RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس

آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟

چرا سود سهام عدالت کامل واریز نشد؟

ارز مسافرتی اربعین چقدر است؟

چرا ناترازی تجاری در سال ۱۴۰۲ رکورد زد؟

چگونه ارزش پول خود را در برابر تورم حفظ کنیم؟

جزییات دریافت وام حرکت بانک رفاه

خریداران طلا توجه کنند

چرا میلیاردرها از مالیات بر عایدی سرمایه هراس دارند؟

افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی

شاخص رشد پول کاهش یافت

به مردم وام نمی‌دهید،پول‌ها را بین دولتی‌ها پخش می‌کنید

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات با مدیرعامل بیمه سرمد

روزگاه سیاه بازار سهام در سالگرد تاریک‌ترین روز!

ارزش سهام عدالت چقدر شد ؟

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

بازتاب شیوع کرونا در ایران در رسانه‌های بین‌المللی

خاورمیانه در معرض کرونا است

۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۷کد خبر: 301769
ایستانیوز:گسترش سریع کرونا در ایران خطرات بیشتری را منطقه بزرگ‌تر نشان می‌دهد. پیوند ایران با سایر کشورهای خاورمیانه از طریق سفرهای مذهبی و کارگران مهاجر، همچنین وضعیت بد اقتصادی، می‌تواند شیوع کرونا در خاورمیانه را تشدید کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،در حال حاضر ایران بیشترین میزان کشته‌شده براثر ویروس کرونا خارج از چین را در اختیار دارد و خاورمیانه تحت‌فشار قرارگرفته است. سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی به وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران و خاورمیانه پرداخته است.
 
طبق این گزارش، وزیر بهداشت ایران روز سه‌شنبه مرگ 15 نفر براثر کرونا که بیشترین میزان تلفات خارج از چین است را تأیید کرد. ایران همچنین اعلام کرده است که 95 مورد ابتلا هم وجود دارد. ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران هم چند روز بعد از شیوع بیماری به این ویروس مبتلا شد.
 
طبق گزارش‌ها گفته می‌شود احتمالاً تعداد مبتلایان به کرونا در ایران بیشتر از این میزان است. سخنگوی وزارت بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد، بیشترین موارد در قم بوده است که یک مقصد مهم مذهبی برای زائران شیعه محسوب می‌شود و در 85 مایلی جنوب تهران قرار دارد.
 
روز دوشنبه نماینده قم در مجلس ادعا کرد که 50 نفر در این شهر براثر کرونا جان‌باخته‌اند. اما تهران سریعاً این رقم را رد کرد و پنهان‌کاری درباره تعداد فوت‌شدگان و مبتلایان به کرونا را تکذیب کرد.
 
گسترش سریع کرونا در ایران خطرات بیشتری را منطقه بزرگ‌تر نشان می‌دهد. پیوند ایران با سایر کشورهای خاورمیانه از طریق سفرهای مذهبی و کارگران مهاجر، همچنین وضعیت بد اقتصادی، می‌تواند شیوع کرونا در خاورمیانه را تشدید کند.
 
به گفته برخی شیوع ویروس کرونا در ایران، اولین نمونه از شیوع ویروس در کشوری با زیرساخت‌های بهداشتی عمومی نسبتاً ضعیف است. به گفته کارشناسان، در ایران به ازای هر هزار نفر حدود 1.5 تخت بیمارستانی موجود دارد که تقریباً نصف سطح عربستان و امریکا است. به‌این‌ترتیب گسترش شیوع نمونه‌های بیشتر در سراسر آسیا و شاید آفریقا اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.
 
*پیامدهای منطقه‌ای: مراکز مهم و خطوط هوایی درخطر هستند
 
چندین کشور ازجمله، عراق، کویت، افغانستان، بحرین و عمان روز دوشنبه درباره موارد ابتلا به کرونا گزارش دادند. مبتلایانی که به گفته آن‌ها با ایران در ارتباط بوده‌اند. ترس شیوع کرونا در منطقه رو به افزایش است. لبنان، امارات متحده عربی، بحرین و حتی کانادا مواردی از ابتلا را گزارش داده‌اند که منشأ آن ایران بوده است.
 
به گفته کارشناسان، عواقب منطقه‌ای برای مراکز توریستی-زیارتی مانند دبی، مکه و کربلا در عراق مهم است. خطوط هوایی منطقه‌ای، به‌ویژه شرکت‌هایی که قبلاً با بدهی زیاد تحت‌فشار بودند، الان با فشار بیشتری مواجه هستند. نقش ایران به‌عنوان قطب اصلی منطقه‌ای برای زیارت مذهبی، شیوع بیماری را تشدید می‌کند.
 
*تحریم‌هایی که دسترسی به تجهیزات پزشکی را با مشکل مواجه کرده است
 
حرکات گسترده پناهندگان و زائران در مرزهای افغانستان، پاکستان و عراق به این معنی است که مواردی از ابتلا ممکن است از این طریق منتقل‌شده باشد. طبق گزارش‌های منتشر شده، تنها در ماه ژانویه حدود 30 هزار نفر از ایران به افغانستان برگشته‌اند. همچنین هم میلیون‌ها زائر و کارگر شیعه سالانه بین ایران و عراق درحرکت هستند.
 
تحریم‌های امریکا علیه ایران، از زمان خروج امریکا از برجام در سال 2018، اقتصاد ایران را با مشکل مواجه کرده است. این تحریم‌ها دسترسی ایران به تجهیزات پزشکی باکیفیت برای مقابله با شیوع بیماری را با مشکل مواجه کرده است. به همین دلیل هم ایران ظرفیت‌های محدودتری برای مقابله با این بیماری نسبت به کشورهای همسایه دارد.
 
*همسایگان ایران مرزها را بسته‌اند
 
تقریباً همه کشورهای همسایه ایران، مرزهای خود را بسته و پروازها را به حالت تعلیق درآورده‌اند. ترکیه، ارمنستان، پاکستان و افغانستان مرزهای خود را بسته‌اند و عراق می‌گوید سفر به ایران و از ایران را محدود کرده است. درعین‌حال، بحران، عمان، اردن، عربستان سعودی و امارات همه پروازها به ایران را متوقف کرده‌اند. عراق همچنین تنها مرز خود باکویت را بسته است. چراکه سه مورد تأییدشده کرونا اعلام‌شده که همه افرادی بوده‌اند که به ایران سفرکرده بودند. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، گفته می‌شود ایران هنوز سفر هوایی به چین و از این کشور را متوقف نکرده است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:کرونا، خاورمیانه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *