RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس

آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟

چرا سود سهام عدالت کامل واریز نشد؟

ارز مسافرتی اربعین چقدر است؟

چرا ناترازی تجاری در سال ۱۴۰۲ رکورد زد؟

چگونه ارزش پول خود را در برابر تورم حفظ کنیم؟

جزییات دریافت وام حرکت بانک رفاه

خریداران طلا توجه کنند

چرا میلیاردرها از مالیات بر عایدی سرمایه هراس دارند؟

افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی

شاخص رشد پول کاهش یافت

به مردم وام نمی‌دهید،پول‌ها را بین دولتی‌ها پخش می‌کنید

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات با مدیرعامل بیمه سرمد

روزگاه سیاه بازار سهام در سالگرد تاریک‌ترین روز!

ارزش سهام عدالت چقدر شد ؟

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

پرداخت ۲۴۰ میلیارد تومان حقوق کارگران آذرآب

رایزنی برای واگذاری سهام آذرآب از طریق بورس

۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۸/۱کد خبر: 291208
ایستانیوز:یک منبع آگاه خبر داد: تا نیمه مردادماه سال جاری بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان مجموع حقوق و مطالبات کارگران آذرآب پرداخت شده است و می‌خواهیم با رونق تولید در این کارخانه مشکلات را رفع کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در پی اعتراضات کارگران شرکت آذرآب سازنده تجهیزات صنعتی نفت و گاز و پتروشیمی و نیرو برخی از مقامات وارد این مسأله شده و از جمله محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبر به صورت زنده اعلام کرد بانک کشاورزی تعهد داده که حقوق معوقه کارگران را با کمک سایر دستگاه‌ها بپردازد.
 
همچنین امروز احمد قلعه‌بانی رئیس هیأت مدیره شرکت آذرآب اعلام کرده است: بقیه حقوق مرداد ماه کارگران آذرآب ظرف دو روز آینده پرداخت می‌شود و حقوق شهریور آنها نیز تا دو ماه آینده پرداخت خواهد شد.
 
وی همچنین با تأکید بر اینکه در حال حاضر فقط ۱۵ درصد از ظرفیت کارخانه عظیم تجهیزات‌سازی آذرآب فعال است، ‌گفت: امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای امروز که برای داخلی‌سازی تجهیزات شرکت‌های پتروشیمی با شرکت آذرآب و ماشین‌سازی اراک منعقد شده این ظرفیت بین ۷ تا ۸ درصد تکمیل شود و رونق نسبی به این کارخانه برگردد.
 
در این زمینه خبرنگار فارس در گفت‌وگو با یک منبع آگاه مطلع شد ۳۱ درصد از سهام شرکت آذرآب از بهمن سال ۹۶ در قالب یک فعل و  انفعال و معامله‌ای که با شرکت کارگزاری زیرمجموعه بانک کشاورزی انجام شده بود در وثیقه آن کارگزاری قرار گرفته بود که بعداً به دلیل عدم ایفای تعهدات از سوی طرف معامله به اجبار و از روی اکراه این ۳۱ درصد سهام به شرکت کارگزاری بانک کشاورزی منتقل شد.
 
 رایزنی برای واگذاری سهام آذرآب از طریق بورس
 
این مقام آگاه گفت: مدیریت حرفه‌ای در شرکت آذرآب باید حاکم شود اما متأسفانه عده‌ای کارگران را تحریک می‌کنند که علیه مدیریت شعار دهند در حالی که مسأله باید با مدیریت و صبر حل شود.
 
وی افزود: در حال حاضر با بورس در حال رایزنی هستیم که ۳۱ درصد سهام آذرآب که به تملک کارگزاری بانک کشاورزی در آمده از طریق بورس واگذار شود و امروز سه‌شنبه حتی سهام این شرکت صف خرید داشته و مشکلی ندارد و سهام خوبی است، خود شرکت هم شرکت معتبری است پس نباید با برخی اقدامات نسنجیده به تنور مشکلات دمیده شود.
 
این مقام آگاه گفت: متأسفانه برخی از افراد که می‌خواهند برای خود رأی جمع کنند کارگران را تحریک می‌کنند که شرکت آذرآب به دولت برگردد و از طریق فشار مسائل کارگری این شرکت دوباره به دولت برگردد در حالی که شرکت آذرآب پیش از این واگذار شده و دیگر دولتی نیست.
 
 مشکل اصلی آذرآب رکود در صنایع نفت و گاز است
 
همچنین یک مقام مسئول در سازمان خصوصی‌سازی نیز به فارس گفت: طرف خریدار شرکت آذرآب همه  اقساط خود را پرداخت کرده و شرکت نیز به او واگذار شده و در حال حاضر مشکل شرکت آذرآب مشکل خصوصی‌سازی نیست و در مسائل دیگر است.
 
به گفته وی، عمده مشکل آذرآب نداشتن تقاضا به دلیل رکود در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و نیرو است اما در عین حال وزارتخانه‌های زیربط و مجموعه مالکیت و مدیریت شرکت آذرآب تلاش می‌کند علاوه بر تأمین حقوق و مطالبات کارگران کاری کند که رونق به تولید آذرآب برگردد.



برچسب‌ها:آذرآب
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *