RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

ادامه توقف تخصیص ارز برای واردات دارو و مواد اولیه

هاله حامدی فر، مدیر سیناژن
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۳کد خبر: 301566
ایستانیوز:بانک مرکزی چندماه است که ارزی به واردات دارو اختصاص نداده و نزدیک دوماه است که ثبت سفارش دارو به طور کامل متوقف شده است.
مسئله تراکنش های مالی حساب های شخصی مدیران و سهامداران عمده شرکت ها در سازمان امور مالیاتی هم چنان در حال پیگیری است و پیگیری های بخش خصوصی درباره عطف به ماسبق شدن قانون به جایی نرسیده است. بعضی از فعالان بخش خصوصی به دیوان عدالت اداری در این باره شکایت کرده و رای گرفتند با این حال بهتر است که سازمان مالیات و بخش خصوصی، خود در این باره به تفاهم برسند تا اینکه یک فعال بخش خصوصی برای شکایت و پیگیری قانونی مسئله زمان خود را از دست بدهد.
 
سال دشوار 98
 
سال 98 به دلیل تشدید تحریم ها سال سختی برای کسب وکار بوده است. نمی توان مشکلات داخلی از دشواری هایی تحریم تفکیک کرد و گفت کدام اثر مستقیم تحریم ها بوده است. بسیاری از خودتحریمی های داخلی ریشه در تحریم های خارجی دارد. زمانی که دولت نمی تواند نفت را بفروشد باید از منابع دیگر کسری درآمد را جبران کند. کنترل ها و بازبینی ها تشدید می شود و روش های اعمال آن، خود به مشکلی تبدیل شده است. به طور کلی در شرایط تحریم نگرش اقتصادی کشور تغییر می کند و در نتیجه نمی توان گفت تصمیم های داخلی صرفا ریشه در مسائل داخلی دارد. به هرحال، با هر ریشه و منشایی، سال 98 برای کسب وکارها سال دشواری بود.
 
یکی از دشواری های این سال برای صنعت داروی کشور این بود که امکان صادرات از ما گرفته شد. داروهایی در داخل ساختیم که قابلیت صادرات داشت اما صادر نشد. فهرست دارویی کشور بسته بود و به همین دلیل داروهای جدیدی که در کشور تولید شده، وارد بازار نشده است. مسئله دیگر، تخصیص ارز بود. در زمینه تجهیزات پزشکی، حواشی تخصیص ارز ترخیص کالاها را به تاخیر انداخته است. بانک مرکزی چندماه است که ارزی به واردات دارو اختصاص نداده و نزدیک دوماه است که ثبت سفارش دارو به طور کامل متوقف شده است. این مسئله نگران کننده بر واردات مواد اولیه دارو و تولید در داخل هم اثر می گذارد و بحث ما صرفا داروی خارجی و وارداتی نیست. با این وجود، فعالان حوزه دارو، چه تولیدکننده و چه وارد کننده داروی مورد نیاز مردم را تامین می کنند اما مسیر بسیار مشکل است. سوال جدی در این بین این است که تا کی می توان این مسیر را ادامه داد؟ تا آینده نزدیک کمبودی درباره دارو وجود ندارد اما فعالان اقتصادی تا چه زمانی  توان تحمل فشار ناشی از مشکلات را دارند؟
 
مراقبت های بهداشتی در اولویت است
 
ویروس کرونا شبیه به ویروس سارس است و یکی از داروهای موثر در زمینه درمان این بیماری در کشور ما تولید می شود. این نکته یک مسئله امیدوارکننده است. اگر مراقبت های بهداشتی به خوبی انجام شود، در کنترل این بیماری موفق خواهیم بود. اما به دلیل تجربه تولید داروی سارس، می توان گفت از دیگر کشورها در زمینه تولید داروی درمانی  یک پله جلوتر هستیم.



برچسب‌ها:دارو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *