RSS
امروز سه شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس

آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟

چرا سود سهام عدالت کامل واریز نشد؟

ارز مسافرتی اربعین چقدر است؟

چرا ناترازی تجاری در سال ۱۴۰۲ رکورد زد؟

چگونه ارزش پول خود را در برابر تورم حفظ کنیم؟

جزییات دریافت وام حرکت بانک رفاه

خریداران طلا توجه کنند

چرا میلیاردرها از مالیات بر عایدی سرمایه هراس دارند؟

افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی

شاخص رشد پول کاهش یافت

به مردم وام نمی‌دهید،پول‌ها را بین دولتی‌ها پخش می‌کنید

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات با مدیرعامل بیمه سرمد

روزگاه سیاه بازار سهام در سالگرد تاریک‌ترین روز!

ارزش سهام عدالت چقدر شد ؟

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

بانک خلق چین به‌شدت از بنگاه‌های اقتصادی‌اش حمایت می‌کند

نبرد ویروس کرونا و اقتصاد

۱۲:۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۳کد خبر: 301562
ایستانیوز:لئو گوکیانگ، معاون رئیس‌کل بانک خلق چین همچنین گفت: بانک خلق چین، نرخ بهره بازار را کاهش داده است و نقدینگی را در جریان قرار داده تا به شرکت‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا کمک کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بانک خلق چین اقدامات بیشتری برای حمایت از اقتصاد در مقابل ویروس کرونا انجام می‌دهد. از زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، بانک خلق چین مدام در حال رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی است و اقداماتی انجام می‌دهد تا بار مشکلات از دوش آنها برداشته شود. سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی به جدیدترین اقدامات بانک خلق چین برای کمک به بخش‌های اقتصادی چین پرداخته است.
 
به گفته این گزارش، بانک خلق چین برای حمایت از اقتصادش در مقابل ویروس کرونا آزادسازی جریان نقدینگی را بیشتر کرده و هزینه‌های مالی برای شرکت‌ها را کاهش داده است.
 
لئو گوکیانگ، معاون رئیس‌کل بانک خلق چین همچنین گفت: بانک خلق چین، نرخ بهره بازار را کاهش داده است و نقدینگی را در جریان قرار داده تا به شرکت‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا کمک کند.
 
به گفته لئو، با تنظیم مقررات برای نسبت ذخیره بانک‌ها، قرار است نقدینگی بیشتری به سمت آنها آزاد شود. او ادامه داد: وضعیت سیاست پولی چین مطلوب است و اقدامات هم کافی بوده است. ما اطمینان داریم که قادر به جبران تأثیر این اپیدمی هستیم.
 
بانک خلق چین نرخ واقعی وام را به‌خصوص برای بنگاه‌های کوچک کاهش داده است. این اقدام هم با بهبود بیشتر سازوکار انتقال نرخ وام صورت گرفته است. لئو تصریح کرد که بانک خلق چین برای محرک بازار به اقدامات سیل مانند متوسل نمی‌شود.
 
چین در هفته‌های اخیر چندین بار نرخ بهره را کاهش داده است. این بانک در تلاش برای کاهش فشارهای مالی شرکت‌هایی است که به دنبال شیوع ویروس کرونا دچار اختلال شده است.
 
سرمایه‌گذاران هم به‌طور گسترده انتظار دارند، اقدامات حمایتی پولی و مالی بیشتری در هفته‌های آینده صورت بگیرد. در ادامه این روند نرخ سپرده‌ها هم با معیارهای جدید تنظیم خواهد شد.
 
لئو معتقد است تأثیر این بیماری همه‌گیر بر اقتصاد چین محدود خواهد بود. پکن هم در تلاش است که اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی امسال را برآورده کند.
 
به گفته مسئولان چینی، تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد چین کوتاه‌مدت و محدود خواهد بود. همچنین بعد از پایان یافتن این بیماری همه‌گیر، تأخیر تقاضا و مصرف به حالت قبل برمی‌گردد و اقتصاد چین به‌سرعت بهبود می‌یابد.
 
اقتصاددانان تخمین می‌زنند که رشد اقتصادی چین می‌تواند در سه ماه اول سال جاری به‌احتمال‌زیاد تا 3 درصد و حتی کمتر کاهش یابد که از 6 درصد سه ماه قبلی خیلی کمتر است. به گفته اقتصاددانان این ضعیف‌ترین سرعت رشد در 30 سال گذشته است.
 
لئو همچنین گفت: بانک خلق چین به‌دقت قیمت‌های مصرف‌کننده را رصد می‌کند. شاخصی که می‌تواند توسط ویروس کرونا مختل شود. به گفته او، مبانی اقتصاد چین سالم است و کشور ذخایر ارزی فراوانی برای پشتیبانی از ارز خود، یعنی یوان در اختیار دارد.
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *