RSS
امروز جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

سرمایه گذاری بیمه البرز در طرح های هلدینگ صبا انرژی

بیمه هاما به خانواده صنعت بیمه پیوست

حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی

مرکز تامین مالی در وزارت اقتصاد ایجاد می‌شود

تغییرات مبلغ فروش ۵۰ شرکت بزرگ بازار سرمایه از نظر ارزش بازار

رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲

۱۰ شرکت دولتی امسال واگذار می‌شود

پرسپولیس شفاف‌سازی کرد

چاپ تورم!

هراس طلافروشان از افشای اطلاعات

بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال پیشرو خواهد بود

آغاز طرح سراسری فرهنگ سازی برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث

تسهیلات بانک رفاه به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی

شرط صعود بازار سهام چیست؟

چرا بازار ارز آرام نمی‌شود؟

روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد

تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان

درخشش تیم کاراته بیمه تعاون در مسابقات گرندپری جمهوری چک ۲۰۲۴

تامین مالی شرکت‌های بورسی تسهیل می‌شود

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران

فروش دلار سهمیه ای متوقف شده است؟

۱۱.۵ درصد از چک‌ ها نقد نشد

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

بخش خصوصی ارزهای خود را در داخل کشور هزینه کند

دخالت در امور بخش خصوصی را قبول نداریم

۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۵/۱۸کد خبر: 282414
ایستانیوز:معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی در کشور گفت: دخالت در امور بخش خصوصی را قبول نداریم ولی باید متوجه شرایط و اقتضائات برای عبور از گردنه دشوار امروز باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدباقر نوبخت عصر پنجشنبه در نشست با فعالان صنعت سلولزی استان گیلان در شهرک صنعتی رشت با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های زیربنایی مهم در استان گیلان حوزه حمل و نقل ریلی است، اظهار کرد: این شبکه سراسری و کشوری است که در حال پیگیری هستیم.
 
وی با بیان اینکه راه اندازی این شبکه به ایجاد ارتباط بین شهرک صنعتی برای جابجایی بار از طریق ریلی کمک می کند، افزود: این شبکه امکان جابجایی بار شهرک به شبکه سراسری در کوتاه‌ترین زمان با کمترین هزینه را فراهم می‌کند.
 
معاون رئیس جمهور تأکید کرد: همچنین راه‌اندازی این شبکه سبب ایجاد ارتباط استان‌های ایران و کشورهای حاشیه خزر برای صادرات و واردات کالا می شود.
 
وی صادرات و واردات کالا با کشورهای حاشیه خزر را نیازمند تقویت زیرساخت‌های بندری دانست و گفت: تا سال آینده از طریق بندر کاسپین می‌توانیم بار را از عرشه کشتی به قطار جا به جا کنیم تا هزینه جابه‌جایی بار نیز کاهش یابد.
 
نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل و بهره برداری از آزاد راه رشت قزوین در محدود منجیل- رودبار یکی از مهم ترین اولویت‌های دولت است، تصریح کرد: از ۱۱ کیلومتر باقیمانده سه کیلومتر با اجرای تونل راه اندازی شده و هشت کیلومتر باقیمانده نیازمند ساخت تونل و پل است که تکمیل پروژه را با مشکل مواجه کرده است و متاسفانه همین موضوع در زمان پیک مسافرت ها سبب ایجاد ترافیک ۳۵ کیلومتری در منطقه می شود.
 
وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل گیلان در حوزه تولیدات بوده که عموماً نیازمند اعتبارات دولتی است که این اعتبارات باید از خزانه پرداخت شود، گفت: در این استان ۹۹ درصد در هر فاصله‌ای بخش خصوصی حضور داشته و به کمک دولت آمده است.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه با توجه به مسئولیت ملی باید در همه استان های حضور یابم، اظهار کرد: البته در حال حاضر ریاست ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان به بنده سپرده شده که به همین واسطه ممکن است در ماه چند بار به این استان سفر کنم.
 
وی به تحریم محصولات، کاهش صادرات نفت و کاهش درآمدهای ارزی اشاره کرد و گفت: به رغم کاهش درآمدهای ارزی هزینه‌های ما کاهش نیافته است از بخش خصوصی انتظار داریم تا ارزهای خود در سایر کشورها را به داخل کشور آورند تا شاهد ایجاد تحول در حوزه اقتصادی باشیم. البته در حال حاضر از نوع برخورد با بخش خصوصی رضایت نداریم.
 
نوبخت ادامه داد: بسیاری از ایرانیان مقیم خارج، کارشناسان داخلی و خارجی مقاومت در برابر زیاده گویی های آمریکا را ضروری می‌داند.
 
وی همچنین خواستار فعال شدن تشکل‌ها و مجموعه‌های صنایع در قالب تشکل، شهرک، نهاد و NGO صنعتی و تولیدی شد و گفت: باید به صورت شبکه ای مسائل دسته بندی شود. نهادهای دولتی همانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری و سازمان برنامه و بودجه یک رابطه در این حوزه انتخاب کنند.
 
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های ما وجود ۸۰ هزار طرح و پروژه ملی و استانی بوده که برای اجرا نیازمند اعتبارات ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی است، افزود: متاسفانه همین مشکلات سبب طولانی شده اجرای پروژه آزاد راه تهران شمال برای ۲۴ سال بوده و امروز نیز برای تکمیل این پروژه نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *