RSS
امروز سه شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس

آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟

چرا سود سهام عدالت کامل واریز نشد؟

ارز مسافرتی اربعین چقدر است؟

چرا ناترازی تجاری در سال ۱۴۰۲ رکورد زد؟

چگونه ارزش پول خود را در برابر تورم حفظ کنیم؟

جزییات دریافت وام حرکت بانک رفاه

خریداران طلا توجه کنند

چرا میلیاردرها از مالیات بر عایدی سرمایه هراس دارند؟

افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی

شاخص رشد پول کاهش یافت

به مردم وام نمی‌دهید،پول‌ها را بین دولتی‌ها پخش می‌کنید

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات با مدیرعامل بیمه سرمد

روزگاه سیاه بازار سهام در سالگرد تاریک‌ترین روز!

ارزش سهام عدالت چقدر شد ؟

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

عدم اطمینان از رشد اقتصاد جهانی بازارهای آسیا را لرزان کرد

۱۲:۸ - ۱۳۹۸/۴/۱۱کد خبر: 280068
ایستانیوز: ضعف تولید جهانی و عدم اطمینان از آینده جنگ تجاری آمریکا و چین سبب شد تا روز سه شنبه شاخص بازارهای آسیایی و اوراق خزانه آمریکا عملکردی ضعیف داشته باشند. این در حالی است که، قیمت طلا صعودی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، گزارش‌هایی که ظرف دو روز گذشته منتشر شده است نشان از ضعف تولید در جهان دارد. رشد بخش صنعت در اروپا با سرعت بیشتری فرو ریخته است و این شاخص در آمریکا نیز به پایین ترین سطح در سه سال اخیر رسیده است.
 
از سوی دیگر، دونالد ترامپ روز دوشنبه گفته بود که توافق تجاری با چین باید "تا حدودی متمایل" به منافع آمریکا باشد. دولت آمریکا در ضمن تهدید کرد که به دلیل اختلافاتی که بر سر یارانه‌های هواپیما با اتحادیه اروپا دارد بر ۴ میلیارد دلار کالای آن اتحادیه تعرفه اعمال خواهد کرد.
 
به این ترتیب، در بازار آتی آمریکا، شاخص اس اند پی ۰.۱ درصد رشد داشت و شاخص آسیا پاسفیک به جز ژاپن نیز، به دلیل رشد ۱.۳۸ درصدی بازار هنگ کنگ، ۰.۴۱ درصد صعودی شد.
 
این در حالی است که، بازارهای هنگ کنگ روز دوشنبه در تعطیلات سراسری به سر می بردند.
 
اما در این بین، شاخص بلوچیپ در بازار چین،  ۰.۰۵ درصد عقب نشست و بازار کره جنوبی نیز ۰.۲۷ درصد از ارزش خود را از دست داد.
پراکاش ساکپال، اقتصاددان شرکت آی ان جی در سنگاپور، به رویترز گفت، "رضایت از این که مذاکرات تجاری دوباره به روی میز برگشته احتمالا از بین رفته و دوباره حالت احتیاط به بازارها برگشته و آنها را از حرکت به سمت جلو باز می دارد."
 
وی معتقد است بهبود شرایط نیاز به حمایت بیشتر دارد. به گفته او، "ما باید شاهد پیشرفتی چشمگیر در مذاکرات تجاری چین و آمریکا باشیم. در ضمن باید سیاست ‌های تشویقی بیشتری در منطقه ببینیم که بتوانند از وخامت اوضاع اقتصادی جلوگیری کنند."
 
به گزارش رویترز، شاخص اصلی بازار استرالیا توانست به امید کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آن کشور ۰.۲۹ درصد رشد کند. اگر نرخ بهره همانطور که انتظار می رود کاهش یابد میزان آن به ۱ درصد خواهد رسید که پایین ترین سطح تاریخی این شاخص است. بانک مرکز استرالیا امروز در این رابطه تصمیم خواهد گرفت.
 
بر این اساس، در بازار ژاپن نیز شاخص نیکی ۰.۱۱ درصد رشد کرد.
 
روز دوشنبه بازارهای جهانی رشد خوبی را شاهد بودند چرا که آمریکا و چین در نشست گروه ۲۰ توافق کرده بودند که مذاکرات تجاری خود را دوباره آغاز کنند و به جنگی تجاری خود پایان دهند.
 
ترامپ حتی قول داده بود تا بخشی از محدودیت‌هایی را که بر شرکت چینی هواوی وارد کرده، رفع کند. اما سرمایه‌گذاران همچنان منتظرند تا ببینند در عمل مذاکرات به کجا ختم می شود.
 
از سوی دیگر تهدیدهای تعرفه ای آمریکا بر ضد اتحادیه اروپا بازارها را نگران کرده است. به گفته مایکل مک-کارتی، استراتژیست ارشد بازارها در شرکت سی ام سی مارکتز در سیدنی، در یادداشتی به مشتریان آن شرکت نوشت که تهدیدات آمریکا موجب نگرانی از وخیم شدن اختلافات تجاری آمریکا و اروپا شده است.
 
به گزارش سنا، مک-کارتی معتقد است اروپا، آمریکا و چین تقریبا دو سوم تولید ناخالص جهانی را تشکیل می دهند و اگر اختلافات تجاری شدت بگیرید، مشکل بسیار جدی خواهد شد. حتی ممکن است رشد اقتصاد جهانی نابود شود.



برچسب‌ها:چین و آمریکا
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *