RSS
امروز یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تورم یازدهم یا سیزدهم؟

معرفی سه محصول جدید بیمه‌ای توسط بیمه ایران

پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) میزبان مدیرعامل بیمه کوثر

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

واکنش طلافروشان به مالیات برعایدی سرمایه

خریدهایی که از بی ارزش شدن پول می کاهد

خبر مهم برای طلافروشان

منتظر صلح دلار کاغذی و دیجیتال باشید

چک دیجیتال ۱۲ بانک نقدپذیر شد

تقویت بورس، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های خرد مردم به سمت تولید

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

دو روز قبل از برگزاری اجلاس گروه ویژه اقدام مالی FATF،

فرصت دوباره به ایران داده می‌شود؟

۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶کد خبر: 301270
ایستانیوز:معاون حقوقی رئیس جمهور می گوید دولت تلاش می‌کند تا بازهم زمان بگیرد و باید دید که آیا موفق خواهد شد یا نه.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،دو روز به پایان مهلت ایران برای تصویب قوانین FATF باقی‌مانده است و روز دوشنبه (28 بهمن) عملاً فرصت 4 ماهه کشور برای تصویب این قوانین به پایان خواهد رسید. نشست گروه ویژه اقدام مالی (FATF ) قرار است روز 28 بهمن، برگزار ‌شود و یکی از موضوعات مهم نشست بررسی پیشرفت‌های ایران برای تصویب قوانین FATF و تصمیم‌گیری برای قرار دادن نام ایران در لیست سیاه خواهد بود.
 
البته ایران در شرایطی عملاً در وقت اضافه به سر می‌برد که هنوز بعد از گذشت یک سال قوانین مربوط به FATF درمجموع تشخیص مصلحت نظام به مرحله بررسی نهایی و تصمیم‌گیری نرسیده است. اما دراین‌بین لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به نزدیک شدن به پایان مهلت FATF به ایران می‌گوید:« دولت همه تلاش خود را انجام داده تا با مجموع مقرراتی که برای پول‌شویی و آیین‌نامه‌ها و قوانینی که نوشته در ارزیابی نهایی، نهادهای ذی‌ربط بین‌المللی را توجیه کند که تمام تلاش برای مقابله با تأمین مالی تروریسم و پول‌شویی توسط ایران انجام‌شده است.» او گفت:«دولت تلاش می‌کند تا بازهم زمان بگیرد و باید دید که آیا موفق خواهد شد یا نه.»
 
گروه ویژه اقدام مالی (FATF ) تاکنون چندین بار به ایران مهلت داده‌ است و به همین خاطر کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، احتمال تمدید نشدن زمان و ارائه فرصت بیشتر به ایران زیاد است. اختلاف‌ها بر سر تصویب لوایح مربوط به FATF  بین مجلس و شورای نگهبان و رد آن از سوی شورای نگهبان درنهایت باعث شد طبق قانون تصویب و یا رد این لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود اما باگذشت بیش از یک سال از این اتفاق و تشکیل چندین جلسه در این خصوص اعضا مجمع هنوز به جمع‌بندی کلی نرسیده‌اند.
 
مسئولان دولتی در کنار اختلاف‌ها در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌اند تا ضرورت تصویب این لوایح را تبیین کنند و از خطرات قرار گرفتن کشور در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی بگویند؛ آن‌هم در شرایطی که کشور تحریم است و در همین شرایط نقل و انتقالات مالی و همکاری‌های ایران با بانک‌های خارجی و بین‌المللی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده است. همچنین دولتی‌ها تلاش کرده‌اند با اجرای قوانین ضد پول‌شویی در بانک‌ها وضعیت را به‌گونه‌ای پیش ببرند که ایران وارد لیست سیاه نشود. هفته گذشته عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی در مراسم تقدیر از روسای شعب نظام بانکی گفت:«بانک مرکزی مصمم است جلوی پول‌شویی و عملیات سفته بازانه در شریان‌های نظام بانکی را بگیرد. روسای شعب باید مشتریان را در 3حوزه مهم اطلاعات هویتی، اطلاعات اقتصادی و اطلاعات ذی‌نفع به‌صورت کامل شناسایی کنند؛ به‌گونه‌ای که شعب بانک‌ها بدانند نقل‌وانتقال پول برای چه هدفی است.»

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *