RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

قیمت مسکن زیر پوستی رکورد زد

اثرات افزایش قیمت دلار و سکه در بازار مسکن

۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۳/۵کد خبر: 245001
ایستانیوز:باوجود اینکه قیمت مسکن در بسیاری از نقاط تهران در ماه های گذشته افزایش چشم گیری یافته است و کارشناسان پیش بینی می کردند که این رشد قیمت بر تعداد معاملات اثرات سوء بگذارد و باعث رکود در معاملات شود و در فرودین هم شاهد این اتفاق بودیم، حالا آمارهای اتحادیه املاک مسکن نشان از افزایش دوباره تعداد معاملات دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، طبق آمارهایی اتحادیه املاک رشد معاملات در اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال گذشته در همین دوره 7 درصد بوده است؛ نکته ای که نشان می دهد همزمان با اوج گیری قیمت دلار و سکه در ماه اردیبهشت و رسیدن قیمت دلار به حدود 7 هزار تومان در بازار آزاد، افرادی به دلیل ترس و نگرانی نسبت به از دست دادن سرمایه خود به سمت بازار مسکن گرایش پیدا کرده اند. این درحالی است که هر سال با نزدیک شدن به فصل تابستان که فصل جا به جایی مسکن در کشورمان محسوب می شود، بر تعداد معاملات افزوده می شود. بنابراین به اعتقاد کارشناسان در ماه های آینده هم پیش بینی می شود که شاهد افزایش معاملات مسکن باشیم.
 
در فروردین ماه امسال و براساس آمار رسمی بانک مرکزی معاملات مسکن ۶.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته بود. طبق آمارهای اتحادیه املاک متوسط قیمت مسکن در شهر تهران نسبت به اردیبهشت سال قبل ۲۹.۵ درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر آمارهای ارائه شده از وضعیت بازار مسکن شهر تهران در سه ماهه پایانی سال قبل حاکی از آن است که بیشترین خرید و فروش از نظر متراژ به واحدهای ۷۵ مترمربع و بیشترین خرید و فروش از نظر عمر بنا به واحدهای ۱۴ سال تعلق دارد. این آمارها بیانگر آن است که به دنبال افزایش قیمت مسکن در سه ماهه پایانی سال قبل متقاضیان به سمت واحدهای کوچک متراژ و دارای سن بالا سوق یافته‌اند. افزایش نسبی معاملات مسکن در اردیبهشت ماه در شرایطی رقم خورده که بنا به گفته کارشناسان بازارهای طلا و ارز به حد نهایی ظرفیت خود رسیده‌اند و از این پس انتظار می‌رود تقاضا برای مسکن به عنوان یک دارایی ثابت افزایش پیدا کند.
 
قیمت مسکن زیر پوستی منفجر شد
 
باوجود اینکه در ماه های گذشته همه سرگرم افزایش قیمت دلار، سکه، طلا و حتی ماشین بودند و حرف چندانی از مسکن به گوش نمی رسید اما قیمت مسکن زیر پوستی به اوج رسید و بارها رکوردهای عجیبی از خود به جای گذاشت تا جایی که در برخی از مناطق تهران همچون منطقه 5 قیمت ها 40 تا 45 درصد رشد داشت و در برخی از مناطق هم 25 تا 30 درصد افزایش پیدا کرد. رشد قیمت مسکن و رکود معاملات تقریبا از اردیبهشت سال گذشته شروع شد و در ابتدا رشدی کند داشت اما با نزدیک شدن به پایان تابستان بر سرعت آن افزوده شد. همچنین همزمان با فصل پاییز و زمستان ( برخلاف سال های گذشته) به دلیل بازی های سیاسی رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام و افزایش قیمت دلار باز هم رشد پیدا کرد و به نوعی می توان گفت به یک باره حدود دو برابر شد. به اعتقاد کارشناسان در ماه های آینده نیز قیمت مسکن روندی رو به افزایش را خواهد داشت اگرچه که باتوجه به رشد قیمت ها ممکن است از تعداد معاملات کاسته شود.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بازار مسکن
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *