ایستانیوز:مشعلچی با بیان اینکه علیرغم وجود دیتابیس های غنی در صنعت بیمه، هنوز دچار ضعف تعامل این دیتابیس ها هستیم و برای تصمیم سازی و تبدیل دیتا به دانش دچار مشکل هستیم گفت: ضمن اینکه مولفه های مشتری مداری هنوز در صنعت بیمه لیست نشده و به آن پرداخته نشده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد بازار (چالش ها و راهکارها) با حضور رییس کل بیمه مرکزی، مدیر عامل بیمه کوثر و جمعی از مدیران صنعت بیمه کشور برگزار شد.
مجید مشعلچی در پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با بیان اینکه رشد سالانه ١٠تا ١٥ درصدی مبتنی بر تورم در صنعت بیمه با ایده آل ها فاصله دارد گفت: برای دستیابی به ضریب نفوذ ٧ درصدی صنعت بیمه باید نوآور باشیم.
وی گفت: مدیریت، شناخت و کنترل ریسک مهم ترین ابزارهای صنعت بیمه هستند. دارایی های نامشروط، بیمه های زندگی، بیمه های اتومبیل، مباحث مالی و دغدغه های بازار بیمه از جمله مباحثی بوده که طی سال های گذشته در این همایش مدنظر بوده؛ این در حالی است که صنعت بیمه کشور مدیریت ریسک را به عهده دارد که باید در کنار آن از محاسبات دقیق بهره مند شد؛ ریسک و بیمه اکنون با هم قرین هستند.
مشعل چی افزود: ریسک های مرتبط با استارت آپ ها، نیروی انسانی و مواردی از این دست پیش روی صنعت بیمه است که قطعا حل مشکلات ریسک علیرغم عوامل بیرونی ایجاد ریسک، درون گرا است.
این مقام مسئول در صنعت بیمه گفت: شناخت تمام مولفه ها و معیارهای دقیق در بازار بیمه ضروری است تا بتوان راجع به آنها تدبیر کرد؛ برخی از این فعل و انفعالات مثل سود سپرده، تحریم، نقدینگی سرگردان و ارز ناشی از فعل و انفعالات حکمرانی است اما مولفه هایی مثل رشد سریع فین تک ها و استارت آپ ها باید در بازار صنعت بیمه مورد توجه قرار گیرد.
مشعلچی با بیان اینکه علیرغم وجود دیتابیس های غنی در صنعت بیمه، هنوز دچار ضعف تعامل این دیتابیس ها هستیم و برای تصمیم سازی و تبدیل دیتا به دانش دچار مشکل هستیم گفت: ضمن اینکه مولفه های مشتری مداری هنوز در صنعت بیمه لیست نشده و به آن پرداخته نشده است.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم به بحث بازار بیمه بپردازیم باید مولفه ها را کنار هم چیده و سیمای درستی از بازار را ترسیم کرده و بعد برای آن تدبیر کنیم، این در حالی است که در صنعت بیمه به عنصر پرداخته نشده و نتوانسته نوآوری ایجاد کند.
علی مختاری، مدیر بیمههای مهندسی و خاص بیمهکوثر نیز در این همایش گفت:شرکت بیمه کوثر به عنوان نهمین عضو اصلی کنسرسیوم بیمهنامههای مشترک انرژی پذیرفته شد.
به گفته وی این شرکت پس از سهسال پیگیری و رایزنیهای مستمر، توسط کنسرسیوم مشترک انرژی پذیرفته شد.
علی مختاری خاطرنشانکرد: در راستای هدفگذاریهای انجام شده برای ورود به بازار بیمههای نفت، گاز و پتروشیمی و افزایش پرتفوی در این رشته، شرکت بیمه کوثر ساختارهای لازم را ایجاد کرده و در صدور برخی بیمهنامههای نفت و انرژی مشارکت داشته است.
وی تصریحکرد: سهم و ظرفیت سهامداران در بخش انرژی و ظرفیت مجاز نگهداری مناسب از جمله دلایل پذیرش شرکت در این کنسرسیوم است.
مدیر بیمههای مهندسی و خاص گفت: در سالهای گذشته برای مقابله با تحریمها و تقسیم ریسک در بازارهای داخلی، کنسرسیومی متشکل از هشت شرکت بیمه به نام “کنسرسیوم بیمههای مشترک انرژی” با راهبری شرکت بیمه ایران تشکیل شد تا علاوه بر پوشش ریسکهای نفت، گاز و پتروشیمی، واگذاری ریسکهای بالاتر از ظرفیت نگهداری بیمهگران را مدیریت کند که در صورت بروز خسارتهای فاجعهآمیز، به راحتی تعهدات ایفا شود.
علی مختاری خاطرنشانکرد: سعی میکنیم با عضویت در کنسرسیوم و تلاش اعضا علاوه بر افزودن ظرفیت نگهداری ریسک در کنسرسیوم ، اطمینان و آرامشخاطر را برای بیمهگذاران به ارمغان آوریم.