RSS
امروز سه شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس

آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟

چرا سود سهام عدالت کامل واریز نشد؟

ارز مسافرتی اربعین چقدر است؟

چرا ناترازی تجاری در سال ۱۴۰۲ رکورد زد؟

چگونه ارزش پول خود را در برابر تورم حفظ کنیم؟

جزییات دریافت وام حرکت بانک رفاه

خریداران طلا توجه کنند

چرا میلیاردرها از مالیات بر عایدی سرمایه هراس دارند؟

افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی

شاخص رشد پول کاهش یافت

به مردم وام نمی‌دهید،پول‌ها را بین دولتی‌ها پخش می‌کنید

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات با مدیرعامل بیمه سرمد

روزگاه سیاه بازار سهام در سالگرد تاریک‌ترین روز!

ارزش سهام عدالت چقدر شد ؟

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

دلیل زیان‌دهی خودروسازان چیست؟

۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۶/۸کد خبر: 209672
ایستانیوز:خودروسازان داخلی گهگاه با طرح موضوع زیان‌ده بودن محصولات شان، این پرسش را در اذهان ایجاد می‌کنند که اگر این ادعا واقعا صحت دارد، آنها (شرکت‌های خودروساز کشور) چگونه و با چه منابعی هزینه‌های جاری خود را پوشش داده و می‌دهند؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،طی این سال‌ها زیاد شنیده‌ایم که تولید برخی محصولات با ضررهای هنگفت مواجه است، تا حدی که گاهی پای زیان چند میلیون تومانی خودروهای پر تیراژ نیز به میان آمده است. با توجه به این ادعای خودروسازان می‌توان دو پرسش را مطرح کرد؛ اول اینکه آیا خودروسازان با تولید محصولات زیان‌ده، عملا از قامت یک بنگاه اقتصادی خارج شده‌اند. به گزارش دنیای اقتصاد، به‌عبارت دیگر، آیا خودروسازان داخلی تنها به مصلحت و برای حفظ اشتغال و همچنین تامین نیاز بازار (به‌منظور محتاج نشدن مطلق به واردات) و در کل به دستور دولت فعالیت می‌کنند، بدون سود و با زیان فراوان؟ در این صورت، دیگر نمی‌توان نام بنگاه اقتصادی را روی خودروسازان داخلی گذاشت و همچنین باید هر آن در انتظار ورشکستگی آنها به دلیل حجم زیاد ضرر و زیان یا افزایش کمک‌ها و حمایت‌های دولتی بود. پرسش دوم این است که آیا خودروسازان ضرر و زیان مربوط به برخی محصولات خود را با افزایش قیمت نامتعارف و گزاف دیگر تولیدات خود جبران می‌کنند؟ مثبت بودن پاسخ پرسش معنایش این است که خودروسازان داخلی برای ادامه حیات، به بخشی از مشتریان خود از ناحیه افزایش گزاف قیمت برخی محصولات، اجحاف کرده و عملا گران‌فروشی می‌کنند.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *