RSS
امروز جمعه ، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین اخبار

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

۵ شرط اجرای حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه

نقش بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

سقف مهربانی در بانک ملی بلند است

سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شد

طلا وارد کانال جدید شد

نقش بازار سرمایه در تامین مالی تولید، ویژه است

تحریم ها با واردات دارو چه کرد؟

ناصر ریاحی، عضو هیات رییسه اتاق تهران
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳کد خبر: 299854
ایستانیوز:اگرچه در تحریم ها گفته می شود، دارو استثناست اما چون مواردی پیش آمده که به دلیل اشتباهاتی، بانک های خارجی مورد جریمه قرار گرفتند، آنها به سختی قبول می کنند معامله ای با ایران انجام دهند حتی اگر این معامله درباره دارو باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،همان طور که بارها گفته شده، دارو هیچ وقت تحریم نبوده و اگر وجه کالا به دست فروشنده و تحریم کننده برای ایران برسد، کالا به کشور فرستاده می شود. اما متاسفانه این شرایط سختی که امریکا در تحریم ترسیم کرده، شامل همه بانک ها می شود، آنها خیلی با احتیاط برخورد می کنند. اگرچه در تحریم ها گفته می شود، دارو استثناست اما چون مواردی پیش آمده که به دلیل اشتباهاتی، بانک های خارجی مورد جریمه قرار گرفتند، آنها به سختی قبول می کنند معامله ای با ایران انجام دهند حتی اگر این معامله درباره دارو باشد. به همین دلیل طی این مدت واردات دارو با مشکلات زیادی مواجه بوده است.
 
علاوه بر اینکه واردات دارو سخت تر شده، اگر هم انجام شود بسیار پرهزینه است. از طرفی هم ستاد تنظیم بازار به گفته وزارت بهداشت و کمیسیون قیمت گذاری، افزایش قیمت را ممنوع کرده است. بنابراین این هزینه هایی که برای انتقال پول، مازاد بر هزینه های عادی انجام می شود، برای قیمت گذاری داخلی لحاظ نمی شود. البته اگر هم لحاظ شود افزایش قیمت ممنوع است. به این ترتیب، این ماجرا تبدیل به کلاف سردرگمی شده که همه را درگیر خود کرده است
 
با این حال، خوشبختانه در ماه های گذشته به اندازه کافی ذخیره دارو داشته ایم؛ اما امیدواریم مسئولان مشکلاتی که حداقل در دست خودمان و داخلی است مانند قیمت گذاری و پذیرش هزینه های مازاد را تصحیح کنند تا واردات کنندگان با طیب خاطر به فعالیتشان ادامه دهند. اگر قرار است ذخیره سازی کنند همین کار را انجام دهند، اگر قرار است نیاز روزمره و جاری را برطرف کنند، در همان راستا قدم بردارند.
 
من درباره کانال مالی سوئیسی واردات دارو که در رسانه ها مطرح می شود اطلاعاتی ندارم، اما در اینستکس این طور بود که باید کالای انسان دوستانه ای صادر می شد و از محل صادرات آن، کالای انسان دوستانه وارد می شد. اما به نظر می رسد حالا این کانال تجاری سوییس این طور نیست و در واقع آسان تر است. اگر این روند و این سازوکار رخ دهد، به نظر اتفاق خوبی است.
 



برچسب‌ها:دارو
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *