلاهبرداری می کنند.
 
بانک ملی ایران تاکید می کند مشتریان گرامی برای پیشگیری از کلاهبرداری های احتمالی و متضرر شدن خود، در صورت دریافت این گونه پیامک و تماس های مشکوک از ارایه اطلاعاتشان جدا خودداری کنند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *