RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

یورو استات اعلام کرد

کاهش نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا رکورد زد

۱۰:۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱کد خبر: 271961
ایستانیوز:گزارش اداره کل آمار اتحادیه اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در این اتحادیه به کمترین میزان خود از ابتدای سال ۲۰۰۰ تاکنون رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،اداره کل آمار اتحادیه اروپا (یورو استات) در گزارشی اعلام کرد نرخ بیکاری در کشورهای عضو این اتحادیه به کمترین میزان خود از سال 2000 تاکنون رسیده است.
جدیدترین گزارش یورو استات از وضعیت اشتغال در اتحادیه اروپا و منطقه یورو حاکی از این است که در ماه ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن) متوسط نرخ بیکاری 28 کشور عضو اتحادیه اروپا 6.5 درصد بوده است که پایین‌ترین میزان آن از زمان شروع انتشار آمار اشتغال اتحادیه اروپا توسط یورو استات (سال 2000) محسوب می‌شود. نرخ بیکاری اتحادیه اروپا در نخستین ماه سال جاری میلادی 0.7 واحد درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.
 
بر اساس گزارش یورو استات، متوسط نرخ بیکاری در 19 کشور منطقه یورو طی ماه ژانویه نیز بدون تغییر نسبت به ماه قبل از آن و با 0.8 واحد درصد کاهش نسبت به نخستین ماه سال 2018 به 7.8 درصد رسیده است که پایین‌ترین رقم آن از پاییز 2008 تاکنون به شمار می‌رود.

 

جمهوری چک مطابق سال‌های اخیر کمترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته است. نرخ بیکاری در این کشور که کمتر از 15 سال از ملحق شدنش به اتحادیه اروپا می‌گذرد، تنها 2.1 درصد بوده است. نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا یعنی آلمان نیز در ماه ژانویه 3.2 درصد بوده و این کشور پس از جمهوری چک در رده دوم (از لحاظ کمترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا) جای گرفته است. مجارستان و هلند نیز هر دو نرخ بیکاری 3.6 درصدی را در ماه ژانویه به ثبت رسانده و رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. از طرفی همان‌طور که انتظار می‌رفت، یونان (18.5 درصد) و اسپانیا (14.1 درصد) بیشترین نرخ بیکاری را در بین اقتصادهای اروپایی داشته‌اند؛ هرچند نرخ بیکاری در این دو کشور نیز کاهش محسوسی نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

گزارش اخیر یورو استات نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در هیچ‌یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ژانویه 2019 نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نیافته است. به عبارت دیگر اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی دوره مذکور شاهد کاهش نرخ بیکاری خود بوده‌اند و تنها در دو کشور دانمارک و مالت، نرخ بیکاری هیچ تغییری نداشته است.

تعداد افراد بیکار در اتحادیه اروپا طی نخستین ماه سال 2019 حدود 16.22 میلیون نفر گزارش شده است که در قیاس با ماه مشابه سال قبل بیش از 1.5 میلیون نفر کاهش نشان می‌دهد. آمار بیکاران منطقه یورو در ماه ژانویه امسال نیز با کاهش 1.23 میلیونی در قیاس با ماه مشابه سال قبل به 12.85 میلیون نفر رسیده است.

در نخستین ماه سال 2019 حدود 3.8 میلیون جوان زیر 25 سال در اتحادیه اروپا فاقد شغل بوده‌اند که 2.83 میلیون نفر از این جوانان در کشورهای منطقه یورو سکونت داشته‌اند. تعداد جوانان بیکار در اتحادیه اروپا و منطقه یورو در ماه ژانویه امسال نیز به ترتیب 184 هزار و 141 هزار نفر نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش یافته است.

نرخ بیکاری جوانان در اتحادیه اروپا و منطقه یورو در نخستین ماه سال جاری میلادی به ترتیب 14.9 و 16.5 درصد بوده است. مقایسه این آمار با نرخ بیکاری کلیه گروه‌های سنی در اتحادیه اروپا و منطقه یورو نشان می‌دهد که نرخ بیکاری جوانان در اروپا بیش از دو برابر نرخ بیکاری کل است.

اگرچه اتحادیه اروپا در قیاس با آمریکا و چین شاهد کاهش بیشتری در نرخ بیکاری خود بوده است اما نرخ بیکاری در آمریکا و چین اکنون رقمی در حدود 4 درصد است و بعید به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا بتواند در آینده‌ای نزدیک این تفاوت را از بین ببرد.

 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *