RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

رونق مسکن در روزهای آخر سال

بازار مسکن در انتظار گرانی سال آینده؟

۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹کد خبر: 272354
ایستانیوز:بازار مسکن تهران پس از ۶‌ ماه روند نزولی تعداد معاملات، در بهمن‌ماه توانست رشد ۳۹درصدی خریدوفروش را تجربه کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،گزارش میدانی سایت خبری اتاق تهران نشان می دهد که بازار مسکن بعد از چند ماه رکود از نیمه های ماه بهمن با رونق رو به رو شده است و روزهای پایانی سال را حتی با افزایش قیمت ها نسبت به قبل پشت سر می گذارد. آن چه در بازار این روزها دیده می شود حضور مشتریان جدید در بازار و افزایش تقاضا برای خرید است که البته تعدادشان از فروشندگان بیشتر است و همین موضوع هم باعث شده که دست فروشندگان در فروش و قیمت گذاری ها باز تر هم باشد و همین اتفاق قیمت ها را تا حدودی افزایش داده است. همچنین در تب و تاب کنونی بازار مسکن فضایی که ایجاد شده و آنچه از مشاوران املاک شنیده می شود، افزایش قیمت مسکن  در ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر  ( ماه های شلوغ جا به جایی مسکن در کشور) است و همین موضوع هم ترسی جدیدی را به جان خریداران انداخته که هر چه در توان دارند بگذارند تا در روزهای پایانی سال خرید خود را انجام دهند. البته این فضا با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال اثرات منفی بر فروش هم داشته است و بخشی از معاملات را در دقایق پایانی نشست های املاک برای خرید و فروش برهم زده است زیرا فروشندگان معتقدند اگر حدود دو ماه صبر کنند می توانند ملاک فروشی خود را گران تر از امروز به فروش برسانند.
 
آمارهای رسمی که از سوی اتحادیه مشاوران املاک منتشر شده به نوعی افزایش تعداد معاملات در روزهای گذشته را به خوبی نشان می دهد. بازار مسکن تهران پس از 6‌ ماه روند نزولی تعداد معاملات، در بهمن‌ماه توانست رشد 39درصدی خریدوفروش را تجربه کند و حالا آنگونه که آمارهای اتحادیه مشاوران املاک نشان می‌دهد در روزهای سپری شده از اسفندماه نیز این روند رو به رشد را ادامه داده و توانسته به افزایش 43درصدی تعداد معاملات دست پیدا کند. در ماه هایی که مسکن درگیر رکود شدید بود تعداد معاملات مسکن تهران در طول 6‌ماه به یک‌سوم کاهش یافت اما در همان دوره میانگین قیمت توانست رشد حدود 40درصدی را تجربه کند و به مرز روانی 10میلیون تومان برای هر مترمربع برسد. حالا در شرایطی که رشد آرام و پیوسته میانگین قیمت همچنان ادامه دارد، یخ تعداد معاملات نیز باز شده و به‌تدریج بازار مسکن در حال بازیابی رونق از دست رفته خود است البته باید منتظر ماند و دید که بازار در ماه های ابتدایی سال چه تحولاتی را تجربه خواهد کرد؛ روند رشد قیمت چقدر خواهد بود؟ و رونق شب عید مسکن در اردیبهشت و خرداد هم ادامه خواهد یافت.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بازار مسکن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *