RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

مروری بر عملکرد بیمه کوثر در سال ۱۴۰۲

۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳کد خبر: 361347
ایستانیوز: در بررسی جامع عملکرد شرکت بیمه کوثر، سال ۱۴۰۰ جایگاه خاصی دارد، به این دلیل که در این سال تغییرات اساسی که در ساختار عالی مدیریت این شرکت صورت گرفت موجب تغییر رویکرد و هدف‌گذاری در کارکرد این شرکت شده و منجر به این گردید که این شرکت با جهش بزرگ به سمت سوداوری حرکت نماید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، در بررسی جامع عملکرد شرکت بیمه کوثر، سال ۱۴۰۰ جایگاه خاصی دارد، به این دلیل که در این سال تغییرات اساسی که در ساختار عالی مدیریت این شرکت صورت گرفت موجب تغییر رویکرد و هدف‌گذاری در کارکرد این شرکت شده و منجر به این گردید که این شرکت با جهش بزرگ به سمت سوداوری حرکت نماید. نتایج این تغییرات را می‌توان در رسیدن به پایداری سازمانی مشاهده کرد که منجر به افزایش کلی درآمد بخصوص سود حاصل از سرمایه ‌گذاری در سال ۱۴۰۲ شد که نتیجه آن کسب درآمد ۲۷ هزار میلیارد ریالی در شرکت بیمه کوثر بوده است.
 
علاوه بر سود خارق‌العاده فوق شرکت بیمه کوثر در سالجاری نزدیک به ۱۳۰ هزار میلیارد ریال از محل فروش حق بیمه و ۱۱ هزار میلیارد ریال از محل فروش سهام شرکت آپادانا ایساتیس. سوداوری داشته است و در کنار آن موفق به وصول ۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات خود شده است.
 
مرور کوتاهی بر گزارش‌های ماهانه تولید و فروش بیمه کوثر نشان می دهد که این شرکت در ۹ ماه نخست سالجاری نیز با ۵۴ درصد رشد موفق به تحقق بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی شده است. ضمن اینکه در گزارش شش ماهه نخست سالجاری مبلغ سود شرکت بیمه کوثر در حدود ۹۴۰۰ میلیارد ریال بوده و این درحالی شکل گرفت که کل سود شرکت بیمه کوثر در سال گذشته معادل ۷ هزار میلیارد ریال بوده است.
 
افزایش سرمایه از جمله راهکارهای شرکت‌ها در راستای افزایش سطح توانگری مالی، اصلاح ساختار مالی، توسعه بازار، بهبود ظرفیت نگهداری ریسک، حضور موثر در کنسرسیوم‌ها و افزایش سودآوری می‌باشد. با توجه این ضرورت‌ها بود که مجمع عمومی شرکت بیمه کوثر در بهمن ماه سالی که در پایان آن هستیم افزایش سرمایه‌ای در حدود ۳۴ درصد را مصوب نمود. براین مبنا سرمایه شرکت بیمه کوثر از حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال به حدود ۳۴هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه در مجمع عمومی صاحبان سرمایه و سهام این شرکت، اساسنامه شرکت مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفته و اساسنامه جدید براساس نمونه ابلاغی بیمه مرکزی به تصویب رسید. بدین ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد با تصویب اساسنامه جدید، شرکت بیمه کوثر با چالاکی بیشتر در امور بیمه‌گری، موجبات رضایت روزافزون مشتریان را که یکی از اهداف اصلی و کلان شرکت است را فراهم آورد.
 
دیگر موفقیت چشمگیر شرکت بیمه کوثر این بود که براساس اعلام و ابلاغ بیمه مرکزی ایران شرکت بیمه کوثر برای هفتمین سال متوالی با نسبت توانگری مالی ۱۸۴ درصد در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت و این بدان معنی است که شرکت بیمه کوثر توان مالی لازم جهت ایفای تعهدات خود در مقابل ذی‌نفعان و بیمه گذاران را دارا می باشد.
 
ازجمله سیاست‌هایی که موجب سوداوری و افزایش چشمگیر درآمد در شرکت بیمه کوثر شده، باید به توجه ویژه مدیریت عالی به ترکیب پورتفوی شرکت بیمه کوثر اشاره کرد. آن چنان که صورت های مالی این شرکت نشان می دهد در حدود ۶۶ درصد از ترکیب پورتفوی شرکت بیمه کوثر در اختیار رشته هایی همچون درمان، بیمه شخص ثالث، زندگی و پس‌انداز می‌باشد. بررسی‌های دقیق نشانگر این است که شرکت بیمه کوثر توجه ویژه‌ای به تناسب و توازن سبد پورتفوی خود داشته و در کنار رشته‌های با ریسک بالا همچون درمان و ثالث، رشته‌های زندگی و پس‌انداز که دارای ریسک کمتر و سودسازی بیشتر می‌باشند، سهم قابل توجهی در سبد پورتفوی شرکت بیمه کوثر دارند.
 
عملکرد مناسب شرکت بیمه کوثر موجب گردیده این شرکت براساس رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی و با توجه به پارامترهایی همچون سودآوری و عملکرد، بهره وری مناسب نیروی انسانی، میزان و رشد دارائی ها در بین یکصد شرکت برتر کشور قرار گیرد. ارزش بازار شرکت بیمه کوثر در بازار بورس و اوراق بهادار تهران در حدود ۹۰هزار میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۱ سود هر سهم ۴۲۷ ریال بوده که با توجه به اینکه شرکت بیمه کوثر جزو شرکت‌های بزرگ طبقه بندی می‌شود، رقم قابل توجهی می‌باشد.
 
از دیگر اقدامات شرکت بیمه کوثر در سال ۱۴۰۲ می‌توان فهرست وار به موارد زیر اشاره کرد:
* امضای تفاهمنامه با سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برای صدور بیمه‌نامه عمر و سرمایه ‌گذاری برای چند هزار نفر از ایتام تحت پوشش ساتا.
* برگزاری همایش مدیریت ریسک و بیمه، نقش بیمه در رشد اقتصادی با رویکرد تحول دیجیتال
*حضور فعال در نمایشگاه بین المللی بانک، بیمه و بورس (کیش اینوکس ۲۰۲۳)
▪ حضور فعال و موثر در نمایشگاه بین المللی ایران ژئو، تهران
▪برگزاری نمایشگاه تخصصی در هفته بیمه با هدف افزایش تعامل بین نهادهای حقوقی و اشخاص حقیقی ذینفع و گسترش فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه کوثر
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *