RSS
امروز جمعه ، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

گلوگاه مشکل احیای بافت فرسوده

۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۷/۱۹کد خبر: 218338
ایستانیوز:عضو هیات مدیره بانک مسکن احیای بافت فرسوده را از اولویت‌های دولت در بخش مسکن برشمرد و راه تحقق این هدف را تبدیل بانک مسکن به نهاد توسعه‌ای دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا، محمد علی دهقان با بیان اینکه موضوع اصلی همایش امسال سیاست ­های توسعه مسکن، نوسازی بافت­ های فرسوده است، افزود: از این رو تغییر پارادایم کل اقتصاد مسکن در برنامه گنجانده شده­ اند.
 
عضو هیات مدیره بانک مسکن با تاکید بر ضرورت ایجاد چارچوب جدید تامین مالی متناسب با سیاست نوسازی بافت ­های فرسوده، گفت: در دنیا نیز سال ­ها نهادهای بین ­المللی طرفدار دیدگاه بازار بوده­ اند و عده ­ای هم مخالف این سیاست بودند. اما امروز میان صندوق بین ­المللی پول و بانک جهانی یک هم گرایی ایجاد شده و در بخش مسکن دیدگاه حمایت از بازار را اتخاذ کرده اند که در این زمینه نهاد توسعه ­ای نقش کلیدی دارد.
 
دهقان با بیان اینکه نهاد مالی توسعه ای می ­تواند روش­ های جدیدی را در بخش مسکن به کار گیرد گفت: عمق دادن به بازارهای مالی از محورهای فعالیت نهادهای مالی توسعه ­ای است.
 
وی ادامه داد: در مواردی که ریسک یک فعالیت اقتصادی بالا است بانک توسعه ­ای می ­تواند آن را تضمین کند. همچنین در مواردی که پروژه ­های کوچک مقیاس تعریف شده، بانک توسعه ­ای چند پروژه را به یک سبد سرمایه ­گذاری تبدیل می کند. افزون بر این ملحق شدن به یک شریک خارجی برای اجرای پروژه و نیز انتقال ریسک پروژه به طرف سوم از دیگر ابزارهای در اختیار بانک ­های توسعه ای است. به این ترتیب بانک­ های توسعه ­ای می­ توانند در مواردی که بخش خصوصی به هر دلیل توان یا تمایل ورود به بازار را ندارد از این بخش پشتیبانی کند.
 
عضو هیات مدیره بانک مسکن تاکید کرد: ارزش اجتماعی پروژه ­ها عامل تصمیم­ گیری بانک توسعه­ ای نیست بلکه در جاهایی که باید چالشی حل شود که بافت فرسوده یکی از آنهاست نهاد مالی توسعه ­ای ورود می کند.
 
دهقان گلوگاه مشکل احیای بافت فرسوده را تامین مالی دانست و با بیان اینکه ۵ میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز به بازسازی دارد، گفت: پیامد و بازتاب ورود نهاد مالی توسعه ای به این حوزه می تواند یکپارچگی شهری، محله خوب، مسکن امن و شهروند راضی باشد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *