RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

مدیرعامل بانک مسکن مطرح کرد؛

خروج سرمایه از بانک‌های منضبط

۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۴/۱۶کد خبر: 249262
ایستانیوز:مدیرعامل بانک مسکن گفت: رقابت بر سر جذب سپرده با افزایش نرخ سود موجب می‌شود نقدینگی از بانک‌های منضبط به سمت بانک‌هایی برود که انضباط مالی را رعایت نمی‌کنند و ارائه تسهیلات را با مشکل مواجه می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،ابوالقاسم رحیمی انارکی ، درباره خروج سرمایه از بانک‌ها بر اثر کاهش نرخ سود اظهار داشت: خروج سرمایه، بانک‌ها را از ثبات مالی خارج خواهد کرد اما با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد حجم نقدینگی در سیستم بانکی است، وقتی نقدینگی وارد بازارهایی مانند مسکن و یا سکه و دلار می‌شود در نهایت دوباره به بانک‌ها باز خواهد گشت.
 
وی با بیان اینکه تنها اتفاقی که در این میان رخ می‌دهد، جابه‌جایی منابع بین بانک‌ها است که سیاست‌گذاری بانک‌ها را با اختلال مواجه می‌کند، ادامه داد: اکنون جذب نقدینگی در بورس افزایش یافته که موجب می‌شود بین بانک‌ها رقابتی برای جذب این نقدینگی رخ دهد.
 
مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: این رقابت موجب می‌شود بانک‌ها نرخ‌های بالاتری را اعلام کنند و در نتیجه نقدینگی از بانک‌هایی که انضباط را رعایت می‌کنند به سمت بانک‌هایی می‌رود که انضباط مالی را رعایت نمی‌کنند و موجب می‌شود ارائه تسهیلات با مشکل مواجه شود و اثر نامطلوبی بر کل اقتصاد خواهد گذاشت.
 
رحیمی انارکی در ادامه درباره وضعیت ارائه تسهیلات در بانک مسکن گفت: اکنون کمترین سود در شبکه بانکی مربوط به صندوق پس انداز مسکن یکم است که نرخ سود این حساب برای بافت فرسوده به ۶ درصد و سایر مناطق به ۸ درصد کاهش پیدا کرده است.
 
وی افزود: ۴۵۰ هزار فقره حساب در صندوق پس انداز مسکن یکم افتتاح شده که ۳۴۰ هزار فقره زنده است و مابقی حذف شدند که ناشی از دریافت تسهیلات یا کسانی که مشمول شرایط نبوده اند و حساب خود را بسته اند یا بنا به دلایلی انصراف داده‌اند، بوده است.
 
رحیمی انارکی با بیان اینکه مانده حساب صندوق ۶۹۰۰ میلیارد تومان است، تاکید کرد: تا به حال ۵۳ هزار واحد مسکونی از تسهیلات صندوق یکم استفاده کرده اند که بیش از ۱۷ هزار واحد در قالب زوجین بوده و در مجموع حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.
 
به گزارش ایبنا ،مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: روند افتتاح حساب در صندوق بیش از انتظار است و امیدواریم طی سال جاری به همین شکل ادامه داشته باشد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *