RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

سهام دولتی پالایشگاه نفت شیراز فردا در فرابورس عرضه می‌شود+ سند

۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۴/۲۳کد خبر: 280790
ایستانیوز:مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: باقیمانده ۲۰ درصدی سهام دولت در پالایشگاه نفت شیراز فردا از طریق فرابورس عرضه می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سید جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی افزود: دولت سعی دارد، بر اساس مصوبه هیات عالی واگذاری باقیمانده سهام خود در 18 شرکت بزرگ را از طریق بورس و فرابورس به صورت بلوکی یکجا و نقدی عرضه کند که روز گذشته عرضه 17.34 درصد از سهام بیمه البرز که باقیمانده سهام دولتی بود از طریق بورس تهران عرضه شد، اما متاسفانه مشتری‌ نداشت.
 
وی گفت: فردا دوشنبه 25 تیرماه 19.99 درصد از باقیمانده سهام دولت در شرکت پالایش نفت شیراز از طریق فرابورس عرضه می‌شود.
 
سبحانی در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاسخ به این سوال که آیا خریداری برای عرضه عمده سهام پالایش نفت شیراز پیدا شده است، گفت: چون این عرضه‌ها از طریق فرابورس است، قبل از زمان عرضه ما مطلع نمی‌شویم، اما بعد از عرضه می‌توانیم اطلاعات را دریافت و ارائه کنیم.
 
مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: همچنین باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه نفت لاوان به میزان 20 درصد کل سهام روز سه‌شنبه 25 تیر 98 از طریق فرابورس به صورت بلوکی و نقدی عرضه می‌شود.
 
به گزارش فارس، بر اساس اطلاعیه عرضه عمده سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت نفت شیراز که از سوی فرابورس اعلام شده است، تعداد کل سهام قابل عرضه 205 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و 508 هزار و 720 سهم معادل 19.99 درصد کل سهام از طریق سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در بازار دوم فرابورس ایران و در نماد معاملاتی شراز4 ارائه می‌شود.
 
قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن بازار در روز قبل یعنی امروز باضافه 20 درصد به شرط آنکه از مبلغ 5500 ریال کمتر نباشد و قیمت کل پایه برای این سهام عرضه‌شده 7295 میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و 599 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و 560 هزار ریال است به شرط آنکه از قیمت پایانی سهام در روز قبل از عرضه ضربدر در تعداد سهام قابل عرضه کمتر نباشد.
 
مبلغ سپرده برای حضور در رقابت 729 میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ریال در نظر گرفته شده و روز و تاریخ عرضه روز دوشنبه 24 تیر 98 از طریق شرکت کارگزاری بانک پارسیان عرضه می‌شود.
 

 


اطلاعیه عرضه سهام کنترلی پالایش نفت شیراز

همچنین بر اساس اطلاعیه دیگری از سوی فرابورس ایران عرضه عمده سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت پالایش نفت لاوان در نماد شاوان 4 در بازار دوم فرابورس ایران در روز سه‌شنبه 25 تیر 98 عرضه می‌شود. درصد سهام دولتی عرضه‌شده نفت لاوان 20 درصد به میزان 228 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و 684 هزار و 330 سهم اعلام شده که سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی عرضه می‌کند.

در این اطلاعیه قیمت پایه هر سهم به قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه باضافه 20 درصد به شرط آنکه از مبلغ 29 هزار و 116 ریال کمتر نباشد.

قیمت پایه کل سهام عرضه‌شده دولتی در پالایش نفت لاوان 665 میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و 837 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و 266 هزار و 112 ریال عنوان شده به شرط آنکه از قیمت پایانی سهام در روز قبل ضربدر تعداد سهام کمتر نباشد.

این عرضه در روز سه‌شنبه 25 تیرماه 98 از طریق کارگزاری آگاه در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌شود.

 

 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *